Beantwoord

VPN verbinding werkt niet meer (V10)

  • 26 June 2019
  • 27 reacties
  • 1073 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds ik gedwongen door Telfort aan de Experiabox moest werkt mijn VPN met het werk niet meer. Héééél erg lastig als je veel vanuit huis moet werken!
icon

Beste antwoord door r_k 5 July 2019, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hallo @rjtuijnman , die vraag kun je beter binnen het Telfort forum stellen.
Telfort is nog geen KPN en de software van de modems verschilt ook.
Reputatie 1
Badge
Dit was het enige forum waar ik deze optie tegenkwam...
Hallo @rjtuijnman , die firmware update inzake VPN is van toepassing op de V10a van KPN en niet op de V10 die jij hebt.
Dus ik zou de oorzaak elders (binnen het Telfort-forum) zoeken.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo RJ Tuijnman. Jan geeft het al aan. De update die wij hebben is helaas alleen beschikbaar voor KPN-klanten. De firmware van de V10A bij Telfort is net wat anders dan die van ons, waardoor onze update niet bruikbaar is op de Telfort V10A. Ik heb even voor je gekeken, en je mag je melden in dit topic op het Telfort forum. Dan regelen de collega's daar dat jij voorzien wordt van de Telfortversie van de update 🙂
Reputatie 1
Badge
Helaas... Diverse kastjes, diverse muren, kan niet inloggen op dat kreupele forum van ze, klantonvriendelijke helpdeskmuts stuurt met een kluitje in het riet. Ik ben er klaar mee,
Ik zet nu maar in op een totaal ander modem en anders een andere provider. Het probleem is dat die slobberige KPN zo ongeveer alle providers opgekocht heeft: XS4ALL zou mijn eerste keuze geweest zijn, Tele2, Telfort, KPN, het is allemaal één pot nat.
Maar bedankt voor je dappere poging.
KPN is en blijft een kluwen opgekochte bedrijfjes waar de linkerhand geen idee heeft waar de andere handjes mee bezig zijn...
Waarom verbaast het me niet dat de problemen bij 112 en AH allemaal hun oorsprong vinden bij de KPN...
Sorry dat ik zuur overkom, maar ik heb inmiddels zulke afschuwelijk slechte ervaringen met de ondersteuning van Telfort dat ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee ben!
Hallo @rjtuijnman ,
De techniek van het Telfort forum werkt in principe gelijk aan dat van het KPN forum, zelfde software.
Waarom kun je niet inloggen in het Telfort forum?
Lukt het niet om een account te maken of ben je je wachtwoord vergeten?
Reputatie 1
Badge
@Jan-D : Tja, dat zou je wel denken. Helaas krijg ik een foutmelding dat het forum/de app nog niet klaar is als ik met mijn Facebook credentials wil inloggen en dat ik met de beheerder contact op moet nemen, als ik aangeef dat ik mijn wachtwoord ben vergeten krijg ik een mail met een link die me op de pagina zet waar ik dus net die mail heb aangevraagd...
Hopeloos! Dit gaat ook weer maanden duren, vrees ik en al die tijd ben ik goeddeels 'arbeidsongeschikt' omdat ik niet op de zaak kan inloggen. Toch wel redelijk essentieel voor een IT-medewerker...
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dit te horen, RJ Tuijnman, maar goed dat je dit laat weten! Gelukkig zitten wij en de Telfort forumcollega's bij elkaar in de buurt. Dus ik heb dit even bij hen aangekaart. Natasja, van het Telfortforum, heeft de nieuwe firmware voor je aangevraagd. Dit zal dan waarschijnlijk vandaag al bij je geïnstalleerd worden. Je Experia Box herstart zich dan automatisch en daarna kun je weer gebruik maken van de VPN.

Verder gaan ze ook even kijken naar het inloggen op het Telfortforum. Zodat, als je nog eens een vraag hebt, je daar gewoon kunt inloggen en je vraag stellen zoals het hoort 🙂
Reputatie 1
Badge
@Erik: kijk, DIT is nou de reactie die ik verwacht van een helpdesk, DIT is de klantgerichte actie waar ik naar op zoek was! Geweldig, Erik! Mijn dank is groot!
Reputatie 7
Badge +30
@rjtuijnman, ik heb nog een vraag voor je. We krijgen vanuit de technische afdeling die de software bij jou installeert de melding dat de aangesloten Experia Box een V10 is, en geen V10A. Kan dit kloppen? Of heb je wellicht meerdere apparaten aangesloten?
Reputatie 1
Badge
@Erik: de Experiabox is inderdaad V10 en géén V10A. Inmiddels heb ik wel een VPN kunnen opzetten via de PC van mijn vrouw, via de laptop, maar nog steeds niet via mijn eigen PC! Kan de combinatie vast IP-adres - VPN een probleem geven? Ik heb inmiddels weer een uur technische ondersteuning gehad op ook L2TP in te stellen om het ook via een ander protocol te proberen, maar ook dat lukt dus niet...
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dan is nieuwe firmware niet van toepassing. De V10 heeft geen problemen met VPN. Wat betekent dat het of iets in de instellingen is dat toch niet helemaal klopt, of dat er aan de kant van je VPN-provider iets niet helemaal lekker loopt. Ik pas de titel van het topic even aan naar de nieuwe realiteit. Wil jij dan verder aangeven welke VPN cliënt je gebruikt, wat je verder hebt aangepast aan instellingen en hoe?
Hallo @rjtuijnman , als het met de pc van je vrouw wel lukt om een VPN op te zetten moet het met jouw pc ook kunnen lukken, je zou de instelgegevens kunnen 'kopiëren' naar jouw pc.
Reputatie 1
Badge
@Erik_ Nogmaals dank voor je positieve insteek op mijn probleem. Ik gebruik de standaard MS VPN. Verder heb ik vast IP-adres gezet op mijn netwerkkaart, aangezien ik mijn PC van buiten wil kunnen benaderen, ik een webserver heb draaien en ook emule gebruik (dat overigens ook niet lekker door de Experia heen weet te ploegen, ondanks het kiezen van de emule als toegevoegde app).
Ook hebben we een L2TP met PSK vpn getracht op te zetten, maar ook dat wil niet werken: zelfde foutmelding.
Inmiddels heb ik zowat aan ALLE knoppen hier zitten draaien, steeds zonder het beoogde effect.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb zelf inhoudelijk niet zoveel verstand van VPN, maar voor zover ik weet zou vast IP geen probleem moeten zijn. Welke VPN provider gebruik je?
Reputatie 7
Badge +30
Dit heeft niks met de register sleutel te maken die je moet wijzigen wanneer je L2TP/IPsec wilt bouwen op Windows achter NAT?
Reputatie 1
Badge
@Erik_ We maken gewoon van de standaard Windows-VPN gebruik. Het blijft vreemd: tot de komst van de Experiabox werkte het als een zonnetje, nu wil er geen enkele VPN meer vanaf mijn eigen PC doorkomen. Laptop en de PC van mijn vrouw doen het wel gewoon, dus het lijkt inderdaad een clash tussen de Experiabox en mijn netwerkkaart...
Reputatie 1
Badge
@RobinFlikkema : Die is al aangepast...
Reputatie 7
Badge +30
Hoe bouw je die VPN precies dan? Want het is mij niet helemaal duidelijk waar je de VPN heen bouwt, of dat je juist probeert een VPN náár je eigen PC te bouwen.
Reputatie 1
Badge
@RobinFlikkema : De VPN gaat van mijn PC naar mijn werk. Ik ben daar IT-beheerder en moet regelmatig vanuit huis servers onderhouden, herstarten, assistentie verlenen etc.
Werkte dus als een zonnetje tot het moment dat de Experiabox zijn intrede deed... :-(
Vreemd genoeg: op PC van mijn vrouw: geen probleem, op mijn laptop: geen probleem, maar vanaf mijn eigen PC: no go!
Reputatie 7
Als het opbouwen van de VPN tunnel alleen op jouw eigen PC problemen geeft en niet op de van jouw vrouw en jouw laptop, dan lijkt de oorzaak dus niet in de Experia Box gezocht te moeten worden.
Reputatie 1
Badge
@wjb : Die conclusie is voor mijn gevoel té haastig getrokken. Waarom werkte het dan wel vlekkeloos vóór de overgang naar de Experiabox?
Het moet voor mijn gevoel iets zijn tussen de configuratie van mijn netwerkkaart en de Experiabox. Zaken als bijvoorbeeld 'Jumboframes' etc. of andere instellingen op mijn eigen PC die wellicht ineens een roemloos einde vinden in de Experiabox? Het blijft een kwestie van zoeken en proberen. Opvallend is ook wel dat de beide geteste VPN-protocollen dezelfde foutmelding geven op mijn machine.
Reputatie 7
Welke foutmelding krijg je dan?
Met welke VPN protocollen heb je getest?

Zelf heb ik een site-2-site VPN tunnel (IPSec met PSK) actief richting mijn kantoor en is mijn thuisnetwerk op drie manieren via VPN te benaderen.
1) Via IPSec met PSK. (Zakelijk netwerk thuis.)
2) Via L2TP/IPSec met PSK. (Privé netwerk thuis.)
3) Via OpenVPN. (Privé netwerk thuis t.b.v. mijn GL-iNet AR750 travelrouter die ik gebruik om buitenshuis de iTV app te kunnen gebruiken i.c.m. een Chromecast en toch ook de zenders te kunnen zien die alleen thuis beschikbaar zijn.)
Reputatie 1
Badge

Beide protocollen dezelfde melding...
Reputatie 5
Badge +6
Ik had recent een soortgelijk probleem op één van mijn apparaten (een laptop). Dat ontstond na de recente update van Windows 1903. Twee apparaten geen probleem, Lenovo laptop dus wel. De sleutel die Robin Flikkema bedoelt stond vanouds in het register (en was op zich correct). Toen niets hielp, heb ik deze sleutel verwijderd en vervolgens deze opnieuw ingevoerd. Daarna was het probleem opgelost. Vaag allemaal, maar het hielp.