Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer - subnet moet aangepast

  • 20 November 2019
  • 4 reacties
  • 165 keer bekeken

Ik ben niet echt een computer wizzkid maar zo via Google en met wat hulp van mijn netwerk beheerder hebben we het probleem gevonden. Alleen hoe op te lossen. Helpdesk is niet technisch genoeg hiervoor en kan er niks mee..

probleem: sinds 1 week overgestapt van Caiway naar KPN. Inloggen van thuis naar praktijk via VPN lukt niet meer omdat het IP adres waar ik naar inlog (de praktijk computer) hetzelfde is als het IP adres van onze Sonos in ons thuis netwerk: 192.168.2.??

oplossing is om de 2 in het IP adres te veranderen naar alles behalve 2. Inloggen in de V10 experiabox heb ik al geprobeerd maar dan kan je alleen de laatste 2 cijfer veranderen. 

Iemand suggesties? 

icon

Beste antwoord door Nick83 20 November 2019, 17:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je zult op de praktijk moeten zorgen voor een ander subnet. Niet thuis. Want anders zouden alle andere medewerkers die in de toekomst misschien ook via VPN in willen loggen ook hun subnet aan moeten passen. Dat is helemaal niet handig. Je kunt het beter op de praktijk doen.

In de Experiabox kun je het subnet niet aanpassen. Onmogelijk. 

Wat heeft u op de praktijk voor internet? Glasvezel? Alleen internet? Geen tv? Uw provider is daar oop kpn? Zakelijk? Wat voor modem heeft u op de praktijk hangen? Als dat geen Experiabox is, kun je mogenlijk daar wel gewoon het subnet aanpassen. 

Dank je Nick. 
Geen glasvezel op de praktijk. Wel tv en internet. Modem weet ik even niet..

ja mijn netwerkbeheerder had die oplossing ook al gevonden maar wilde liever een andere oplossing. 

Maar ik ben de enige medewerker die inlogt, ook in de toekomst. Het is mijn eigen praktijk zonder medewerkers

Reputatie 7
Badge +24

Rare netwerkbeheerder. Is bang dat ie er teveel werk aan heeft zeker? Een simpele oplossing is er niet. Je kunt huis je Experiabox vervangen door een andere router, maar daar moet je wel een beetje technisch voor zijn. Lees dit topic maar eens:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Een alternatief, wat iets eenvoudiger is, is een eigen router achter de Experiabox zetten. Maar het leek me toch echt handiger om die netwerkbeheerder op de praktijk het op te laten lossen.

Of heeft @wjb nog ideeën?