Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63430 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Wat is de laatste firmware versie van V10A?
goedendag.

dag 3
wie van kpn gaat nu eindelijk mijn v10 a updaten zo dat ik mijn vpn kan gebruiken
dit gaat nu wel erg vervelend te worden

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
goedendag.

dag 3
wie van kpn gaat nu eindelijk mijn v10 a updaten zo dat ik mijn vpn kan gebruiken
dit gaat nu wel erg vervelend te worden

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dag @vincent1974 Het verzoek is doorgegeven, dus het zal (daar ga ik vanuit) morgen gaan werken.
Reputatie 4
Badge +2
.Wat is de laatste firmware versie van V10A? Heb zaterdag nieuwe router gekregen. Anders graag de nieuwste firmware naar mijn V10A pushen
Reputatie 7
Badge +30
@leusi1960: de laatste universeel uitgerolde firmware versie is build190. Als jij nu een V10A nieuw hebt gekregen zal dat ook de versie zijn die daar op zit. Als je géén problemen ervaart met VPN, dan is dit ook de versie die je hoort te hebben.

@JJMV: welkom! Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.



@Yasser, @vincent1974, @Hetty Varenbrink, @kpnusernl: de update is aangevraagd. Zodra deze is geïnstalleerd zal de Experia Box zichzelf herstarten en kun je weer gebruik maken van de VPN.

Voor jullie is de update vanmorgen uitgevoerd. Excuses voor de vertraging. Jullie kunnen nu weer gebruik maken van VPN.
@Yasser, @vincent1974, @Hetty Varenbrink, @kpnusernl: de update is aangevraagd. Zodra deze is geïnstalleerd zal de Experia Box zichzelf herstarten en kun je weer gebruik maken van de VPN.

@RWMA, we hebben wat issues met het uitlezen van je Experia Box. Wil je deze een reset geven en dat hier even laten weten als je het gedaan hebt? Dan proberen we het opnieuw.


Dank u, het werkt uiteindelijk

Yasser
Goed nieuws! We hebben een tussentijdse firmware update beschikbaar speciaal voor dit probleem. Deze wordt niet algemeen uitgerold, we gaan degenen die last hebben van het VPN probleem actief overzetten hier naar toe. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!

@MartdM, jouw profiel is al ingevuld zie ik.



Hallo,
Kunnen jullie de nieuwe firmware voor mij uitrollen? De VPN werkt nu namelijk niet.
@Erik_ Goedemorgen Erik, wij ervaren hetzelfde probleem thuis, kan onze Experiabox ook een update krijgen? Alvast bedankt. Gr. Ton
Reputatie 7
Badge +30
Dat kan, @jpstm en @ton_snevkreb! Ik heb het voor jullie aangevraagd, ik verwacht dat het vandaag gedaan wordt. De Experia Box zal zichzelf vervolgens herstarten en daarna is de VPN weer bruikbaar 🙂
@Erik_ I need the VPN connection for work, could you push the firmware updates asap, so that I can get a working connection to my company, I hope I have filled out the profile correctly for you to push the firmware update

Thanks in advance

hkjensen
Reputatie 1
Badge
Het heeft niet geholpen. Ook niet na een powerdown reboot.
Als ik het via een hotspot probeer lukt het wel.

John.
Reputatie 7
Badge +30
@JJMV: dat klopt. Jij hebt je profiel niet ingevuld, dus ik heb geen gegevens van je. Zonder gegevens kan ik geen update voor je aanvragen. Vul je profiel in, en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan regel ik het alsnog.

@hkjensen: welcome! Thanks for your info, it is enough. I have requested the update for you. I expect it to be pushed today. The Experia Box will restart on its own, after which VPN can be used again.
Reputatie 1
Badge
Profiel ingevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Top, dank je wel! Bij dezen dan ook voor jou aangevraagd 🙂
Beste Erik, graag ook voor mij de Update. Dezelfde problemen met mijn VPN vebinding.

Dank je.

Arjan
@Erik_ helaas werkte de vpn wel de eerste dag na de upgrade, maar vandaag doet het niet meer.
Ik heb de router gereboot maar helpte niet. Ik heb verder niets aan de router gewijzigd na de upgrade

Dit is zo verveelend dat het weer moet gaan reizen naar kantoor om wat werk te downloaden. Ik paal er echt van.

Yasser
@Erik_ helaas werkte de vpn wel de eerste dag na de upgrade, maar vandaag doet het niet meer.
Ik heb de router gereboot maar helpte niet. Ik heb verder niets aan de router gewijzigd na de upgrade

Dit is zo verveelend dat het weer moet gaan reizen naar kantoor om wat werk te downloaden. Ik paal er echt van.

Yasser


Ik heb ipv6 uitgeschakeld in mijn vpn adapter en het doet het weer. Vreemd dat het wel eerst gewerkt heeft. Kennelijk mijn provider gebruikt geen ipv6 waar waarschijnlijk de router nog een probleem mee krijgt.

Het blijft vaag, maar het doet het uiteindelijk wel. Dus maar niets aan doen a.u.b.
Reputatie 7
Badge +20
Beste Erik, graag ook voor mij de Update. Dezelfde problemen met mijn VPN vebinding.

Dank je.

Arjan

Ik heb het voor je aangevraagd, @ASJScheffers


Ik heb ipv6 uitgeschakeld in mijn vpn adapter en het doet het weer. Vreemd dat het wel eerst gewerkt heeft. Kennelijk mijn provider gebruikt geen ipv6 waar waarschijnlijk de router nog een probleem mee krijgt.

Het blijft vaag, maar het doet het uiteindelijk wel. Dus maar niets aan doen a.u.b.

Inderdaad vreemd, @Yasser Maar als het nu wel werkt...
@Erik_ Heb zojuist mijn profiel ingevuld. Graag zou ik de update naar build193 ook op mijn experiabox v10A willen ontvangen.
Zou je mijn kunnen laten weten wanneer dit is gebeurd?
Alvast bedankt.
Graag jullie experiabox die mij staat upgraden opdat de VPN het doet.
Mij s.v.p. informeren over de voortgang.
@Bart_ en @Erik_ kunnen jullie mij wellicht op de hoogte brengen van de status van de update? Ik hoor namelijk al dagen niets meer.
Reputatie 7
Badge +20
@Arabel-Inez Voor jou heb ik het aangevraagd.
@klant1234 Dat doe ik graag, maar ik heb wat informatie van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Velthoven1 Je had inmiddels het klantnummer kunnen achterhalen? En het lukt niet niet om dit in je profiel te zetten? Je mag het anders ook in een privébericht naar me sturen.
@Arabel-Inez Voor jou heb ik het aangevraagd.
@klant1234 Dat doe ik graag, maar ik heb wat informatie van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Velthoven1 Je had inmiddels het klantnummer kunnen achterhalen? En het lukt niet niet om dit in je profiel te zetten? Je mag het anders ook in een privébericht naar me sturen.

@Bart_ ik heb je een privébericht gestuurd.
@Bart_ Je hebt een privebericht.

Ik denk dat ik maandag een hele hoop collega's met VPN issues hier even een melding laat maken ;-)

PS MIsschien handig om dit ook bij de HELPDESK kenbaar te maken?
Ik moets nu verwijzen naar dit forum om uit te leggen wat de issues van mijn dochter waren.

Het komt toch iets netter over dat ze daar het probleem onderkennen in plaats van het standaard antwoord dat jullie geen VPN ondersteuning bieden aan klanten.............
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @LindavZ Het probleem is bekend en dat zou het ook bij de klantenservice moeten zijn. Je hebt dan helaas iemand getroffen die er niet van op de hoogte was en dat is jammer. Ik ga de upgrade in elk geval voor je aanvragen. Deze zal waarschijnlijk maandag worden uitgevoerd.