Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63450 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Badge
Net nieuwe v10A modem, nu werkt VPN niet meer.
Hoe krijg ik de nieuwe filmware?
Net nieuwe v10A modem, nu werkt VPN niet meer.
Hoe krijg ik de nieuwe filmware?

Hallo Klaas,

Schijnbaar werkt het als volgt:
Je vult je profiel van dit forum in. Vervolgens stuur je Erik hier een berichtje. Hij zal dan zorgen dat de nieuwe firmware (ik geloof build 193, zelf heb ik nu 190) klaargezet wordt voor download. Daarna gaat het vanzelf.
Ik wacht nu al 3 dagen op die nieuwe firmware... :(

Grtz
Jurgen
Reputatie 7
Badge +30
@JuWi_67, build193 is een basisversie, waardoor we die nog niet algemeen willen uitrollen. Ik zie hier ook dat de firmware nog niet is geïnstalleerd bij je. Mijn excuses daarvoor! Ik vraag het opnieuw voor je aan.

@fabio-c, @Walter1973 , @Ger Ro, @HelloEindhoven, @Klaas Star: dank voor het invullen van de gegevens. Ik heb voor jullie ook aangevraagd. Het wordt geïnstalleerd waarna de Experia Box zichzelf automatisch herstart en je weer gebruik kunt maken van de VPN. Ik kom er hier even op terug wanneer het gebeurt is.

@mvanderloop: wil jij ook je gegevens invullen op je forumprofiel? Dan kan ik ook voor jou dit nakijken en aanvragen.

@MLA81: Ik zie hier dat jij een V10 hebt. Daarvoor is deze bug, en dus de firmware, niet van toepassing. Als jouw VPN het opeens niet meer doet, dan is er een ander probleem. Controleer de instellingen in je VPN Client en of je VPN provider alles in orde heeft. Als dat niet helpt, dan kun je een eigen topic hiervoor aanmaken. Geef dan aan welke VPN client, welke VPN provider, wat er precies misgaat, etc...
Reputatie 7
Badge +30
@JuWi_67, build193 is een basisversie, waardoor we die nog niet algemeen willen uitrollen. Ik zie hier ook dat de firmware nog niet is geïnstalleerd bij je. Mijn excuses daarvoor! Ik vraag het opnieuw voor je aan.

@fabio-c, @Walter1973 , @Ger Ro, @HelloEindhoven, @Klaas Star: dank voor het invullen van de gegevens. Ik heb voor jullie ook aangevraagd. Het wordt geïnstalleerd waarna de Experia Box zichzelf automatisch herstart en je weer gebruik kunt maken van de VPN. Ik kom er hier even op terug wanneer het gebeurt is.



Voor jullie allemaal is de update zojuist gestart 🙂
Reputatie 7
Badge +30
@DKB: Ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic. Ik heb de firmware voor je aangevraagd. Ik verwacht dat dit morgen word geïnstalleerd.
Reputatie 7
Badge +30
@mvanderloop: ik zie dat jij me een privébericht had gestuurd met je gegevens. Voor meelezers, toekomstige gevallen: het is niet handig om ongevraagd een privébericht te sturen. Dergelijke berichten worden niet, of met vertraging opgepakt. Vul je privégegevens in op het forumprofiel en reageer hier in het topic.

Voor nu heb ik ook voor jou, mvanderloop, de nieuwe firmware aangevraagd. Installatie is inmiddels begonnen. Dit geldt ook voor jou, @DKB
Beste Erik,

Zou je ook bij mij de nieuwe firmware willen pushen?

MVG

@JuWi_67, build193 is een basisversie, waardoor we die nog niet algemeen willen uitrollen. Ik zie hier ook dat de firmware nog niet is geïnstalleerd bij je. Mijn excuses daarvoor! Ik vraag het opnieuw voor je aan.

@fabio-c, @Walter1973 , @Ger Ro, @HelloEindhoven, @Klaas Star: dank voor het invullen van de gegevens. Ik heb voor jullie ook aangevraagd. Het wordt geïnstalleerd waarna de Experia Box zichzelf automatisch herstart en je weer gebruik kunt maken van de VPN. Ik kom er hier even op terug wanneer het gebeurt is.

Voor jullie allemaal is de update zojuist gestart :)

Hoi Erik,
Bij mij is inmiddels build 193 geinstalleeerd. Alles lijkt nu naar behoren te werken. Dank je!
Reputatie 7
Badge +30
Zeker, @Henk2000! Ik heb het voor je aangevraagd. Ik verwacht dat het vandaag bij je geïnstalleerd wordt 🙂
ik kan ook geen vpn meer gebruiken en ontvang graag de update
Badge
VPN doet het weer, Bedankt!!
Reputatie 7
Badge +30
@Henk2000, de update voor jou heeft rond het middaguur plaatsgevonden, de VPN moet nu weer te gebruiken zijn.

@Harten, welkom! Dank voor je gegevens. Ik zie daarmee echter dat jij een V10 hebt. En daarop is dit topic, en dus de update, niet van toepassing. Bij VPN problemen in het algemeen ligt het meestal aan instellingen die niet helemaal kloppen. Dit kan zijn aan jouw kant (in je VPN software) of aan de kant van je VPN provider. Ik raad je dan ook aan om de instellingen te controleren, en ook contact op te nemen met je VPN provider. Kom je er dan niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan 🙂
Gaarne een firmware update voor mijn V10A zodat ik mijn VPN werkt. Profiel is geupdate.
Reputatie 7
Badge +30
Voor je aangevraagd, @Martijn Hulshof! Ik verwacht dat het vandaag voor je geïnstalleerd wordt. Je Experia Box zal dan uit zichzelf herstarten waarna de VPN weer bruikbaar is.
Badge
Hey, Tim, van mij wel. Wil je dan je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Want zonder gegevens kom ik niet zo ver :D

Hi Erik, late reactie. maar ik heb me aangemeld en geregistreerd.

Kan het zijn door deze router dat Netflix (app op mijn tv) het vaak niet doet, geeft aan dat hij geen verbinding heeft met netwerk. terwijl wifi op mijn computer het gewoon doet.

Hoor graag van je

groet tim
Reputatie 3

@Erik_ Dat is exact hoe ik het gedaan heb, ik vertrouw 'web factory resets' niet. Dus ik snap niet zo goed waarom het nog niet werkt. Zodra ik weer tijd heb voor een reset zal ik het nog een keer proberen, als het dan weer niet werkt dan geef ik het op.Voor zover ik weet zou de factory reset door middel van het fysieke knopje gelijk moeten zijn aan de resetoptie in de interface (linkermenu: administration, boven: restore). Je zou dan nu toch eens de interfaceoptie kunnen proberen. Het komt af en toe voor dat een Experia Box moeilijk verbinding lijkt te leggen met onze systemen. In veel gevallen merk je daar in de praktijk weinig van. Tot momenten zoals dit, dan. Als het problematisch blijft, dan kunnen we ook een poging doen om de hele V10A te vervangen voor een nieuw exemplaar.

@Adelhard, @Forumpjexxx: ik heb de nieuwe firmware voor jullie aangevraagd! Misschien dat het vandaag nog geïnstalleerd wordt. Anders wordt het morgen. We laten hier even weten als de update loopt.


@Erik_ Ik heb inmiddels tijd gevonden voor wederom een reset, kan je kijken of het nu wel gepusht kan worden? Zo niet, dan is het prima, dan houdt het op. De situatie is nu zo dat ik er niet meer afhankelijk van ben maar het mooi zou zijn als het werkt voor het geval dat ik het een keer moet gebruiken. Een nieuwe V10A is niet nodig als het niet werkt, want verder werkt alles prima. Alvast bedankt.
@Erik_ Kan je mijn modem ook updaten? Ik kan geen gebruik maken van VPN en ben net een nieuwe klant 😞
Reputatie 7
Badge +30
@TimRie888, er staan nog geen gegevens in je forumprofiel. Ik vermoed dat jij nu een MijnKPN hebt aangemaakt. Dat is ook zeker aan te raden, maar daar heb ik geen inzage in 🙂 Het gaat mij dan ook echt om het vullen van je forumprofiel. Postcode en huisnummer is over het algemeen voldoende, klantnummer is handig als je die weet.

@Karoi, we gaan nog een poging wagen!

Dank voor de gegevens, @Jxerot, ik heb het voor je aangevraagd.
Reputatie 3
@TimRie888, er staan nog geen gegevens in je forumprofiel. Ik vermoed dat jij nu een MijnKPN hebt aangemaakt. Dat is ook zeker aan te raden, maar daar heb ik geen inzage in 🙂 Het gaat mij dan ook echt om het vullen van je forumprofiel. Postcode en huisnummer is over het algemeen voldoende, klantnummer is handig als je die weet.

@Karoi, we gaan nog een poging wagen!

Dank voor de gegevens, @Jxerot, ik heb het voor je aangevraagd.


@Erik_ Spannend. We gaan het merken. Mocht het alsnog niet lukken, dan helaas. Bedankt voor je pogingen en je hulp in ieder geval.
Badge

Hey, Tim, van mij wel. Wil je dan je gegevens invullen op je profiel, en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Want zonder gegevens kom ik niet zo ver :DHi Erik, late reactie. maar ik heb me aangemeld en geregistreerd.

Kan het zijn door deze router dat Netflix (app op mijn tv) het vaak niet doet, geeft aan dat hij geen verbinding heeft met netwerk. terwijl wifi op mijn computer het gewoon doet.

Hoor graag van je

groet tim


@Erik_ Handig 🙂 Nu ingevuld. Thnxs
@Erik_ Ik heb ook moeite met de wifi extender aan de praat te krijgen, wordt dat ook verbeterd met de firmware update?

EDIT: Is al opgelost, Zelf firmware update uitgevoerd, resetje en alles werkt! (nu vpn nog) 😃
Voor je aangevraagd, @Martijn Hulshof! Ik verwacht dat het vandaag voor je geïnstalleerd wordt. Je Experia Box zal dan uit zichzelf herstarten waarna de VPN weer bruikbaar is.


Dank. Het werkt.
Reputatie 7
Badge +30
@Jxerot: de update is voor je uitgevoerd, de Experia Box heeft zich daarna automatisch herstart. Maar misschien dat dit ook nog is samengevallen met de reset die jij gedaan hebt. De VPN moet het nu weer doen. Als je nog issues ervaart, dan is het waarschijnlijk iets in je instellingen dat niet klopt.

@Martijn Hulshof: om het voor jou nog even te bevestigen, de update is gisteren uitgevoerd. (Edit: je was me net voor :D)

@Karoi: het wil nog steeds niet. We zien de reset ook niet terug, dus die lijkt niet goed genoeg te pakken om dit ook terug te communiceren naar ons beheersysteem. Dit komt soms voor, wat we dan kunnen doen is deze omwisselen voor een nieuwe V10A. Of, als het verder naar wens werkt, kunnen we het er inderdaad bij laten.

@TimRie888: dank voor je gegevens 😃 De nieuwe firmware is aangevraagd. Met een beetje geluk wordt dit vandaag nog geïnstalleerd, anders morgen.
Wat betreft Netflix app, dat heeft hier niets mee te maken. Ik begrijp dat het gaat om de Netflix app van je tv zelf, dan is het punt om naar te kijken de verbinding tussen je TV en de Experia Box. We raden aan om dit, indien mogelijk, bekabeld te doen. Als dat niet lukt, kijk even of je tv zowel 2,4 as 5 Ghz aankan. Als dat niet het geval is dan kan hij alleen 2,4GHz, en dat is storingsgevoeliger. Kijk dan naar de plaats van de Experia Box ten opzichte van de tv en of je daar wat mee kunt doen. Eventueel kun je ook een draadloze verbindingsset hiervoor overwegen.
Reputatie 3
@Jxerot: de update is voor je uitgevoerd, de Experia Box heeft zich daarna automatisch herstart. Maar misschien dat dit ook nog is samengevallen met de reset die jij gedaan hebt. De VPN moet het nu weer doen. Als je nog issues ervaart, dan is het waarschijnlijk iets in je instellingen dat niet klopt.

@Martijn Hulshof: om het voor jou nog even te bevestigen, de update is gisteren uitgevoerd. (Edit: je was me net voor :D)

@Karoi: het wil nog steeds niet. We zien de reset ook niet terug, dus die lijkt niet goed genoeg te pakken om dit ook terug te communiceren naar ons beheersysteem. Dit komt soms voor, wat we dan kunnen doen is deze omwisselen voor een nieuwe V10A. Of, als het verder naar wens werkt, kunnen we het er inderdaad bij laten.

@TimRie888: dank voor je gegevens 😃 De nieuwe firmware is aangevraagd. Met een beetje geluk wordt dit vandaag nog geïnstalleerd, anders morgen.
Wat betreft Netflix app, dat heeft hier niets mee te maken. Ik begrijp dat het gaat om de Netflix app van je tv zelf, dan is het punt om naar te kijken de verbinding tussen je TV en de Experia Box. We raden aan om dit, indien mogelijk, bekabeld te doen. Als dat niet lukt, kijk even of je tv zowel 2,4 as 5 Ghz aankan. Als dat niet het geval is dan kan hij alleen 2,4GHz, en dat is storingsgevoeliger. Kijk dan naar de plaats van de Experia Box ten opzichte van de tv en of je daar wat mee kunt doen. Eventueel kun je ook een draadloze verbindingsset hiervoor overwegen.


@Erik_ Bedankt voor alles, maar ik vind het prima zo. Dus ik laat het hierbij.
@Erik_ Werkt perfect! thanks 🙂