Beantwoord

VPN via KPN 4G buitengebied (Huawei E5186-22a)

• 26 mei 2018
  • 8 reacties
  • 709 keer bekeken

Mijn ouders hebben een Huawei E5186-22a voor KPN buitengebied, nu heb ik deze router aangesloten op mijn Ubiquiti UniFi Security Gateway (router/firewall). Het liefst zou ik de 4G router in bridge mode zetten, maar dat kan niet. Daarom heb ik maar DMZ aangezet, maar het blijkt niks te doen. Ben ik iets vergeten? Ik las was over APN, maar ik zie niet hoe dat zoiets effect kan hebben op portforwarding?

Ik ben nieuw met 4G routers, dus excuses als ik iets dom zeg.
icon

Beste antwoord door tmoesel 26 mei 2018, 20:17

Als je alleen b.v. OpenVPN als client wilt draaien vanuit dat systeem is er eigenlijk niets bijzonders wat je moet instellen.
Maar mischien wil je van buitenaf toegang op een OpenVPN server die draait op dat systeem bij je ouders. Dan moet je als APN advancedinternet instellen (nieuw profiel aanmaken in de Huawei), anders werkt DMZ niet, je zit met de standaard APN namelijk achter Carrier Grade NAT van KPN mobile netwerk (hun firewall zeg maar).
De VPN zaken enz dan verder in de Ubiquiti regelen.

Zie voor gerelateerde zaken
https://forum.kpn.com/search?q=APN+advancedinternet
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Als je alleen b.v. OpenVPN als client wilt draaien vanuit dat systeem is er eigenlijk niets bijzonders wat je moet instellen.
Maar mischien wil je van buitenaf toegang op een OpenVPN server die draait op dat systeem bij je ouders. Dan moet je als APN advancedinternet instellen (nieuw profiel aanmaken in de Huawei), anders werkt DMZ niet, je zit met de standaard APN namelijk achter Carrier Grade NAT van KPN mobile netwerk (hun firewall zeg maar).
De VPN zaken enz dan verder in de Ubiquiti regelen.

Zie voor gerelateerde zaken
https://forum.kpn.com/search?q=APN+advancedinternet
Ah bedankt. Is er een reden dat het voor OpenVPN wel nodig is, maar bijvoorbeeld L2TP niet?