Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@CeesBol: Welkom op het forum! Bij jou zit de V10 Experia Box aangesloten, niet de V10A. Er zijn geen VPN problemen bekend met dit model Experia Box. Kun je toelichten wat er precies aan de hand is?

@Sjoerdddd: Ook welkom! Kloppen de adresgegevens in je profiel? Ik kan geen KPN abonnement vinden. Als je een abonnement bij Telfort hebt kun je dit het beste op het Telfort forum melden: Telfort Forum

@Jamesje007: Dit is inderdaad niet optimaal. We hebben liever niet dat klanten een probleem via verschillende routes moeten melden. Wenselijk is dat het probleem wordt opgelost ongeacht op welke manier je contact opneemt. De laatste hand wordt gelegd aan een manier waarop de helpdesk zelf deze update naar het modem kan sturen. En los van dit wordt er gewerkt aan een nieuwe firmware van de V10A waarin deze oplossing is verwerkt.

Het gedeelte over hobbyisten begrijp ik niet helemaal, de moderators op het forum (zoals Erik en ik) zijn KPN medewerkers. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten? Dan zorg ik dat je de update zo snel mogelijk ontvangt.
Beste Joran,

Dit is precies wat ik dus niet wil. Via mijn email-adres kan je neem ik aan wel aan mijn gegevens komen? Het liefst deel ik zo min mogelijk gegevens via het internet en maak ik geen profiel aan op een forum wat toegankelijk is voor iedereen (hiertoe ben ik dus gedwongen door de handelswijze van KPN). De klachtbehandelaar heeft letterlijk gezegd dat KPN VPN niet ondersteunt. Het helpen zoals jullie doen gebeurt op vrijwillige basis volgens hem. Ik heb aangegeven dat ik deze stelling bizar vind en dat ik aanneem dat jullie names KPN op dit forum zitten. Het is dan toch bizar dat jullie mij wel via het forum kunnen helpen en dit op geen enkele andere manier doen. De volgende stelling was dat een VPN verbinding tegen de regels is en dit dus niet door KPN wordt ondersteund. Maak het dan niet mogelijk en geef klanten geen firmware update. Ik heb aangegeven dat op het forum nota bene de firmware update wordt aangeboden door medewerkers van KPN. Ook heb ik aangegeven dat alle wegen wat mij betreft mogelijk zijn zolang deze maar persoonlijk zijn en niet via een openbaar forum. Voor mij is bijna alles mogelijk: chatten, bellen, mailen of een bezoek aan huis. KPN is welkom om op persoonlijk niveau de problemen te verhelpen. Graag hoor ik dus een persoonlijke normale oplossing in plaats van dit gedoe. Blijkbaar geeft KPN niet thuis en is mijn voorstel onmogelijk. Bij deze ondanks dat ik dat niet wil op het forum een verzoek tot een persoonlijke fatsoenlijke oplossing.
Reputatie 7
Dit is precies wat ik dus niet wil. Via mijn email-adres kan je neem ik aan wel aan mijn gegevens komen? Het liefst deel ik zo min mogelijk gegevens via het internet en maak ik geen profiel aan op een forum wat toegankelijk is voor iedereen (hiertoe ben ik dus gedwongen door de handelswijze van KPN).
De AVG vereist dat jij zelf jouw privé gegevens kenbaar maakt, een KPN moderator mag wettelijk niet zomaar jouw privé gegevens opzoeken.a.d.h.v. jouw e-mailadres.

Jouw forum profiel is ook niet in z'n geheel publiekelijk toegankelijk. Elk veld waar Privé bij staat is alleen door jou en een KPN moderator te zien.

De klachtbehandelaar heeft letterlijk gezegd dat KPN VPN niet ondersteunt.
Daar heeft die klachtbehandelaar volledig gelijk in. Technisch kan je uiteraard gewoon VPN's gebruiken, maar ondersteuning vanuit klantenservice is geen onderdeel van het contract tussen jou en KPN. De ondersteuning vanuit KPN zou je dus inderdaad als "vrijwillig" kunnen bestempelen.

Dit is precies wat ik dus niet wil. Via mijn email-adres kan je neem ik aan wel aan mijn gegevens komen? Het liefst deel ik zo min mogelijk gegevens via het internet en maak ik geen profiel aan op een forum wat toegankelijk is voor iedereen (hiertoe ben ik dus gedwongen door de handelswijze van KPN).De AVG vereist dat jij zelf jouw privé gegevens kenbaar maakt, een KPN moderator mag wettelijk niet zomaar jouw privé gegevens opzoeken.a.d.h.v. jouw e-mailadres.

Jouw forum profiel is ook niet in z'n geheel publiekelijk toegankelijk. Elk veld waar Privé bij staat is alleen door jou en een KPN moderator te zien.



De klachtbehandelaar heeft letterlijk gezegd dat KPN VPN niet ondersteunt.Daar heeft die klachtbehandelaar volledig gelijk in. Technisch kan je uiteraard gewoon VPN's gebruiken, maar ondersteuning vanuit klantenservice is geen onderdeel van het contract.


Het laatste vind ik bizar. Het is juist KPN die op het forum wel ondersteuning geeft (lees klantenservice). Hoe kan het zo zijn dat je op een forum wel door KPN wordt geholpen en dat datzelfde KPN je niet via een fatsoenlijke weg wil helpen. De klantenservice mag zo mijn telefoonnummer of email-adres doorgeven aan de webcare medewerker of mij het telefoonnummer van de webcare medewerker geven. Mijn punt lijkt mij duidelijk en ik begrijp je reactie uiteraard, maar ik vind het erg klantonvriendelijk en de handelswijze is voor mij onbegrijpelijk.
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap je punt @Jamesje007. Ik stuur je ons e-mailadres in een privébericht. Kun je ons jouw adresgegevens en klantnummer via mail sturen? Dan zet ik het op die manier door naar het netwerkbeheer. en zorgen we alsnog voor een oplossing.
Ik snap je punt @Jamesje007. Ik stuur je ons e-mailadres in een privébericht. Kun je ons jouw adresgegevens en klantnummer via mail sturen? Dan zet ik het op die manier door naar het netwerkbeheer. en zorgen we alsnog voor een oplossing.


Beste Joran,
Mijn gegevens heb ik zojuist gemaild.
Reputatie 7
Badge +28
Ontvangen en doorgezet. Ik laat het hier weten als ik terugkoppeling heb dat de update is uitgevoerd.
hallo @Erik_ ook voor mij graag de firmware-update, de PPTP VPN doet het niet..... wel over de hotspot
Reputatie 7
Badge +28
@Jamesje007: De update is uitgevoerd. Als je nog issues hebt met VPN, laat het dan weten.

@Hetorus NL: Welkom! Ik ben de inval-Erik maar ik kan je hier ook mee helpen. Ik heb je gegevens doorgestuurd en kreeg direct reactie dat we de Experia Box niet kunnen beheren. Kan soms gebeuren. Kun je de Experia Box opnieuw opstarten?
@Joran Ik heb (momenteel) nog geen manier om remote de Experia Box opnieuw op te kunnen starten, doe ik vanavond.
Reputatie 7
Badge +28
Prima, dan voeren we morgen de update uit. Kun je een bericht sturen als de herstart is uitgevoerd? Dan controleer ik of de Experia Box weer is te benaderen.
@Joran De Experia Box is een paar minuten geleden opnieuw opgestart 👍🏻
Goede middag,

Ik zou graag een update ontvangen op mijn Experiabox 10va zodat ik mijn PPTP VPN verbinding weer kan gebruiken.

Alvast bedankt.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik zie de herstart maar.. ik kan er nog niet bij 😞 Ik probeerde een fabrieksreset te voorkomen maar ik ben bang dat dit nodig is. Als je portforwards hebt ingesteld, maak er dan even een screenshot van. Dit is de procedure:

  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
  • De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet.
mijn vpn werkt niet meer sinds ik de nieuwe experia box heb

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@Jamesje007: De update is uitgevoerd. Als je nog issues hebt met VPN, laat het dan weten.

Beste Joran, de firmware update heeft geholpen. Helaas moest het via deze voor mij ongewenste weg, maar ondanks dat bedankt voor de hulp. Hopelijk leert KPN nog een keer van zijn klanten. Prettige avond!
@Joran De factory reset is doorgevoerd en de Experia Box is weer opgestart, lukt het benaderen van de EB nu wel?
Graag voor mij ook de update naar build 193 uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +28
@Hetorus NL: Ik kan er weer bij, dan kan mijn collega die de firmware pusht dat ook. Ik mail er achteraan en ga ervan uit dat dit vanmiddag wordt geregeld.

@IK2019: Welkom! Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan zetten we dit in gang.
@Joran super! ik laat het weten als de firmware update uitgevoerd is (of het vanavond nog niet werkt :p)
@Joran mijn adresgegevens en klantnummer zijn aangevuld in mijn profiel! Kun je seintje geven als update is uitgevoerd? Bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
@Hetorus NL: Het is nu bezig 🙂 Binnen een half uur is het allemaal klaar.

@IK2019: Dank! Ik heb je gegevens doorgestuurd en ga ervan uit dat je elk moment de update gaat krijgen.
@Joran bedankt ik houd het in de gaten!
Reputatie 7
Badge +28
Beste,

Ik wil graag VPN connectie opstellen met het netwerk van de Erasmus Universiteit. Om dat te doen moet ik gebruik maken van een PPTP protocol. Daarnaast moeten de volgende protocollen en ports opengesteld zijn:


@Brandon K: Ik heb je losse topic samengevoegd met dit centrale topic maar toen zag ik dat Erik je al had geholpen. Werkt het nu goed met de nieuwe firmware?
@Joran de firmware update (naar v5.00.22 build193) is gelukt en VPN verbindingen kunnen weer opgezet worden, bedankt! 🙂