Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63430 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Patrick_V: Deze update is (zoals je in je volgende reactie ook al aangaf) niet van toepassing op de V10. Ik heb je volgende twee reacties dan ook afgesplitst en er een los topic van gemaakt 🙂
Beste,

Mijn laptop kan geen VPN verbinding maken, ik heb dit wel met spoed nodig voor mijn werk.
Kan iemand dit Aub Zo snel mogelijk verhelpen?
Het gaat uiteraard om de Xperia V10a box
@Erik_ Kan voor mij ook een firmware-update gepushed worden? naar build 193?

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Nico
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @VPN Spoedaanvraag en @NicoBlaauw, ik heb zojuist voor jullie de update aangevraagd. Ik verwacht dat dit vandaag geïnstalleerd wordt. De Experia Box herstart zichzelf dan waarna de VPN weer bruikbaar is.
Hallo, kan voor mij ook een firmware-update gepushed worden; heb na het plaatsen van de nieuwe modem geen VPN verbinding meer met kantoor!

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Carlo
Hallo, is er misschien ook bekend of de firmware update de VPN verbinding wat sneller maakt? Ik kan op zich nog wel verbinding maken met m'n werk/prive VPN's (locaties binnen Nederland), maar de snelheid gaat naar 1-5% van de normale internet snelheid (wat niet het geval is via tethering of internet op een andere locatie). Momenteel heeft de v10a de firmware: v5.00.20 build190.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Martijn
Ik heb hetzelfde probleem. VPN van mijn werk laptop werkt niet meer.
Graag mij meenemen in de eerstvolgende batch.

Bij voorbaat dank.
Reputatie 1
Badge
Erik.

De VPN lukte na de aanpassing 1 of 2 weken geleden.
Nu wil ik vanuit huis werken, maar nu doet hij het weer niet.
Zelfde : Unknow error" melding.
Via een hotspot werkt het wel.

Model Name:VRV9517
Firmware Version:v5.00.22 build193
Boot Code Version:1.0.38-161.188
Hardware Version:R01
Reputatie 7
Badge +30
@VPN Spoedaanvraag, @NicoBlaauw: de update is, met een dagje vertraging, zojuist voor jullie doorgevoerd.

Voor jou, @CarloSchee, geld hetzelfde. De VPN is voor jullie alledrie nu weer bruikbaar.

@Herron: jouw reactie net gemist. Ik ga het voor je aanvragen, ik hoop dat het vandaag nog lukt.



@SaintedOne: de Experia Box heeft geen invloed op de snelheid van je VPN verbinding. Dat ligt aan wat je eigen bandbreedte is, en de instellingen van de VPN-server waar je mee verbindt. De update in dit topic maakt het alleen mogelijk om de twee protocollen die nu helemaal niet werken weer te kunnen gebruiken.

@JJMV: dan is er nu wat anders aan de hand. Ik wil je vragen om dan een los topic aan te maken hiervoor. Geef daarin zo uitgebreid mogelijk aan wat je krijgt aan foutmeldingen, welke VPN-software je gebruikt, hoe je verbinding maakt etc... Dan zullen andere gebruikers, en moderators waar nodig, je verder helpen.
Beste Erik,

Ik zou ook graag meegenomen worden in de volgende firmware upgrade batch wat het gebruik van een VPN weer mogelijk maakt.

Bij voorbaat dank.
Hier nog een verzoek tot update naar de laatste firmware
Na verhuizing en installatie van een Experia V10a doet mijn VPN verbinding het niet meer. De verbinding doet het wel op andere plaatsen. Mag ik een update naar de nieuwste firmware?
Met vriendelijke groet.
@Erik, zou je mij ook mee kunnen nemen in de firmware update. Op zich kan ik wel een vpn verbinding opbouw, maar heb gemiddeld 40% packet loss zodra ik een vpn verbinding heb en daardoor gaat m'n snelheid erg naar beneden. Zonder vpn heb ik ook met game/stream services packet loss, vandaar dat het er met de update niet slechter op kan worden, tenzij het helemaal niet meer werkt 🙂
Misschien een domme vraag, maar kan die Experiabox niet automatisch bij nieuwe firmware geüpdate worden. Is toch vreemd dat je hier om moet vragen en afhankelijk bent van derden, of zet ergens een file neer dat je dit zelf kunt doen? Of dat je eerst moet gaan zoeken op internet en bellen met de KPN voor je hier terecht komt.
Reputatie 7
Misschien een domme vraag, maar kan die Experiabox niet automatisch bij nieuwe firmware geüpdate worden.
De Experia Boxen worden normaliter ook automatisch voorzien van de nieuwste firmware.
Er moet echter op zoveel fronten in de firmware voor de V10a gewerkt worden dat het ondertussen al heel lang duurt dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
Specifiek voor dat probleem met VPN heeft KPN een firmware als tussenoplossing vrijgegeven. Deze tussenoplossing wordt echter niet generiek uitgeleverd.
Reputatie 7
Erik.

De VPN lukte na de aanpassing 1 of 2 weken geleden.
Nu wil ik vanuit huis werken, maar nu doet hij het weer niet.
Zelfde : Unknow error" melding.
Via een hotspot werkt het wel.

Model Name:VRV9517

Firmware Version:v5.00.22 build193

Boot Code Version:1.0.38-161.188

Hardware Version:R01

Je bent zo te zien niet de enige. Klik.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo allen!

@Herron, @Brandon K, @Fixie, @Ahbrink: voor jullie is de firmware zojuist geüpdatet. De Experia Box heeft zich, als het goed is, inmiddels herstart en de VPN is weer bruikbaar.

@SaintedOne: de nieuwe firmware heeft geen enkele invloed op de kwaliteit van je verbinding. Dat zit hem dan toch ergens in de instellingen, of bij je VPN provider. Dat gezegd hebbende, ik heb de firmware ook maar bij jou laten installeren 🙂
@Erik_ het was nog het enige wat ik kon proberen, ik heb wired/wireless, dmz/port mapping, reboots, etc alles geprobeerd maar de verbinding blijft packet loss geven of sommige services kunnen zelfs helemaal geen verbinding maken. De update is doorgevoerd (hij geeft aan: v5.00.22 build193), maar het heeft inderdaad voor zover ik nu heb getest, niets uitgehaald. Ieder geval bedankt voor het doorvoeren!
Werkt bij mij ook niet helaas
Beste Erik,
Graag ontvang ik ook de update.
Groeten Tom
Beste Erik,

Ik ben al een hele tijd (een aantal maanden) op zoek waarom de VPN bij mij thuis toch niet meer werkt. Van alles geprobeerd, zonder enig succes helaas. Tot ik vandaag op dit forum stuit ... Ik heb de indruk dat de v10A die ik hier thuis heb staan ook wel een update kan gebruiken.

Zou ik deze update ook van jullie mogen ontvangen?

Alvast hartelijk dank, groet, Nathan
Ik heb mij gemeld op het forum zoals in het topic : VPN verbinding werkt niet meer met Exp-box V10a

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
@Tom de Boer, @NRMaldejonge: voor jullie is de update vanmorgen uitgevoerd. De VPN zou het nu weer moeten doen :)

@Ahbrink: als het ook met de nieuwe firmware niet lukt, dan is er wat anders aan de hand. Maak dan gerust een nieuw, eigen, topic aan en beschrijf daarin zo uitgebreid mogelijk wat je doet, wat er mis gaat, welke VPN software je gebruikt, wie je VPN provider is etc...

@SaintedOne: heb je contact gehad met je VPN provider? Ik zou dan verwachten dat het issue aan hun kant zit. Mocht je er niet uitkomen, open ook gerust een eigen topic. Dan kunnen wij en andere gebruikers meedenken.
Badge
Beste @Erik_ Graag voor mij ook de firmware-update push. Na de overstap geen VPN verbinding meer met kantoor! Dank voor de moeite.
Beste moderator,

Het is idioot dat dit via dit kanaal moet. Ik wil niets op een forum plaatsen, maar word door KPN gedwongen. KPN ondersteunt het gebruik van VPN niet. De klantenservice kan/wil je niet verder helpen. De klachtbehandelaar vertelt dat dit forum door hobbyisten wordt bijgehouden. Het is dus niet KPN die de firmware update ondersteunt? Bizar dat KPN dit dan gaat pushen en toch ondersteunt? Het is een ongelofelijke arrogante en niet klantvriendelijke houding. Inmiddels 3 klachten verder en geen oplossing voor het probleem.

Bij deze toch maar via het forum de vraag om de firmware te pushen, want via de telefoon kan je een dergelijk verzoek niet indienen. Het is blijkbaar te ingewikkeld om fatsoenlijk de klant te helpen via diverse kanalen.

Graag ontvang ik de update voor mijn v10a.
Triest dat het op deze manier moet, hopelijk leert KPN nog een keer van zijn klanten.