Beantwoord

VPN verbinding niet meer mogelijk via KPN

• 21 juli 2017
  • 10 reacties
  • 1314 keer bekeken

Tot een week of twee geleden deed mijn VPN verbinding via KPN het zonder problemen, maar is er nu spontaan mee gestopt en krijg deze ook niet meer aan de praat.

Mijn vorige modem Experia Box V8 is inmiddels vervangen door een nieuwe Experia Box V10 maar ook daar werkt de VPN verbinding niet op.

Via een Hotspot werkt de verbinding zonder problemen, zonder dat er op mijn laptop ook maar iets gewijzigd hoeft te worden aan instellingen of wat dan ook.

Het lijkt erop dat het iets is aan de 'KPN kant', maar helaas heeft niemand mij bij KPN Klantenservice kunnen helpen.

Heeft iemand vergelijkbare problemen of weet iemand een oplossing hiervoor? Enig idee?
icon

Beste antwoord door Erik_ 22 juli 2017, 21:58

Hoi Twan, welkom hier! Een VPN verbinding via de V10 zou in principe zonder issues moeten werken. Welke VPN client gebruik je? En wat zie je terug in de logging daarvan?
Bekijk origineel

10 reacties

de serveradres in mijn vpn server begint met 37.153.xxx.xxx
ik bouw die op naar mijn werk ja
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke, die L2TP bouw je naar je werk op neem ik aan?

De V8 gebruikt 192.168.2.0/24, wordt die range, of een deel van die range ook op je werk gebruikt voor de VPN?

Robin
VPN L2TP/Ipsec met vooraf gedeelde sleutel. Bedoel je dat?
Subnetten. wat bedoel je precies. bij mijn experia is dat 192.xxx.xxx.xxx als je dat bedoeld
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor VPN, en welke subnetten worden gebruikt?
HoI Erik, ik heb ook problemen sinds enkele weken met mijn VPN verbinding met een V8 experiabox. Via HOTSPOT werkt VPN van mijn laptop wel of bij een SHELL pompstation oid. Maar niet via mijn eigen Experiabox. Waar kan dat aan liggen?
Reputatie 7
Ik gebruik dagelijks VPN verbindingen vanuit thuis naar elders en vanuit elders naar thuis. Daarnaast staat er een permanente site-2-site VPN verbinding open tussen mijn thuiskantoor en kantoor. Dit werkt allemaal probleemloos.
Waar gebruik jij die VPN verbinding voor?
Ben sinds kort van Ziggo naar kpn over gestapt.
Toen ik bij Ziggo zat, nooit problemen met VPN verbinding altijd stabiel. Nu is het bar en boos. 😖

Soms verbinding maar vaak niet. wat kan ik hier aan doen? ik gebruik vpn client sophos
Reputatie 7
Badge +28
Is het gelukt om de VPN werkend te krijgen, Twan?
Reputatie 7
Ik heb vele VPN verbindingen via onze V10 lopen en dat hoeft geen enkel probleem te zijn.
Ook ik ben benieuwd welke VPN cliënt je gebruikt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Twan, welkom hier! Een VPN verbinding via de V10 zou in principe zonder issues moeten werken. Welke VPN client gebruik je? En wat zie je terug in de logging daarvan?

Reageer