Beantwoord

VPN werkt niet icm Sneller Internet Buitengebied

  • 2 September 2019
  • 5 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo, Vandaag overgegaan van Xs4all naar KPN.
Tot vandaag werkte mijn zakelijke VPN verbinding(Cisco Anyconnect) zonder problemen.
Nu niet meer?!

Graag nieuwe firmware push, AUB.

Bedankt & MVG, Patrick

Hallo, Ik kom er zojuist achter dat ik een Experia Box V10 (ZXHN H369A)heb. Is deze FW upgrade dan van toepassing?!
Bij xs4all/fritzbox werkte alles zonder enige additionele setting of port forwarding.

Wat zou ik kunnen doen om het probleem op te sporen?
Mvg, Patrick

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door Patrick_V 12 September 2019, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties


Hallo, Vandaag overgegaan van Xs4all naar KPN.
Tot vandaag werkte mijn zakelijke VPN verbinding(Cisco Anyconnect) zonder problemen.
Nu niet meer?!

Graag nieuwe firmware push, AUB.

Bedankt & MVG, Patrick
Hallo, Ik kom er zojuist achter dat ik een Experia Box V10 (ZXHN H369A)heb. Is deze FW upgrade dan van toepassing?!
Bij xs4all/fritzbox werkte alles zonder enige additionele setting of port forwarding.

Wat zou ik kunnen doen om het probleem op te sporen?
Mvg, Patrick

Zojuist maar weer even een experiment gedaan; als ik de 4G modem loskoppel kan ik wel een werkende VPN verbinding opzetten. (ik woon in een buitengebied met 4Mbit adsl lijn, vandaar overstap van xs4all naar KPN). Met 4G modem is de snelheid 18Mbit😀.
Wellicht kan mijn Cisco anyconnect VPN client niet overweg met de gecombineerde ADSL/4G lijnen.

Tips, iemand?

Mvg, Patrick
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Patrick, welkom op het forum.

Met de normale V10 is die andere firmware niet nodig. Mijn vermoeden is dat door de drukte op die 4G mast je buitengebied verbinding wordt onderbroken waardoor je de connectie steeds verliest wat weer gevoelig is voor je VPN verbinding. De voorrang op die masten is ingesteld op normaal gebruik van de mobiele verbindingen.

Let wel op dat dit een pure gis is van mijn kant. Maakt je Cisco Anyconnect wel verbinding of komt er niets tot stand? Heb je dit ook bij de werkgever/beheerder nagevraagd? Met een beetje geluk kunnen zij in de log zien wat de reden van de verbreking is. In de tussentijd zal ik het morgen nog even hier navragen of ik misschien nog iets over het hoofd zie.
Hallo Alex, dank voor je antwoord. Anyconnect geeft aan dat er een VPN verbinding is opgebouwd. Echter wordt er geen enkele web-pagina getoond. (Wellicht DNS).
Als ik het 4G modem loskoppel van de experia box dan werkt alles naar behoren.
Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik ook geen probleem.

Bovengenoemde situaties doen zich allemaal voor op een Macbook/Macos.
Als ik de Macbook bootcamp naar Windows, dan geen probleem met een VPN verbinding via Experia/4G modem combinatie.

Wellicht reageren Windows/MacOS icm Anyconnect verschillend op de Experia/4G combi.

Ik heb nu een werkend alternatief, dank voor je hulp!

Mvg, Patrick
Reputatie 7
Badge +24
VPN werkt gewoon niet in combinatie met Sneller Internet Buitengebied (4G modem). Dat is hier in eerdere topics al meerdere keren langs gekomen.
Reputatie 7
Badge +24
VPN werkt gewoon niet in combinatie met Sneller Internet Buitengebied (4G modem). Dat is hier in eerdere topics al meerdere keren langs gekomen.

Dit is de korte en harde samenvatting van mijn uitleg hierboven. Nick kan dat.

Ik heb nu een werkend alternatief, dank voor je hulp!

Mvg, Patrick


Vind ik fijn om te lezen. Geen dank graag gedaan.