Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63450 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dank, @rsp123! Voor jou, en voor @Mvrh, wordt de update op dit moment uitgevoerd. Duurt een paar minuten. Vervolgens zal de Experia Box automatisch herstarten. Daarna kun je de VPN weer gebruiken.
Goedenavond,

Graag ontvang ik de update om mijn pptp vpn weer te kunnen gebruiken.

Bedankt!
@Erik_ super bedankt.....na vele malen lang zoeken en vaker bellen naar KPN, hier dan toch de oplossing (en zoals vaker benoemd, zeer slecht dat de helpdesk hier niets vanaf weet).

Had nooit de oorzaak mogen zijn, maar fijn dat het eindelijk weer werkt.
Nog één kleine maar, de verbinding is weltraag (normaal 90mbps up dan, met vpn rond de 25/4mbps)
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, @Ob387s2hi! Ik heb de update voor je aangevraagd :)

Fijn dat het weer werkt, rsp. Snelheid met een VPN-verbinding is meestal trager dan zonder. De specifieke snelheid die je haalt hangt af van welke server gebruikt wordt, instellingen, etc... Daarvoor kun je het beste contact opnemen met je VPN-provider.
Ik vermoed dat het inderdaad samenhangt met de verhuizing, @CornelisGr. De verhuizingsorder van de oude bewoners is ook nog niet voltooid omdat ze op hun nieuwe adres nog niet aangesloten zijn. Normaalgesproken is het dan geen probleem om alvast een nieuwe connectie te activeren op het oude adres. Als ik hier nakijk zie ik geen rare dingen. Jouw leveringsorder is netjes voltooid, alles zou het in orde moeten zijn. Maar toch kan het systeem je Experia Box niet uitlezen. Omdat je verder nu wel diensten hebt kan ik op dit moment ook niet echt iets doen, qua meldingen aanmaken e.d.. Alles werkt, alleen enige wat op dit moment dan niet kan, is de nieuwe software pushen. Want daarvoor moeten we je Experia Box op afstand kunnen bereiken, en dat lukt niet.

De opleverdatum voor de oude bewoners op hun nieuwe adres staat gepland op de 17e. Ik verwacht dat vanaf dan er sowieso geen issues meer zijn. Zou je daarop kunnen wachten? Ik kan eventueel alsnog een installatiemonteur laten komen. Die zou dan hier een melding voor moeten kunnen aanmaken. Probleem alleen daarbij is dat de monteur dan waarschijnlijk pas ergens volgende week kan. En dan moet de melding daarna nog opgepakt worden. Waardoor het per saldo denk ik niet heel veel uitmaakt of we gewoon afwachten, of een monteur laten komen.


@Erik_ ik heb even wat onderzoek gedaan, en nog even contact gehad et de chat, en waar ik achter kwam was dat de oude bewoners nog steeds een signaal hadden hier op het eerste aderpaar, en dat ons signaal op de tweede is gezet. ik heb de paren omgewisseld, en nu werkt alles weer, zou je misschien nog een keer kunnen proberen om de nieuwe software naar onze modem te pushen.

alvast bedankt,
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dat zou het inderdaad heel goed kunnen zijn, Cornelis. We gaan nog een poging doen!
Badge
Ik ben doorgestuurd door de medewerker in een chat.
Ik heb hulp nodig bij het oplossen van mijin vpn probleem na een experia opstart
Reputatie 7
Badge +30
@CornelisGr, de update is uitgevoerd. Als het goed is heeft je Experia Box zich inmiddels ook herstart en kun je nu weer gebruik maken van de VPN.

@Huub Weerdesteijn, welkom! Wat is er aan de hand met je VPN, kun je iets meer toelichting geven? Dit topic gaat specifiek over het niet kunnen opzetten van een VPN verbinding via PPTP of IPSEC/IKEv2. Als dat ook bij jou het geval is, vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.
Badge
Erik,
Ik heb mijn profiel gevuld
Na een opstart 1,5 maand geleden doet mijn werkende VPN het niet meer. Ik kan niet vaststellen waar dit aan ligt. Wel weet ik dat alle instellingen nog juiste zijn, zowel van de Experia als van Mijn OpenVPN.
Welke info heb je nog meer nodig?
Hi

I am not able to use VPN - can you update my device?

I have updated my profile
Mijn experia Box V10A heeft DHCP problemen. Ik zie vooral een storm van DHCP NAKs richting mijn devolo (no address available). Als ik de Experia opnieuw opstart werkt DHCP (even) naar behoren. Maar enige tijd later werkt het niet meer. Ik hoop dat nieuwe firmware mij helpt.
Profiel is up to date
Hallo. Onze v10a modem moet ook een firmware krijgen voor gebruik van VPN. @Kpn Kan je ons helpen?
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het invullen van je profiel, @Huub Weerdesteijn. Ik zie hier echter dat jij een V10 Experia Box hebt, geen V10A. Dat wil zeggen dat dit topic niet op jou van toepassing is. Ik raad je dan ook aan om een los topic te starten waarin je beschrijft wat er precies aan de hand is, en hoe je de boel ingesteld hebt staan.

@qawsed, welkom op het forum! De nieuwe firmware is specifiek voor het in dit topic benoemde VPN-probleem. Dat is niet waar jij last van hebt. Ik kan je dan ook niet voorzien van de nieuwe firmware. Wat je wel kunt doen is een nieuw topic openen hiervoor. Beschrijf het probleem daarin zo uitgebreid mogelijk, eventueel voorzien van screenshots. Dan kunnen we daarin kijken wat er eventueel aan de hand kan zijn.

@harrytech, @Huug1, @joyceproton: dank voor jullie gegevens. De firmware is aangevraagd. Na het installeren zal de Experia Box zichzelf automatisch herstarten en kun je de VPN weer gebruiken.
Badge
Al loopt dit issue al even....ik kan ook geen VPN verbinding maken...
Die firmware update voor de v10a mag mijn kant op komen!

Groet,
Erik
harrytech, Huug1, joyceproton: thanks for your data. The firmware has been requested. After installation, the Experia Box will automatically restart itself and you can use the VPN again.
my firmware shows - v5.00.22 build193, is this the updated one? i still cant connect the vpn though.

Boot code: 1.0.38-161.188
Reputatie 7
Badge +30
@harrytech, yes, that is the updated firmware. VPN should be working now, as we don't otherwise block anything. If it isn't, then you have a different problem. Please start a new topic and describe the problem you're having, the steps you've taken and settings you've changed. We, and other users of this forum, will then try to help you further 🙂
Reputatie 7
Badge +30
@ErOv, welkom, firmware aangevraagd! Zodra het is geïnstalleerd herstart je Experia Box zichzelf en kun je weer gebruik maken van de VPN 🙂
Badge
@Erik_ graag voor mij ook een firmware update, zodat ik mijn ketel weer kan benaderen! Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
@Gerben1988, jij hebt een V10, daar is geen nieuwe firmware voor. Plus, de firmware is specifiek voor VPN problemen. Dat is niet het probleem dat jij hebt. Laten we daarover dan ook in dat topic verder gaan 🙂
Ook ik ontvang graag de update. Kan op dit moment geen VPN met PTPP opzetten.

Groet,

Jaco
Dag,

Zouden jullie ook deze software update bij mij kunnen uitvoeren? Krijg geen verbinding met twee verschillende kantoren niet. ( verschillende bedrijven).

Bendankt alvast.
Ik krijg ook geen verbinding met VPN. Ik maak gebruik van de experiabox V10A
nu begrip ik dat er een firmware update beschikbaar is. Wie kan mij helpen?
Reputatie 7
Badge +30
Welkom @Beh, @HansdeB! Ik heb de nieuwe firmware voor jullie aangevraagd. Het wordt vandaag of morgen geïnstalleerd. Je Experia Box zal dan automatisch herstarten en daarna kun je de VPN weer gebruiken.

@LukaszB, jij ook welkom. Ik heb hier moeite om je Experia Box uit te lezen. Dat betekent meestal ook dat de update niet gepusht kan worden, Ik wil je dan ook vragen om een reset van de Experia Box te doen. Laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik ook voor jou aanvragen.
@Erik_
Beste Erik

Zojuist gereset. Wellicht dat je nu er wel in kan komen. Succes en bedankt alvast!

Groet,

Lukasz