Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Hallo @LindavZ Het probleem is bekend en dat zou het ook bij de klantenservice moeten zijn. Je hebt dan helaas iemand getroffen die er niet van op de hoogte was en dat is jammer. Ik ga de upgrade in elk geval voor je aanvragen. Deze zal waarschijnlijk maandag worden uitgevoerd.
Bedankt!
Badge
@Erik_ Goedemiddag Erik, sinds de overstap naar KPN ervaren wij hetzelfde probleem thuis, kan onze Experiabox ook een update krijgen? Voorheen met de Experiabox V10 was er geen issue. Alvast bedankt. met vriendelijke Groet, Ruben van Milaan
Badge
@Bart_ en @Erik_ Zouden jullie bovenstaande met enige spoed kunnen uitvoeren, gisteren ook contact gehad met de klantenservice, echter waren er toen geen moderators aanwezig. Mijn werk komt in het gedrang, doordat de VPN niet tot stand komt. De update mag dan ook per direct worden uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @rvmilaan, dank voor het invullen van je gegevens! We hebben geprobeerd vanmorgen de update door te voeren maar is niet gelukt. Wil je de Experia Box een reset geven en hier laten weten als je dat gedaan hebt. Dan proberen we het opnieuw.

@LindavZ, @Arabel-Inez, @ASJScheffers: voor jullie is de update uitgevoerd 🙂
Badge
@Erik_ Router is herstart, kan het door de DMZ komen dat het niet is gelukt, dan kan deze wel even uit gezet worden, laat maar even weten
Reputatie 7
Badge +30
Alleen herstarten is niet voldoende, @rvmilaan. Het moet echt een reset naar fabrieksinstellingen zijn.
Badge
@Erik_ Experia is terug naar Factory, graag update uitvoeren.
Badge
Alleen herstarten is niet voldoende, @rvmilaan. Het moet echt een reset naar fabrieksinstellingen zijn.
@Erik_ Alles gedaan wat gevraagd is, ook nog met de klantenservice gebeld, ik begin echt wanhopig te worden. Kan er a.u.b. een update gedaan worden op mijn Experia box v10a per direct.
Badge
@Erik_ Help, ik wordt gek..ik krijg nergens een antwoord, wie kan ik bereiken om de update uit te voeren??
De klantenservice vindt het ook raar dat zij niks kunnen doen terwijl het al 5 maanden bekend is.
SPOED!!!!!
Reputatie 7
Badge +30
Met de klantenservice bellen hierover heeft geen zin, @rvmilaan. Upgrade verzoeken handelen we af via het forum. Deze worden over het algemeen in één dagelijkse batch gedraaid omdat het handmatig gedaan moet worden. Dank voor het resetten. Ik heb inmiddels doorgegeven dat je dit gedaan hebt. Ik verwacht dat het dan morgen wordt uitgevoerd. Ik laat het je hier weten zodra het is gedaan.
Reputatie 7
Badge +30
@Velthoven1: dank voor je privébericht aan Bart. Er is op jouw adres geen KPN of Telfort consumentenmarkt abonnement. Als jij wel zeker weet dat je bij KPN zit, dan kan het alleen maar zo zijn dat je een zakelijk abonnement hebt. In dat geval kunnen we je hier niet helpen. Ik wil je in dat geval dan ook graag doorverwijzen naar het Zakelijk Forum.
Badge
Hoi @rvmilaan, dank voor het invullen van je gegevens! We hebben geprobeerd vanmorgen de update door te voeren maar is niet gelukt. Wil je de Experia Box een reset geven en hier laten weten als je dat gedaan hebt. Dan proberen we het opnieuw.
@Erik_ Reset is uitgevoerd, dan kan het dus toch nog een keer gedaan worden en niet 1 x per dag.
Ik wacht nu al 2 dagen en begin langzaam..........
Badge
Met de klantenservice bellen hierover heeft geen zin, @rvmilaan. Upgrade verzoeken handelen we af via het forum. Deze worden over het algemeen in één dagelijkse batch gedraaid omdat het handmatig gedaan moet worden. Dank voor het resetten. Ik heb inmiddels doorgegeven dat je dit gedaan hebt. Ik verwacht dat het dan morgen wordt uitgevoerd. Ik laat het je hier weten zodra het is gedaan.
@Erik_ @Bart_ Ik heb een nieuw verbinding besteld bij KPN, en als er issues zijn dan bel je met de klantenservice. Er staat nergens dat de "updates" via een forum gedaan dienen te worden. Tevens is het van de zotte dat een bug van 5 maanden oud nog steeds wordt uitgegeven en dat de consument het maar moet uitzoeken. Ik heb niet gevraagd om een router/modem die niet werkt! Ben vandaag alweer de hele dag bezig om een update te krijgen en nog steeds is dit niet geregeld😡. Begin al spijt te krijgen van de overstap. Als dit een forum is dan krijgen de moderators alle berichten binnen, bij deze wil ik dan ook dat de update build 193 per direct wordt uitgerold op mijn verbinding. niet morgen maar vandaag!😠
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @rvmilaan Ik snap je frustratie, maar deze updates kunnen niet per direct worden uitgevoerd. Dat gebeurt in één dagelijkse batch en dat kunnen we niet versnellen. @Erik_ heeft doorgegeven dat je de reset hebt gedaan. Dat betekent dat de update naar alle waarschijnlijkheid morgen wordt uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +30
@rvmilaan: de reset heeft geholpen, de upgrade loopt 🙂 Je Experia Box zal daarna uit zichzelf herstarten waarna de VPN weer bruikbaar is.
Badge
@Erik_ Bijzonder dat dit zolang moet duren, daar het allang bekend is wat de bugs zijn, dit had op voorhand al opgelost kunnen zijn. Vandaag maar voor de zekerheid 260 KM gaan rijden om in iedergeval wel mijn plichten te vervullen. Ik heb gezien dat de update gelukt is en de VPN functie nu werkt, waarvoor dank uiteindelijk. Nu maar hopen dat de volgende slachtoffers van dit perikel sneller worden geholpen.
Beste Moderator,

Graag ook voor ons een firmware update pushen.
Alvast bedankt.
@Erik_
Reputatie 1
Badge
Erik.

Bij mij werkt de PPTP VPN nu.
Thanks.
Reputatie 7
Badge +30
@Guillaume81: ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd! Ik verwacht dat het vandaag wordt geïnstalleerd. Je Experia Box zal zich daarna automatisch herstarten en dan kun je de VPN weer gebruiken.

@JJMV, goed om te horen!

@Pjg1970: ja?
Ik schreef, in antwoord op je eerdere reactie, het volgende. Heb je dat gezien?
Ik zie hier dat jij gebruik maakt van een V10, geen V10A. Voor de V10 is geen issue met VPN. Als jij dan ook problemen ervaart dan is het over het algemeen een probleem met de instellingen van je VPN-programma, of een probleem met de VPN-server. Kijk daar dan ook nog even goed naar en overleg eventueel met je VPN-provider. Kom je er niet uit, voel je vrij om een los topic aan te maken hierover.
@Erik_ ik heb een nieuwe topic aangemaakt in thuisnetwerk ik heb je daarin genoemd voor een probleem. Zou je daar naar willen kijken voor mij?
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het aanmaken van een los topic, pjg. Wij moderators pakken topics hier op ruwweg chronologische volgorde op. Daarnaast hebben we zomerdrukte. Dat betekent dat wij vandaag in ieder geval niet aan dat topic gaan toekomen. Wat ik wel heb gedaan is je titel wat uitbreiden. Ik verwacht daardoor dat je nog wel reactie gaat krijgen van een of meer andere forumgebruikers die ook vaak goede technische kennis hebben. Uiteindelijk zal ik, of een van mijn collega's, jouw topic oppakken om (waar nodig) bij te springen.
@Erik_
Hallo Erik / Bart,

Wil je voor mij ook de nieuwe firmware aanvragen? Mijn Experiabox V10A heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen. Dank je wel.

Hennie
Reputatie 7
Badge +30
Zeker, @hennieT! Ik heb het zojuist aangevraagd. Ik verwacht dat het vandaag bij je geïnstalleerd wordt. De Experia Box zal zich dan uit zichzelf herstarten en daarna is de VPN weer bruikbaar.
Hallo, Vandaag overgegaan van Xs4all naar KPN.
Tot vandaag werkte mijn zakelijke VPN verbinding(Cisco Anyconnect) zonder problemen.
Nu niet meer?!

Graag nieuwe firmware push, AUB.

Bedankt & MVG, Patrick