Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Profiel is bijgewerkt. Kunnen jullie hem updaten ?

Badge

sinds kort zou ik thuis kunnen werken via vpn verbinding , maar geeft fout melding 628 aan bij inloggen de verbinding kan niet tot stand komen. it afdeling van mijn werk geeft aan hier iets te posten zodat kpn iets kan veranderen in de router, die nu iets tegenhoud blijkbaar. ???  

 

Bart croese

Reputatie 3
Badge +1

Waar word de VPN gehost? Bij jou thuis? Dan kan het de experiabox inderdaad zijn.

Als deze word gehost op werk, dan zou ik de IT afdeling even vragen hun firewall na te kijken. 

Badge

ze zeggen inderdaad dat het met de experiabox te maken heeft, en dat kpn de juiste firmware op de routen kan plaatsen.  verder heb ik er geen verstand van. bedankt voor je reactie 

Hallo Erik,

Ik heb de experiabox gereset (op de EB zelf, lukte niet met configuratie tool)

Groet 

 

 

Hallo,

Aangezien ik ook problemen ondervind met VPN, ontvang ik graag ook de firmware update voor mijn Experia Box V10.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo :)

 

Zojuist heb ik voor @Barryl, @Benvanegmond@SEC en @JETVID (dank voor het resetten) de nieuwe firmware aangevraagd.  Ik verwacht dat dit vandaag nog gedaan kan worden. Anders wordt het morgen. Ik kom er nog even op terug hier als het gedaan is. 

Ook ik kan sinds 2 weken met mijn nieuwr modem v10a geen vpn verbinding meer maken met kantoor en dus niet thuis werken. Graag een firmwareupdate plaatsen, na tel contact gehad te hebben met de kpn klsntenservice

Profiel is up to date

 

Bij mij werkt de vpn ook niet

Badge

kan kpn zelf ook reageren?, wil mijn firmware aangepast hebben in de router aub 

Ik heb sinds kort de experiabox en ik kan niet meer verbinden met de VPN van mijn werk, erg vervelend. Met de instellingen van mijn laptop is niets mis, daar ik als ik bij een klant werk probleemloos kan inloggen en werken op/via de VPN. Ik hoop derhalve dat het pushen van de firmwareupdate het probleem oplost.

Reputatie 7
Badge +30

@bcroese  welkom, en sorry voor de vertraging. Ik heb je berichten samengevoegd met dit verzameltopic. Voor jou, en voor @Bedaux  en @Xandra12  heb ik de nieuwe firmware aangevraagd. Dit zal vandaag worden geïnstalleerd. De Experia Box herstart zichzelf dan automatisch waarna de VPN weer werkt.

@tsnijder  vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik het ook voor jou aanvragen.

 

 

Zojuist heb ik voor@Barryl,@Benvanegmond@SEC en@JETVID (dank voor het resetten) de nieuwe firmware aangevraagd.  Ik verwacht dat dit vandaag nog gedaan kan worden. Anders wordt het morgen. Ik kom er nog even op terug hier als het gedaan is. 

Vergeten te zeggen, maar dit is op de 15e inderdaad ook nog uitgevoerd. 

Welke gegevens moet ik nog in mijn profiel invullen?

Ik heb het al gevonden en bijgewerkt

Voor@Commander,@Slingertje en@Nee_nee_nee is de update geslaagd.

@JETVID: bij jou niet, we kunnen de Experia Box niet bereiken. Wil je alsjeblieft een reset uitvoeren en hier laten weten als je dat gedaan hebt. Dan proberen we het opnieuw.

 

@Erik_  Bij mij werkt de VPN verbinding nog steeds niet. Graag hulp.

Goedenavond,

Ik wil graag een vpn instellen naar een server via of achter een experiabox V10a en dit wil niet.

We hebben de experiabox al gereset tot 2 keer toe maar krijgen dit niet voor elkaar. Voor de gein via MIfi van KPN geprobeerd en dit wil wel.

Is er een update beschikbaar voor de experiabox of een instelling die we moeten weten om dit in te stellen?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Karel74, voor jou heb ik de firmware aangevraagd. Dit zal morgen geïnstalleerd worden.

 

@Slingertje, ik zie dat de nieuwe firmware bij jou goed geïnstalleerd is. Dan is dit een ander probleem en ligt het in de meeste gevallen aan instellingen. Controleer of die kloppen en neem eventueel contact met je VPN-provider. Mocht je er niet uitkomen, maak dan gerust een eigen topic aan. Geef dan aan wat je al gedaan hebt, wat er niet lukt en hoe het ingesteld staat.

 

@tsnijder, dank voor je gegevens. Jij hebt een V10, daarop is de bug uit dit topic niet van toepassing. Wat ik hierboven tegen Slingertje zeg geld dan ook voor jou :)

Goede avond,


Kan bij mij de firmware geüpdate kunnen worden naar de nieuwste versie? Hier staat een Experiabox V10A, welke met de huidige firmware geen VPN-verbindingen ondersteund van het type PPTP. Dit is wel noodzakelijk i.c.m. thuis werken. Dit zou volgens een topic op het forum wel mogelijk moeten zijn met de nieuwste versie van de firmware. Ik hoor graag wanneer de firmware geupdate is. 

 

Groet, Mvr. Dekkers.

 

Hallo, 

Ook ik heb problemen met het maken van een VPN verbinding naar een bepaalde klant. Probeer ik dezelfde verbinding te maken via mijn mobiel als hotspot dan gaat dat zonder problemen. 

Ik heb een Experia box V10A, hardware R01, firmware v5.00.20 build 190

Heb gelezen dat hier een firmware update voor zou zijn, die zou ik dan graag geïnstalleerd hebben. Mijn forumprofiel heb ik reeds ingevuld. 

Met vriendelijke groet,

Theo

Hallo Erik,
Ik had de EBox al gereset en heb dit nu nogmaals gedaan op de EBox zelf
PS.;
• Actuele Firmware = Firmware Version: v5.00.20 build190 met
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
• Verder heb ik Discard Ping To WAN Interface weer “UIT” gezet
• SPI and Anti-DoS firewall protection staat nog “AAN”
• DMZ heb ik weer uitgeschakeld(was ingeschakeld)
• Ik gebruik de EBox v10a als modem (geen DHCP ingeschakeld) en een Ftitzbox 7490 erachter)
Groet. 
Reputatie 7
Badge +24
Hallo Erik,
Ik had de EBox al gereset en heb dit nu nogmaals gedaan op de EBox zelf
PS.;
• Actuele Firmware = Firmware Version: v5.00.20 build190 met
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
• Verder heb ik Discard Ping To WAN Interface weer “UIT” gezet
• SPI and Anti-DoS firewall protection staat nog “AAN”
• DMZ heb ik weer uitgeschakeld(was ingeschakeld)
• Ik gebruik de EBox v10a als modem (geen DHCP ingeschakeld) en een Ftitzbox 7490 erachter)
Groet. 

 

Resetten (met paperclip) en alles gewoon standaard laten staan. Je pc rechtstreeks verbinden met de Experiabox en dan je VPN testen. Als die het dan nog niet doet, dan je hier melden. Met zo'n vreemde configuratie als dat u nu heeft kan het aan van alles liggen dat het nu niet werkt.

Reputatie 7
• Ik gebruik de EBox v10a als modem (geen DHCP ingeschakeld) en een Ftitzbox 7490 erachter). 

@JETVID,

Wat voor een aansluiting heb je?

VDSL, bonded VDSL, VVDSL of glasvezel?

Heb je vaste telefonie van KPN?

Reputatie 7
Badge +30

@Karel74, voor jou is de firmware zojuist geïnstalleerd. 

 

@Mvr. Dekkers, dat kan! Vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat hier weten als je dit gedaan hebt.  

 

@JETVID, ik ga er even achteraan, het zou bij jou vorige week ook al gedaan moeten zijn na de eerste reset. Ik kom er straks even op terug. 

@TheovdV , dank voor je gegevens. De update is aangevraagd. 

Reputatie 7
Badge +30

@TheovdV, voor jou is de update zojuist geïnstalleerd.

 

@JETVID, het is vorige week toch niet gelukt. Ook zojuist konden we er nog niet bij. Wil je hem nog eens resetten, en daarna even de instellingen laten zoals ze zijn. Het zou geen verschil moeten maken, maar voor de zekerheid. Laat hier dan weten zodra je dit gedaan hebt. Met een beetje geluk kunnen we het vandaag dan nog een keer proberen.  

@Erik_ zou ik ook de firmware voor VPN mogen ontvangen ajb?