Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Hallo Erik,

EBox nogmaals gereset en niets veranderd aan de instellingen.

@wjb: Ik heb VDSL2 met kon telefoon

Historie: Sinds kort overgegaan van  ISDN2 (fritbox) naar. Kpn Internet + bellen.VPN via fritzbox werkte zonder problemen. Nu fritzbox achter EBox zodat ik mijn ISDN telefoon toestellen kan blijven gebruiken (werkt allemaal), echter geen VPN 

Uit.oogpunt van efficiëntie en energieverbruik  zou ik alleen fritzbox willen gebruiken maar kpn   geeft helaas sip gegevens niet vrij

Reputatie 7

... maar kpn   geeft helaas sip gegevens niet vrij

Dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet zo lang meer duren. De integratie van XS4ALL met KPN zal er voor zorgen dat ook bij KPN en SIP login in een Fritz!Box of ander VoIP device geplaatst kan worden.

Reputatie 3

Hallo @Erik_ ,

Het is een tijdje geleden maar ik heb nog steeds niet de BETA versie voor de VPN oplossing ontvangen. Ik heb mijn router weer gereset, wie weet kan de firmware nu wel gepusht worden? Het liefst vandaag nog als dat kan.

 

Groetjes,

Lorenzo

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Montresor!  Vul je gegevens in op je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]profiel[/url], en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik dit voor je aanvragen.

 

@JETVID, ik heb voor jou opnieuw aangevraagd, ik heb goede hoop dat het nu gaat lukken.

@Karoi , voor jou heb ik ook aangevraagd, maar ik heb mijn twijfels of het gaat lukken.

Ik kom er even op terug voor jullie allebei als het gedaan is of niet lukt. 

Hoi @Erik_. Ik heb mij ngegevens ingevuld via de link, dank.

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn profiel ook ingevuld in de hoop dat de “oplossing” ook bij mij gaat plaatsvinden…. #benieuwd

Reputatie 7
Badge +30

@JETVID voor jou is de update gelukt.

@Karoi voor jou wederom niet. We zien wel dat er de 22e een reset heeft plaatsgevonden, en kunnen ook wel bepaalde dingen uitlezen. Maar daadwerkelijk beheer lukt niet. De technische collega die de updates uitvoert vraagt of je morgen nog een keer zou willen resetten. Dan graag ergens tussen 11:00 en 13:00 uur, en geef het hier even aan zodra je dit gedaan hebt. Dan kunnen we er gelijk mee aan de slag. 

@Montresor dank voor de gegevens, we gaan morgen de firmware bij je updaten.

@A. de Groot ik zie dat jij een V10 hebt en geen V10A. De update is alleen voor de V10A want daar zit de bug in. In jouw geval, als je issues ervaart met VPN, controleer je instellingen. Neem eventueel contact op met je VPN provider. Mocht je er niet uitkomen, maak dan gerust een los topic aan. Dan proberen we je verder te helpen.

Dag Erik, ik heb mijn profiel ingevuld. Zelfde probleem. Kan niet inloggen met VPN werklaptop en heb ook de V10A. Dank

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen!

@Montresor, excuses voor de vertraging, we hebben de nieuwe firmware zojuist bij je geïnstalleerd. Je Experia Box heeft, of zal zometeen, even herstarten. Daarna is de VPN weer bruikbaar.

@humbertolev, voor jou geldt hetzelfde! 

Dag Erik, ik zit met hetzelfde probleem, kan geen PPTP gebruiken. Zou je firmware V10 willen pushen naar mijn modem zodat ik PPTP weer kan gebruiken.

 

bedankt
Harold Dekker

Selde probleem hier

Kan geen VPN meer doen naar het werk.

 

Via andere verbindingen lukt het wel

 

Kun je voor mij ook kijken wat er loos is.

Heb nog het ZTE modem (op glas)

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @capisoft, welkom! Welke Experia Box heb je? Als het gaat om een V10, dan is dit topic op jou niet van toepassing. In dat geval, check voor de zekerheid je instellingen en neem eventueel contact op met je VPN provider om te controleren of daar iets veranderd is. Als dat niet helpt, maak dan gerust een eigen topic aan hier. Dan kijken we met je mee.

 

@HaroldDekker, dank voor de gegevens.  Ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd. 

Reputatie 7

Selde probleem hier

Kan geen VPN meer doen naar het werk.

 

Via andere verbindingen lukt het wel

 

Kun je voor mij ook kijken wat er loos is.

Heb nog het ZTE modem (op glas)

@capisoft,

Is dit sinds kort?

Heb jij firmware versie 3.7 op die ZTE staan?

 

Selde probleem hier

Kan geen VPN meer doen naar het werk.

 

Via andere verbindingen lukt het wel

 

Kun je voor mij ook kijken wat er loos is.

Heb nog het ZTE modem (op glas)

@capisoft,

Is dit sinds kort?

Heb jij firmware versie 3.7 op die ZTE staan?

 

Zie net dat mijn ZTE nog een V7 is

SW V1.0.02T10.5V4

 

Heel oud ding dus

 

Reputatie 7

Zie net dat mijn ZTE nog een V7 is

SW V1.0.02T10.5V4

 

Heel oud ding dus

Dat is inderdaad een heel oud ding.

Als je er geen V10a voor terug zou krijgen, dan zou ik je adviseren die V7 om te ruilen.

Voor nu zou ik dat echter niet doen, de V10a is mijns inziens nog altijd zo kreupel dat je dat ding het beste kunt vermijden.

Inderdaad zie ik weinig goede reviews over dit modem.

Heb huidige modem alleen nog als router aangezien ik verder alles met unifi AP’s doe, ga ik denk het modem nu maar vervangen voor een USG.

 

Thanks voor je info

Vandaag KPN Glasvezel in gebruik genomen en ook hier meteen problemen met VPN.

Experiabox V10a

Model Name:    VRV9517
Firmware Version:    v5.00.20 build190
Boot Code Version:    1.0.38-161.188
Hardware Version:    R01

 

Is het mogelijk de Experiabox te updaten?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het voor je aangevraagd, @Frans.

Ik wil ook graag de VPN fix

Hoi @Erik_ ,

 

Ik zit met een gerelateerd probleem. Op het moment dat ik voor werk via Pulse Secure een VPN verbinding opzet, wordt de internetverbinding retetraag. Zou ik dus ook de VPN update kunnen krijgen?

Hoi Erik,

Ik ben bezig met een VPN maar de Experiabox lijkt het probleem te zijn als ik de problemen lees op dit forum. Poort 1194 is geblokkeerd en dit is op geen enkele wijze te wijzigen. Ik heb ook een oudere versie firmware volgens mij.

Experiabox V10a

Model Name:    VRV9517
Firmware Version:    v5.00.20 build190
Boot Code Version:    1.0.38-161.188
Hardware Version:    R01

Is het misschien mogelijk om mijn experiabox te updaten naar de build 193 versie? In de meeste gevallen lijkt het na een update wel te lukken.

Bij voorbaat dank.

Eric

Reputatie 7
Badge +30

@Eric62, @arniestam, welkom! Vul jullie  profiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik de firmwareupdate aanvragen.

 

@Wouter124, dit is een losstaand iets. Vanuit de bug is het opzetten van een VPN verbinding via twee protocollen in z'n geheel niet mogelijk. Als jij wel verbinding kunt maken, dan ligt het traag worden waarschijnlijk aan de instellingen. En dat kan dan aan jouw kant zijn, of aan de kant van je VPN provider. 

Hallo Erik,

Profiel is ingevuld, dus hopelijk een snelle update.

Ik hoor graag van je.

Bij voorbaat dank.

Eric

Beste,

 

sinds kort heb ik problemen met mijn V10 experiabox een VPN op te zetten naar mijn werkplek. voorheen werkte dit wel en nu is dit in eens opgehouden. ik lees hier dat ik gelukkig niet de enige ben. heb geen ICT ervaringen en wil graag hebben dat het opgelost wordt zodat ik snel weer aan het werk kan thuis. het bedrijf werkt met Netmotion als VPN client. Netmotion geeft soms wel de groene balkjes aan maar kan geen verbinding maken met de websites van het bedrijf. ook andere websites zijn niet of soms te openen. 

 

De modem:

Model H369A

Serienummer ******************

Hardware versie V1.00

Software versie V1.01.00T03.7

Boot loader versie V1.0.00

 

groet

Nick

Reputatie 7

sinds kort heb ik problemen met mijn V10 experiabox een VPN op te zetten naar mijn werkplek. voorheen werkte dit wel en nu is dit in eens opgehouden.

Heb jij een V10a of een V10 (zonder a)?

Edit: Ik zie dat je het type Experia Box aan jouw bericht hebt toegevoegd.

 

Dit topic gaat over de V10a, maar de nieuwe firmware (3.7) van de V10 lijkt inderdaad ook een probleem te hebben met VPN. Daar is echter nog geen fix voor.