Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63430 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Ik heb een V10A en daar zou een update wél de oplossing brengen met betrekking tot port forwarding.

sinds kort heb ik problemen met mijn V10 experiabox een VPN op te zetten naar mijn werkplek. voorheen werkte dit wel en nu is dit in eens opgehouden.

Heb jij een V10a of een V10 (zonder a)?

Edit: Ik zie dat je het type Experia Box aan jouw bericht hebt toegevoegd.

 

Dit topic gaat over de V10a, maar de nieuwe firmware (3.7) van de V10 lijkt inderdaad ook een probleem te hebben met VPN. Daar is echter nog geen fix voor.

Gaat dit op kort termijn nog veranderen? het is wel wenselijk dat ik vanuit huis toch kan werken ivm het werkgebied waarin ik zit. vind het wel al heel raar dat dit ineens geblokkeerd wordt en als je dan vervolgens naar KPN belt krijg je alleen maar te horen dat ze geen actie ondernemen omdat dit niet binnen het pakket valt. vervolgens dien ik me hier aan te melden voor de oplossing die me dan ook niet geboden wordt. en of het nu de V10 of V10a is maakt me niks uit het is een kpn modem die eerst gewoon werkte en nu niet meer en dat wil ik graag aangepast hebben. sorry dat ik mijn fustratie even uitspreek maar moet dit ff kwijt. 

 

mvg Nick

Goedemiddag @Erik_ ,

Is het nog gelukt met de aanvraag voor de update van de Experiabox V10A? Wanneer zou ik de update kunnen verwachten?

Bij voorbaat dank.

@Eric62 

Reputatie 7

Gaat dit op kort termijn nog veranderen? het is wel wenselijk dat ik vanuit huis toch kan werken ivm het werkgebied waarin ik zit.

Ik weet niet of het al bij KPN doorgedrongen is dat er ook een probleem lijkt te zijn met VPN verbindingen op de V10 (zonder a) sinds de laatste firmware update. @Erik_, weet jij daar meer van?

 

vind het wel al heel raar dat dit ineens geblokkeerd wordt en als je dan vervolgens naar KPN belt krijg je alleen maar te horen dat ze geen actie ondernemen omdat dit niet binnen het pakket valt.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze geen actie ondernemen, sterker nog, ze zullen actie moeten ondernemen want het is niet toegestaan om diensten te "blokkeren". Nu is hier geen sprake van een moedwillige blokkade maar van een probleem met de nieuwe firmware. 

 

vervolgens dien ik me hier aan te melden voor de oplossing die me dan ook niet geboden wordt. en of het nu de V10 of V10a is maakt me niks uit het is een kpn modem die eerst gewoon werkte en nu niet meer en dat wil ik graag aangepast hebben.

De medewerkers van klantenservice weten zelf vaak ook niet het verschil tussen een V10 en een V10a en sturen je dus maar door naar dit topic.

 

sorry dat ik mijn fustratie even uitspreek maar moet dit ff kwijt. 

Als het mij zou overkomen dan zou ik niet alleen mijn frustratie uitspreken maar om een oplossing schreeuwen.

Beste @Erik_ . Ook ik zou graag de firmware update ontvangen zodat uitgaande VPN weer werkt via mijn Experiabox v10a.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Badge

Hallo, graag ontvang ik de VPN update voor mijn Expedia 10a. 

KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?

 Ook ik zou graag de firmware update ontvangen zodat uitgaande VPN weer werkt via mijn Experiabox v10a.

@Erik_ via de KPN live chat ben ik doorverwezen naar dit forum. Kan je mijn experiabox ook van een firmware update voorzien?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses voor de latere reacties, mensen. De normale contactpersoon die dagelijks de software pusht naar de klanten die ik doorgeef is tijdelijk afwezig. Er is ietwat onduidelijkheid ontstaan over opvolging. Daar ben ik mee bezig om dit weer zo snel mogelijk goed gestroomlijnd te hebben. 

@Eric62,@petervanu,@Wim Snijders,@maus zelf: ik heb het aangevraagd voor jullie.     

 

@Renede W, vul je profiel in alsjeblieft en laat het hier even weten. Dan kan ik voor jou ook aanvragen. 

 

Wat betreft VPN en de V10 met de 3.07 firmware. We hebben doorgegeven dat er wellicht iets aan de hand is. Er is tot op heden alleen geen probleem gevonden. Als dat veranderd dan laten we het natuurlijk weten. En ook worden aanvullende meldingen zoals die van jou, Nick, ook doorgegeven.

Excuses voor de latere reacties, mensen. De normale contactpersoon die dagelijks de software pusht naar de klanten die ik doorgeef is tijdelijk afwezig. Er is ietwat onduidelijkheid ontstaan over opvolging. Daar ben ik mee bezig om dit weer zo snel mogelijk goed gestroomlijnd te hebben. 

@Eric62,@petervanu,@Wim Snijders,@maus zelf: ik heb het aangevraagd voor jullie.     

 

@Renede W, vul je profiel in alsjeblieft en laat het hier even weten. Dan kan ik voor jou ook aanvragen. 

 

Wat betreft VPN en de V10 met de 3.07 firmware. We hebben doorgegeven dat er wellicht iets aan de hand is. Er is tot op heden alleen geen probleem gevonden. Als dat veranderd dan laten we het natuurlijk weten. En ook worden aanvullende meldingen zoals die van jou, Nick, ook doorgegeven.


Profiel heb ik ingevuld.

Goedenavond! Ik zou ook graag de VPN firmware ontvangen. Bedankt alvast! @Erik_ 

Reputatie 7
Badge +30

 @Eric62,@petervanu,@Wim Snijders,@maus zelf: de nieuwe firmware is gepusht.

 

 

@Willem vD, ik kan je verbinding niet uitlezen op dit moment. Ervaar je een storing? Zo niet, herstart even je Experia Box en laat weten als je dat gedaan hebt.

 

@Renede W, dank je. Ik zie hier dat jij een V10 hebt, en geen V10A. Dat betekent dat de nieuwe firmware voor jou niet van toepassing is. Wat ervaar je precies met de VPN?  

@Erik_  Ja klopt. Verbinding was weg. Zou je het nogmaals willen proberen ? Hij is nu groen.

Badge

Erik, bedankt. Het werkt weer 😄

Beste KPN,

 

Hierbij het verzoek tot een firmware push voor een VPN verbinding (Experia V10A).

@Erik_ Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik ontvang graag de firmware update.

Vanuit de helpdesk heb ik een tip ontvangen om de software up te daten voor mijn v10a modem voor mijn VPN verbinding. @Erik_ 

Reputatie 7

Beste KPN,

 

Hierbij het verzoek tot een firmware push voor een VPN verbinding (Experia V10A).

Hoi @Patrick_220, zou je jouw forumprofiel kunnen voorzien van je adres gegevens? Dan weten we ook waar we welke V10a we daarvan moeten voorzien :wink:

 

@Erik_ Ik heb mijn profiel ingevuld. Ik ontvang graag de firmware update.

Vanuit de helpdesk heb ik een tip ontvangen om de software up te daten voor mijn v10a modem voor mijn VPN verbinding.@Erik_ 

 

Merci @arniestam (ik zag dat je je huisnummer was vergeten, maar via het klantnummer kon ik die alsnog vinden) en @KSIV, we geven de gegevens door en zodra de update is gepusht laten we dat hier weer weten! 

 

 

Beste KPN,

 

Hierbij het verzoek tot een firmware push voor een VPN verbinding (Experia V10A).

Hoi@Patrick_220, zou je jouw forumprofiel kunnen voorzien van je adres gegevens? Dan weten we ook waar we welke V10a we daarvan moeten voorzien :wink:

 

 

Beste @Jasper ,

 

Mijn gegevens zijn geupdate. Tevens is mijn vraag wanneer de update uitgevoerd kan worden ivm mijn werk.

Hoor graag zo spoedig mogelijk van je.

 

@Erik_ kan het zijn dat jullie iets met mijn router doen ? Mijn internet valt nu steeds uit.

 

Badge

Ik heb gisteren een nieuwe Experiabox ontvangen (v9 vervangen door een v10a, vanwege de NAT loopback bug) en heb sindsdien ook problemen om een VPN verbinding met een server te maken. Mijn firmware versie is 5.00.20 build190.

 

@Erik_  kan jij mijn firmware ook (laten) updaten?

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn profiel ook ingevuld in de hoop dat de “oplossing” ook bij mij gaat plaatsvinden…. #benieuwd

Het is een Experiabox V10, maar nog geen VPN kan opgezet worden (19 dagen later)

Beste@Erik_ . Ook ik zou graag de firmware update ontvangen zodat uitgaande VPN weer werkt via mijn Experiabox v10a.

Goedemiddag,

Kan iemand van @KPN mij wellicht ook voorzien van de juiste filmware voor een vpn verbinding op de v10a?

KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?

 

Jasper schreef: Patrick_220 schreef:

Beste KPN,

 

Hierbij het verzoek tot een firmware push voor een VPN verbinding (Experia V10A).

Hoi@Patrick_220, zou je jouw forumprofiel kunnen voorzien van je adres gegevens? Dan weten we ook waar we welke V10a we daarvan moeten voorzien :wink:

 

 

Beste @Jasper ,

 

Mijn gegevens zijn geupdate. Tevens is mijn vraag wanneer de update uitgevoerd kan worden ivm mijn werk.

Hoor graag zo spoedig mogelijk van je.