Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63450 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

De oplossing is om de beste Experia Box te bemachtigen die ooit door KPN is uitgerold en dat is dus niet de V10A maar de V10 (zonder A).
Dat kan ik bevestigen. Met de V10 is de VPN met PPTP weer mogelijk, wat dus met de V10A niet ging.
Reputatie 1
Ik ben recent verhuisd en was hiervoor klant bij Ziggo en heb in tien jaar nooit issues gehad met VPN (PPTP) De glasvezel verbinding op mijn nieuwe adres werkt prima, maar toen ik op mijn vaste thuiswerkdag mijn altijd werkende VPN verbinding aanzette, ontstond er toch een behoorlijke domper toen dit niet lukte... Ik heb gewerkt als systeembeheerder dus ben als self servicedesk eerst maar eens in het modem (v10A) gaan neuzen, maar vond niets wat mogelijkerwijs aan te passen zou zijn. De 'high' firewall settings zijn grayed out en er is geen link naar 'vpn passthrough' of iets dergelijks. Wanneer ik mijn laptop verbind met mijn telefoon als hotspot via 4G draait alles weer als een tierelier, dus ik kan overal VPN'nen behalve via de KPN connectie, terwijl ik juist voor hen gekozen had en niet voor een meer voordelige aanbieder, want ik wil gewoon goed en vlot kunnen werken, zowel privé als met VPN als ik vanuit huis werk. Lijkt me dus dat dit gewoon z.s.m. gefixt moet worden, omdat het niet te verkopen is. Is die nieuwe firmware wel getest?! Waar is het rollback scenario?! Werkt men niet met een fatsoenlijk protocol zodat de overlast voor de betalende klant zo beperkt mogelijk blijft?! Anyway, ik was heel tevreden maar ik zal nog meer tevreden zijn als dit gewoon netjes, vlot en soepel verholpen wordt én er lering uit getrokken wordt voor een volgende keer 😉 Succes!
Ook bij mij is de VPN (PPTP) niet meer werkend sinds twee weken. Heel vervelend dat ik niet thuis kan werken. Heeft echt gevolgen gehad voor mijn werkzaamheden! VPN via SSL werkt wel, maar is tergend traag. Graag een oplossing voor dit probleem.
Ook bij mij werkt VPN sinds 2 weken niet meer op mijn V10A, waardoor ik niet kan thuiswerken. De enige oplossing is om via een hotspot op mijn Vodafone mobiel te werken, maar daar ben ik niet erg blij mee. Kost veel privé data.
Helaas heb ik juist vorige week het oude V10 modem teruggestuurd omdat de doos in de weg stond. Daar heb ik nu wel spijt van!
Kom op KPN doe hier iets aan!! Er worden nu veel thuiswerkers gedupeerd door een gebrekkige firmware update. Dat kan toch niet?!
Ook bij mij werkt VPN sinds 2 weken niet meer op mijn V10A, waardoor ik niet kan thuiswerken... Dit kost me vakantiedagen als ik vanwege de verbouwing/levering ergens voor thuis moet blijven. Sinds kort was ik ook overgegaan op mijn telefoon op KPN, dus zelfs dat is geen alternatief.

KPN doe hier graag iets aan! NIet alleen ik, maar alle andere thuiswerkers zijn hier de dupe van.
Is er al meer bekend over een oplossingsdatum?
Ik heb juist een probleem met het vaste Ip adres in de experiabox v10A. Ik werk met een VPN van mijn werkgever en die gebruikt hetzelde IP adres en nu heb ik een conflict en kan niet inloggen.
Het bedrijf werkt met vele werknemers in meerdere landen en nergens geen probleem omdat de IP adressen in andere routers kunnen worden aangepast behalve die van mijn KPN.
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen ?
De heren van ICT ( spanjaarden ) begrijpen niet dat KPN die zomaar mag. Ik heb prive nog een aansluiting bij Ziggo en die kan ik wel gewoon gebruiken maar vind ik minder stabiel waardoor mijn VPN verbinding steeds wordt verbroken tijdens het werk.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Reputatie 1
Omdat ik enkel via het PPTP VPN protocol kan verbinden met mijn werk en een oplossing/reactie vanuit KPN tot nu toe achterwege blijft, heb ik mijn laptop achtergelaten op kantoor in een vast bekabeld docking station en deze permanent aangezet. Dankzij een 'TeamViewer achtige' noodoplossing kan ik nu gewoon vanuit huis via de vaste en snelle KPN glasvezelverbinding alsnog thuiswerken, zonder nog te hoeven prutsen met een 4G hotspot of afhankelijk te zijn van de oplossingstermijn aan KPN zijde voor dit toch wel heel erg lang durend vervelend probleem! Een update van KPN via dit forum en/of andere kanalen zou netjes zijn voor al die mensen die hierdoor nu gedupeerd zijn, indirect allemaal zakelijke (!) gebruikers...
Ik heb dezelfde problemen met de VPN verbinding via de 10a.
Badge
Ik denk dat enkele vragen de lading dekken:

KPN, waarom duurt dit zo lang?!
We hoeven jullie waarschijnlijk niet uit te leggen dat de VPN verbinding gelijkloopt met werk en thuiswerken. Zonder VPN geen (thuis)werk.

Waarom duurt de oplossing zo lang (als de V10A geen oplossing biedt, waarom krijgen we dan geen alternatief aangeboden op zeer korte termijn) en wie gaat deze ellende allemaal betalen??

Maar belangrijker nog: waarom worden we niet op de hoogte gehouden?
Graag op zeer korte termijn minstens een reactie met update EN een oplossing.

Bugs in de firmware kunnen (helaas) voorkomen, je kunt niet overal rekening mee houden.
Het gaat om de manier van oplossen en de communicatie... helaas is juist dat aspect zwaar ondermaats.
Ook ik ben onlangs overgestapt i.v.m. verhuizing en ik begin grote spijt te krijgen van mijn keuze voor KPN.
Hier nog een gedupeerde thuiswerker met inmiddels een behoorlijke opgelopen achterstand in mijn werkzaamheden. Ook geen mogelijkheden om dagelijks naar kantoor te gaan. Wie gaat dit allemaal betalen KPN?

Ook ik ben onlangs overgestapt naar KPN i.v.m. verhuizing. Heel erg veel spijt van!
Nog maar een keer een tip: bij mij heeft het indienen van een klacht geleid tot omruil van de V10A voor een V10. Met dit modem lukt het wel om de VPN (PPTP) op te zetten.

NB: ik kan me voorstellen dat er toch niet zo heel veel gebruikers zijn met dit probleem en dat het fixen van de bug en uitrollen van nieuwe firmware tijd (en moeite en geld) kost.
Dus het omruilen van de modems (ook geen standaard-procedure) een stuk sneller en voordeliger is en ook weer een beetje tevreden klanten oplevert...
Reputatie 1
Naast mijn reacties op dit forum heb ik ook een formele klacht ingediend, maar ook die blijft tot op heden onbeantwoord. Hoofd- en bijzaken kan ik prima scheiden en heb zelf al voor een alternatieve oplossing gezorgd, maar een beetje pro-actieve communicatie zou toch wel netjes zijn. Ik wordt namelijk wél plat gebeld door marketeers namens KPN of ik niet ook mijn mobiele abonnementen bij hen wil onderbrengen... Op deze manier heb ik daar natuurlijk weinig vertrouwen in en heb dus ook vriendelijk bedankt voor de eer.
Wat je ook kunt overwegen is een aparte router te installeren waar je DD-WRT op installeert. Als je bv een gangbare Netgear router neemt dan verschijnen er vaak DD-WRT firmware updates. Naar mijn ervaring is dit een stabielere setup dan de Experiabox (leesvoer: https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page en https://www.vpngids.nl/instellen/vpn-instellen-router/ )
Reputatie 7
Badge +30
Hoi allen! Korte update: er wordt heel hard gewerkt aan dit probleem, en er wordt ook goed vooruitgang geboekt. Ik heb alleen op dit moment nog geen datum waarop dit dan is opgelost. Wel verwacht ik dat het niet heel erg lang meer duurt. Zodra ik meer weet kom ik er gelijk op terug.
Reputatie 1
Goed te horen, dank voor de update!
Ongelofelijk. Na weken aanmodderen en kom ik er vandaag achter waarom mijn VPN verbinding die ik nodig heb tijdens thuiswerken het niet meer doet. Dit komt dus door een bug in het KPN v10a modem welke ik sinds die tijd heb. Deze was omgeruild met mijn oude box, de ZXV10 H220N, waar ik nooit geen probleem met had.

Er zal nog wel een rekening volgen van het ICT bedrijf die het systeembeheer doet bij het bedrijf waar ik werk.

Ik heb het zo langzaamaan helemaal gehad met KPN. 😪
Reputatie 2
Tja,helaas beroept KPN zich op de algemene voorwaarden waarin staat dat het een consumenten product is en niet voor zakelijk gebruik. VPN zien ze als zakelijk. Als je daar vriendelijk vragen over stelt verbreken ze de verbinding. Want ze willen geen discussie aangaan. Geen enkele beweging in tegemoetkoming, of in een oplossing...
Ziggo here I come!
Reputatie 7
Tja,helaas beroept KPN zich op de algemene voorwaarden waarin staat dat het een consumenten product is en niet voor zakelijk gebruik. VPN zien ze als zakelijk. Als je daar vriendelijk vragen over stelt verbreken ze de verbinding. Want ze willen geen discussie aangaan.
Wat een beschamende vertoning. Iedereen bij KPN zou toch moeten weten dat het "blokkeren" van PPTP verbindingen in strijd is met de wet en dat KPN dus als de wiedeweerga moet zorgen voor een oplossing.
Reputatie 2
@wjb naar welk artikel kan ik verwijzen? Dan bel ik ze nog een keertje...
Reputatie 7
Artikel 1.1 verwijst onder kkk naar de EU netneutraliteitsverordening die een open toegang tot het netwerk moet waarborgen.
Reputatie 2
@wjb kkk?
Reputatie 7
@wjb kkk?
Tja, ze hebben het weer op een net andere manier in de definitieve wetswijziging opgenomen.
Lees dit artikel anders even.
Reputatie 2
@wjb ok, dank weer!
Reputatie 7
Badge +30
Goed nieuws! We hebben een tussentijdse firmware update beschikbaar speciaal voor dit probleem. Deze wordt niet algemeen uitgerold, we gaan degenen die last hebben van het VPN probleem actief overzetten hier naar toe. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!

@MartdM, jouw profiel is al ingevuld zie ik.
Reputatie 3
Badge
Fijn om te horen. Op dit moment werkt het nog niet bij mij, of moet ik zelf nog iets doen met de instellingen?