Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63430 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 3
Badge
Het werkt en ik ben blij, bedankt voor de prima service via het forum!
Maar let alsjeblieft op dat soort dit zaken niet meer voorkomt. Ik had het geluk dat ik "door de muur" de Ziggo router van mijn buurman mocht gebruiken, maar zonder dat had ik een heel groot probleem gehad met mijn werk.
Badge
Forum profiel ingevuld.

Graag nieuwe firmware pushen :)

Ik hoor graag van jullie als ik iets moet doen.
Reputatie 7
Badge +30
Excuses, @Martinus74, met twee Martinussen in het topic was jij er even tussendoor geglipt. Voor jou, en voor @JSLB, @Reini, en @MC1993 is de nieuwe firmware aangevraagd. Dit wordt vandaag bij jullie geïnstalleerd, je Experia Box zal dan even opnieuw opstarten.
Reputatie 7
Badge +30
@AWP, voor jou geldt hetzelfde.
Badge
@AWP, voor jou geldt hetzelfde.
Bedankt voor de aanvraag!

Ik wacht het geduldig af. Ik kijk er naar uit wanneer de update plaats zult vinden.
Reputatie 1
Excuses, @Martinus74, met twee Martinussen in het topic was jij er even tussendoor geglipt. Voor jou, en voor @JSLB, @Reini, en @MC1993 is de nieuwe firmware aangevraagd. Dit wordt vandaag bij jullie geïnstalleerd, je Experia Box zal dan even opnieuw opstarten.

Super Erik, ik ga het vanavond meteen proberen en zal dit terugkoppelen! Bedankt voor je attente reactie!
@Erik_ ik zal ook te googelen op dit probleem...zo te zien is dit de oplossing.
Graag ook voor mij de update installeren.
Dank,
Erwin
Badge
Goedemiddag @Erik_ ,

Bedankt! de update is uitgevoerd en mijn VPN werkt weer!

Wat ik niet begrijp is dat ik op de Service Desk van KPN 2 weken lang moet bellen en 10 keer moet worden doorverbonden om het probleem te melden bij diverse engineers.

Ik heb uitgelegd dat ik een VPN kan opzetten op mijn werk, bij de buren en zelfs via een 4G Router. We hebben tientallen verschillende klanten met verschillen WAN IP Adressen. Dus tot zover heb ik mijn diverse VPN verbinding kunnen testen en kunnen concluderen dat het werkt en als ik thuis zit niet meer een VPN verbinding tot stand kan brengen. Dit heb ik bij 2e en 3e lijns engineers van KPN service desk geprobeerd uit te leggen en iedereen heeft mij verteld dat het aan de VPN server ligt aan de andere kant.

Conclusie van vorige week is uit veel frustraties met de Service desk van KPN dat het fout bij mij lag. Zolang je dus Internet heb en je Televisie het doet is het MIJN probleem dat VPN niet werkt. KPN kan hier niks aan doen.

Dus door 2 a 3 weken zonder VPN en Engineers die mij niet de juiste informatie kon vertellen over de status hiervan was ik genoodzaakt om weer terug te gaan naar XS4ALL. Dit is nu allemaal besteld en word de 15e geleverd.

Doordat ik dus VPN nodig heb en toch maar zelf ben gaan opzoeken naar een oplossing ben ik vandaag op deze Topic terecht gekomen en is het probleem direct opgelost.

Ik ben zeer opgelucht dat het probleem is opgelost en dat ik tot de 15e weer een VPN verbinding kan opzetten naar mijn klanten toe zodat ik mijn werkzaamheden kan doen.

Ik hoop voor KPN Service desk een groot voorbeeld kan nemen aan jou en dat KPN hier toch wel iets aan gaat doen. Ik snap dat de 1e lijn wat stappen moet doorlopen dmv een stappenplan oid. Maar als de 2e en 3e lijns engineer mij probeert wijs te maken dat het aan mij ligt...?!? denk ik dat zij hun kennis moeten verbreden en niet bijvoorbeeld als het te moeilijk word doorverbinden of zelfs de lijn ophangen!

Door zulke acties ben ik genoodzaakt om toch over te stappen naar een partij waar het wel kan. XS4ALL is een dochter bedrijf van KPN dus technisch gezien zit ik nog bij KPN.

@Erik_ Nogmaals bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,

A W P
Reputatie 1
Excuses, @Martinus74, met twee Martinussen in het topic was jij er even tussendoor geglipt. Voor jou, en voor @JSLB, @Reini, en @MC1993 is de nieuwe firmware aangevraagd. Dit wordt vandaag bij jullie geïnstalleerd, je Experia Box zal dan even opnieuw opstarten.

Thuis meteen getest en werkend bevonden! Super bedankt! Eind goed, al goed 👌🏼
Op 6 maart heb ik een klacht ingediend bij KPN. Hierop zou binnen 10 werkdagen gereageerd worden. Dat is nu 2 dagen geleden. Nog niets vernomen. Inmiddels via hotspot op mijn mobiel de vpn verbinding gelegd. Als mijn bundel op is zal ik dit ook maar claimen bij KPN. Triest dat dit zo lang moet duren.

Het betreft dus ook een experiabox 10 A. Deze info heb ik ook op een andere forum al gedeeld. Graag z.s.m. nieuwe firmware.
Excuses, @Martinus74, met twee Martinussen in het topic was jij er even tussendoor geglipt. Voor jou, en voor @JSLB, @Reini, en @MC1993 is de nieuwe firmware aangevraagd. Dit wordt vandaag bij jullie geïnstalleerd, je Experia Box zal dan even opnieuw opstarten.

Dag Erik,

Ik heb helaas nog build 190.
De nieuwe firmware is build 193 neem ik aan?
Badge
De update werkt!
Ik ben weer operationeel.
Het geduld wordt beloond, zullen we maar zeggen.

KPN, bedankt voor de oplossing!
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen dat de update werkt :)

AWP, wat betreft de klantenservice: het is geen probleem (los van deze bug) om met een Experia Box verbinding te maken met een VPN. Het is alleen zo dat hoe je dat doet niet iets is dat onder de ondersteuning van de klantenservice valt. VPN is dan ook niet iets dat standaard in onze testsystemen voorkomt. Waardoor, als er dan echt iets mis is, het even kan duren voor dit overal bekend is. Het forum is bij uitstek een plek om dergelijke problemen te melden. Juist omdat je hier dan heel gauw bijval vindt als het inderdaad een algemener probleem is. Waardoor wij als medewerkers dit dan sneller intern onder de aandacht kunnen brengen. En in veel gevallen bekijken de ontwikkelaars van de verschillende afdelingen en producten het forum ook pro-actief en kunnen dan inspringen als ze wat zien. Zoals met deze bug het geval is geweest.

@MC1993: ik heb hierover contact gehad en er waren gisteren wat problemen met jouw verbinding waardoor we op afstand je Experia Box niet konden benaderen. Dat is nu weer in orde zie ik, dus we gaan vandaag een nieuwe poging wagen.

@EM1968, @MountR1: ook voor jullie heb ik het verzoek doorgezet. Je Experia Box zal een keer herstarten als de nieuwe firmware geïnstalleerd wordt.

Wat betreft je klacht, MountR1, ik zie hier dat er naar aanleiding van die klacht op 8, 11 en 12 maart belpogingen gedaan zijn maar helaas zonder je te bereiken. Daarom is er, op de 12e, een mail verzonden met het verzoek om zelf even terug te bellen. Ik zie in de notities van de klachtbehandelaar verder staan dat ook hij geen andere oplossing voor je probleem had. Je bent hier dan ook aan het goede adres.

@JRNWHT: jij hebt inderdaad een V10, dat betekent dat deze bug op jouw Experia Box niet van toepassing is. Voor het gemak heb ik dan ook jouw berichten, en de reacties daarop van wjb, afgesplitst naar een eigen topic: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vpn-werkt-niet-meer-op-mijn-v10-470349
Zou je daar willen reageren op wat wjb vraagt? Dan kunnen we kijken waarom jouw VPN niet werkt.
Reputatie 7
Badge +30
@MC1993, de technici geven terug dat het nog steeds net lukt om op afstand je Experia Box te benaderen. Wil je hem een reset geven zodat hij terug komt op de fabrieksinstellingen? Laat hier even weten wanneer je dit gedaan hebt, alsjeblieft 🙂
Firmware is geïnstalleerd. VPN werkt weer. Bedankt. Over die klacht waar KPN teruggebeld zou hebben en email om zelf contact op te nemen is ons totaal onbekend. Ik zal een dezer dagen zelf met ze contact opnemen.
Goed om te horen dat de update werkt :)


@EM1968, @MountR1: ook voor jullie heb ik het verzoek doorgezet. Je Experia Box zal een keer herstarten als de nieuwe firmware geïnstalleerd wordt.


Dank! VPN met mn werk doet het weer! Snel geregeld! @Erik_ dank!
Reputatie 7
Badge +30
Firmware is geïnstalleerd. VPN werkt weer. Bedankt. Over die klacht waar KPN teruggebeld zou hebben en email om zelf contact op te nemen is ons totaal onbekend. Ik zal een dezer dagen zelf met ze contact opnemen.

Fijn dat het weer werkt! Je mag natuurlijk altijd contact opnemen, maar je hoeft niet meer terug te bellen voor deze klacht specifiek. Het doel achter een klacht is dat wij het probleem gaan oplossen. Dat is nu gedaan via het forum hier, dus dit is dan de afhandeling van je klacht.
@MC1993, de technici geven terug dat het nog steeds net lukt om op afstand je Experia Box te benaderen. Wil je hem een reset geven zodat hij terug komt op de fabrieksinstellingen? Laat hier even weten wanneer je dit gedaan hebt, alsjeblieft :)
Dag Erik,

Ik heb hem zojuist een factory reset gegeven.
Reputatie 7
Badge +30
Top, dank je! Gaan we het nog een keer proberen :D

Edit: gelukt!
Top, dank je! Gaan we het nog een keer proberen :D

Edit: gelukt!


Hartstikke bedankt,

Ik zie build 193 staan.

Mvg

MC1993
Forumprofiel ingevuld. Gaarne firmware update voor oplossing VPN issue
forum profiel ingevuld . graag firmware update voor vpn issue toepassen
Beste Erik, zojuist het profiel ingevuld.
Dank voor jullie moeite, ik hoop dat het de na de push weer lukt met de VPN.
Heb je meer informatie nodig dan verneem ik het graag.
het werkt nog steeds niet.
stuurt KPN een bericht als de firmware update bij ons is uitgevoerd?
Reputatie 7
het werkt nog steeds niet.
stuurt KPN een bericht als de firmware update bij ons is uitgevoerd?

Volgens mij heb je je nog niet aangemeld in dit topic met het verzoek om die firmware op jouw V10A te plaatsen.
Heb je jouw forumprofiel al aangevuld met jouw klantgegevens?
Zodra je dat gedaan hebt, meldt dat hier dan even samen met het verzoek om die firmware op jouw V10A te plaatsen.