Vraag

VPN verbinding traag bij thuiswerken

  • 1 June 2020
  • 9 reacties
  • 421 keer bekeken

Op dit moment gebruiken wij thuis een experiabox V10. Middels een VPN werk ik regelmatig vanuit huis en het valt mij op dat de vpn zeer traag is. Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik is het net alsof ik op kantoor werk. Wanneer ik gewoon via de kpn internet verbinding werk, is de vpn zeer traag. Heeft iemand hier ervaring mee of nog liever een oplossing voor? Alvast bedankt! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Wat voor een aansluiting heb je, glasvezel, VDSL of 4G sneller Internet buitengebied?

Ik heb een 100mb adsl lijn in een woonwijk.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 100mb adsl lijn in een woonwijk.

Ja... 100 mbit abonnement? Haalt u deze snelheid ook daadwerkelijk bij een speedtest? Wat zegt deze site over uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 7

En hoeveel meet je vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.

80mb bonded 

dit is wat ik ook daadwerkelijk haal, mijn werkstation is bekabeld. 

Reputatie 7

Dan zie ik geen reden waarom die VPN verbinding zo traag zou zijn of het moet zo zijn dat er een hele slechte route naar jouw werkgever zijn.

Kan je eens een trace route naar het IP adres van de VPN server doen voordat de VPN opgebouwd is. (CMD -> tracert IP-adres)

Welke Experia Box gebruik je?

Ik heb de vpn via een andere verbinding getest waar hij wel snel werkt. De experiabox is de v10 versie.

Reputatie 7

Ik heb de vpn via een andere verbinding getest waar hij wel snel werkt.

Via een andere verbinding bij welke provider?

Heb je die trace route nog uit kunnen voeren?

Reputatie 7
Badge +10

Bij een VDSL aansluiting geldt in ieder geval een veel lagere upload snelheid, dan download.

Heb je bestanden up te loaden naar de server van het werk gaat dat een stuk minder snel, dan andersom.

Hetzelfde probleem zou “andersom” gezien ook nog bij de verbinding van het kantoor kunnen spelen.
Maar aangezien er wel een goede connectie is via een een mobiele hotspot, zit daar kennelijk niet het probleem.