Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Aangevraagd, fingers crossed @Karoi 🙂
Reputatie 3
Aangevraagd, fingers crossed @Karoi :)
Spannend, ik wacht af. Wanneer kan ik hem ongeveer verwachten? Morgen?
Ik heb het forumprofiel ingevuld wanneer kan ik verwachten dat mijn vpn verbinding weer werkt op mijn werklaptop?
Dag,

Kunt u ons wellicht een firmware update doen tbv onze experia modem, zodat onze VPN verbinding weer gaat werken?

admin: @Adelhard :Ik heb je vraag in het centrale topic geplaatst.
Reputatie 7
Badge +30
@Karoi, we zien hier dat de reset niet het gewenste resultaat heeft gehad. Hoewel het er van jouw kant waarschijnlijk heeft uitgezien als een reset, is dat onderwater niet daadwerkelijk gebeurt. Wil je het nog eens doen, volg dan de stappen zoals hier beschreven.

@Yasmine Bootsman, welkom! Voor jou is de update zojuist gestart. Je Experia Box zal straks nog even, automatisch, herstarten. Daarna kun je de VPN weer gebruiken.
Reputatie 3
@Erik_ Dat is exact hoe ik het gedaan heb, ik vertrouw 'web factory resets' niet. Dus ik snap niet zo goed waarom het nog niet werkt. Zodra ik weer tijd heb voor een reset zal ik het nog een keer proberen, als het dan weer niet werkt dan geef ik het op.
Goedenavond,

Ik zou ook graag een firmware update willen ontvangen voor de Experiabox V10A.

Alvast bedankt.
Goedenavond,

wanneer kan ik verwachten dat mijn vpn verbinding weer werkt ?
Reputatie 7
Badge +30
@Erik_ Dat is exact hoe ik het gedaan heb, ik vertrouw 'web factory resets' niet. Dus ik snap niet zo goed waarom het nog niet werkt. Zodra ik weer tijd heb voor een reset zal ik het nog een keer proberen, als het dan weer niet werkt dan geef ik het op.

Voor zover ik weet zou de factory reset door middel van het fysieke knopje gelijk moeten zijn aan de resetoptie in de interface (linkermenu: administration, boven: restore). Je zou dan nu toch eens de interfaceoptie kunnen proberen. Het komt af en toe voor dat een Experia Box moeilijk verbinding lijkt te leggen met onze systemen. In veel gevallen merk je daar in de praktijk weinig van. Tot momenten zoals dit, dan. Als het problematisch blijft, dan kunnen we ook een poging doen om de hele V10A te vervangen voor een nieuw exemplaar.

@Adelhard, @Forumpjexxx: ik heb de nieuwe firmware voor jullie aangevraagd! Misschien dat het vandaag nog geïnstalleerd wordt. Anders wordt het morgen. We laten hier even weten als de update loopt.
Super, ik wacht even af, en zodra deze het doet of niet doet, doe ik even een terugkoppeling.
Dank tot zo ver.
Hallo KPN,

Mijn VPN verbinding werkt tevens niet meer, ik lijk last te hebben van hetzelfde probleem. Ik heb het forumprofiel verder aangevuld, zou ik zsm de update kunnen krijgen zodat het thuisnetwerk weer optimaal functioneert?

Groet,
Reinout
Reputatie 7
Badge +20
@Adelhard en @Forumpjexxx . De updates zijn gedraaid voor jullie! Voor @Reinoutter heb ik 'm aangevraagd!
Hi KPN,

Graag wil ik een verzoek doen voor mijn firmware update.
Ik kan momenteel niet thuiswerken, omdat ik niet kan connecten met VPN. Ik ga structureel thuiswerken. Kunnen jullie dit s.v.p. snel oppakken?

Thanks!
Reputatie 7
Badge +20
@Korkmaz Ik heb het voor je aangevraagd!
Reputatie 7
Badge +20
@Reinoutter en @Korkmaz De update loopt inmiddels voor jullie en zo zijn afgerond!
@Bart_ Bedankt! Zijn de updaes nu uitgevoerd? Moet ik nog iets doen?
BTW, super snel!
Thanks.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Korkmaz Als de update is gepushed zal de Experia Box zichzelf herstarten. Daarna zou het moeten werken.
Hi Bart,

Dank, hoe weet ik of de update is doorgevoerd? Kan ik dat zien aan de box/ moet ik hem restarten?
Hartelijk dank, mijn VPN doet het gelukkig weer.
Stel dat er ooit een harde reset uitgevoerd moet worden, blijft deze firmware dan wel aanwezig?

Dank u en een fijn weekend.

Gr. Adelhard
Vriendelijk bedankt! Het werkt eindelijk

Opmerking:
Waarom worden jullie klantenservice helpdesk niet voorzien van deze informatie ?

Dit gekeuvel heeft mijn 3 maanden gekost;
het eerste wat je doet is contact opnemen met je IT-Afdeling, die constateren dat het niet aan hun ligt. Daarna bel je KPN en krijg je niet de goede of geen informatie.

Tip: instrueer je helpdeskpersoneel dat problemen met VPN kan liggen aan een Firmware update


goede vraag van Adelhard. Hoe zit dat ?

mvg
Goedenavond,

Ik zou ook graag een firmware update willen ontvangen voor de Experiabox V10A.

Alvast bedankt.
mvg
o ja en ik sluit me volledig aan bij de laatste opmerking van Forumpjexxx... man man man.... ik moet het hele internet aflopen en hier de ontdekking doen dat het in de firmware ligt.
Maanden lang frustraties dat ik thuis geen VPN kon gebruiken

Geen enkele medewerker aan de tel. is hiervan bekend en roepen maar 'dat wordt niet ondersteunt, uw internetverbinding werkt toch!', 'of een firewall die de boel blokkeert'
Ik heb ook een V10a box en ik zou ook graag de firmware update ontvangen omdat mijn vpn niet meer werkt
mijn forumprofiel is ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
@Reinoutter, de Experia Box heeft zichzelf na de update automatisch al herstart. Je hoeft verder zelf niets meer te doen. Je VPN werkt dan weer. Je kunt het, als je wilt, controleren aan de hand van het versienummer van de firmware. Dit zie je als je inlogt op de webinterface (linker menu: Overview, bovenaan: Router Information). De nieuwe firmware eindigt op 193.

@Adelhard, deze firmware blijft aanwezig. Een reset heeft daar geen invloed op.

@Forumpjexxx, we hebben heel veel medewerkers. De informatie hierover is beschikbaar, maar het kan voorkomen dat je iemand treft die dit gemist heeft. Dit omdat het aantal klanten dat hier last van heeft in verhouding heel klein is. Dan is het ook makkelijk om informatie die je gelezen hebt hierover ook weer te vergeten omdat je bijna nooit iemand spreekt die er last van heeft. Dat is dan heel vervelend als je er wél last van hebt omdat het dan langer kan duren voor het opgelost is :(

@Mvrh, dank voor het invullen van je gegevens, ik ga de nieuwe firmware voor je aanvragen.

@rsp123, vul jij ook nog even je forumprofiel in? Dan kan ik dit ook voor jou doen.
@Erik_ bij deze mijn forumprofiel ingevuld