Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties


Beste,

Ik wil graag VPN connectie opstellen met het netwerk van de Erasmus Universiteit. Om dat te doen moet ik gebruik maken van een PPTP protocol. Daarnaast moeten de volgende protocollen en ports opengesteld zijn:
@Brandon K: Ik heb je losse topic samengevoegd met dit centrale topic maar toen zag ik dat Erik je al had geholpen. Werkt het nu goed met de nieuwe firmware?


Hi Joran,
Bedankt voor het samenvoegen. Ik heb mijn losse topic met bijbehorende vragen geplaatst nadat ik de firmware update heb ontvangen omdat het me vooralsnog niet gelukt is om een VPN verbinding op te stellen. Sorry voor de verwarring!
Aangezien onze V10A nog op FW v5.00.20 build190 draait, ontvang ook ik graag de laatste FW.

Of gebeurt dit op een later stadium als nog vanzelf?
Graag mijn modem ook voorzien van de firmware zodat VPN weer werkt.

Alvast dank.


Mvg.

Karin

(kan ik een bevestiging krijgen als dit gebeurd is ?)
ik heb sinds vorige week vrijdag een nieuwe box V10A
nu werkt mijn VPN verbinding niet meer .
kan iemand mij vertellen hoe dit opgelost kan worden.
ik word nu alle kanten op gestuurd , maar niemand kan mij helpen .

het schijnt met een update ( software 193) .

graag reactie

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@Joran Ik zou graag in aanmerking komen voor de bijgewerkte firmware in verband met issues rondom VPN in de KPN experiabox.
Badge
Ik ben net overgegaan van Telfort naar KPN en bij mij werkt VPN ook niet meer.
Ik zie in de ExperiaBox V10A firmware v5.00.20 build190.

Svp de laatste nieuwe firmware pushen.

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +21
@FrankvdLinden69 Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? We helpen je graag verder. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
graag de laatste firmware pushen naar mijn box zodat mijn vpn weer werkt. Is het mogelijk om een bericht te krijgen wanneer die gebeurd is? bedankt!
@Erik_ graag voor mij ook de nieuwste firmware update, ook hier geen vpn en dus geen verbinding met werk...
Reputatie 7
Badge +28
@Brandon K: Sorry, mijn fout. Ik had je losse topic niet moeten samenvoegen. Ik heb het weer ongedaan gemaakt: Nog steeds VPN problemen na V10A update

@MxM: Later dit jaar volgt een firmwareupdate waar deze oplossing in is verwerkt.Heb je nu last van een probleem met de VPN? De tijdelijke firmware bevat alleen een fix voor dit VPN probleem. Als je geen storing hebt kun je beter wachten op de volgende officiële uitrol.

@KarinVdV @RichyE : Ik ga zorgen dat jullie de update krijgen maar ik kan jullie Experia Boxen niet op afstand benaderen. Dat heeft niets te maken met dit probleem overigens. We moeten dat wel kunnen om de nieuwe firmware er op te kunnen zetten. Kunnen jullie de Experia Box een fabrieksreset geven en het laten weten als dat is gebeurd? Dan gaan we de update vandaag of morgen uitvoeren.

Een fabrieksreset voer je als volgt uit:
  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
  • De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet.
@HedyBorreman @Fruity: Ik heb jullie gegevens doorgestuurd, ik ga ervan uit dat het begin deze middag wordt geregeld. Als de Experia Box opnieuw opstart kan het tot een half uur duren voor de update klaar is en de box weer helemaal gereed is. Je hoeft verder niets meer te doen.
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort KPN in mijn nieuwe huis en heb het zelfde probleem kan geen verbinding maken met de VPN van me werk, op andere locaties zonder kpn werkt het wel.
@Kpn : is dit op te lossen met een firmware update, heb al wel splinternieuwe modem?

Gr

admin: verzoek in verzameltopic geplaatst
@Joran Dan wacht ik gewoon af totdat de nieuwe firmware zicht aanbiedt. VPN werkt nu ook gewoon, dus laten we het zoals het is.
graag zou ik de firmware update van V10a experiabox ontvangen zodat mijn vpn weer kan werken
@Joran Fruity heeft het modem gereset .
Ik zou graag ook willen dat ik via pptp een VPN verbinding kan maken.
Het lijkt er op dat de V10a het GRE protocol blokeerd.
Badge
@Joran

Hallo,

Ik heb het modem een fabrieksreset gegeven.

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zou graag ook willen dat ik via pptp een VPN verbinding kan maken.
Het lijkt er op dat de V10a het GRE protocol blokeert.

Graag wil ik ook de firmware gepushed hebben zodat ik wel verbinding kan maken.

Model Name:VRV9517Firmware Version:v5.00.20 build190
@Joran sinds gisteren werkt alles weer.
bedankt !
@fabietech1 @RenePunter Kunnen jullie je profiel aanvullen? Zou je tevens (om het proces te bespoedigen) je experiabox een harde reset willen geven?

- Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.
- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Zodra dat klaar is, kun je mij hier een seintje geven? Dan stuur ik jullie gegevens naar de technische dienst 🙂
@RichyE Dank daarvoor. Ik heb je gegevens doorgestuurd en verwacht op korte termijn die update!
Badge
@RichyE Dank daarvoor. Ik heb je gegevens doorgestuurd en verwacht op korte termijn die update!
Hartelijk bedankt,
De update is binnen en VPN werkt, nu hopelijk nog een keer de beloofde FON 😉
@Erwin_ @Joran
Hier helaas nog geen vpn mogelijk met de werk server, zouden jullie de firmware willen pushen en dit terugkoppelen? 👍
@Gert-JanKristelle . Ik heb het verzoek doorgezet. Ik verwacht vandaag actie!
@Erwin_ top! Wij wachten rustig af
Badge
Hey @Erik_
Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Kan je de nieuwe firmware naar mij pushen?

Groet!