Beantwoord

vpn verbinding valt vaak weg bij gebruik Experiabox v10

  • 17 March 2020
  • 4 reacties
  • 278 keer bekeken

Hallo,

Ik werk al sinds een jaar of 2 minimaal 1x per week van huis uit. Er waren altijd al probleempjes met de vpn verbinding echter sinds een maand is deze verbinding wel erg onstabiel geworden. Soms valt de verbinding om de 5 minuten weg, een enkele keer gaat het een uurtje goed. Geen idee wat het probleem is. Ik heb de laptop op mijn werk laten testen en daar ondervinden we geen problemen met vpn. Lijkt derhalve op een storing tussen de Experiabox V10 en de instelling van mijn vpn verbinding.

Ik maak gebruik van Draytek Smart VPN Client versie 5.3.0.

Zeker nu thuiswerken nog meer gestimuleerd wordt is het erg vervelend indien de verbinden wegvalt.

Dacht eerst dat het aan een instabiele wifi verbinding lag maar ook via de kabel/ ethernet valt de verbinding wel eens weg, wel minder vaak.

Iemand een oplossing?

 

 

icon

Beste antwoord door Josh123 19 March 2020, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Josh123, welkom hier. Ik ben bang dat ik niet de oplossing voor je heb. Wellicht dat iemand anders hier handig is met Draytek Smart VPN Client versie 5.3.0… Ik weet niet hoe gangbaar die is, maar ik heb verder hier geen meldingen over gezien.

Hoi Paul, denk dat het aan de WiFi instelling ligt, ben vandaag al de hele dag thuis aan het werk, wel bekabeld blijkbaar met succes want de verbinding is nog niet een keer verbroken. Ik kan me zo prima behelpen. Indien ik een keertje meer tijd en zin heb probeer ik uit te vinden waarom het niet via de WiFi werkt. 

Groet, 

Jos

 

Reputatie 7
Badge +25

Aah, mooi dat het wel via een bekabelde verbinding werkt in ieder geval. 

Reputatie 2
Badge

je kan kijken of je via 5Ghz verbonden bent?

Sommige netwerkkaarten kunnen voorkeursband 5Ghz gebruiken.

Draadlozenetwerkadaper>eigenschappen>configureren>geavanceerd en dan voorkeursband (prefferd band)

de 2.4Ghz band heeft veel ruis en drukte.

De 5Ghz is “schoner” en heeft meer bandbreedte.

 

Martijn