Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Badge

Is KPN in slaap gevallen? Al 3 dagen geen reacties meer….

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen, excuses voor de vertraging in reactie.  Zoals ik op de 7e aangaf is de normale contactpersoon die dagelijks de software pushte tijdelijk afwezig. Daardoor is onduidelijkheid ontstaan over de opvolging. Ik was, en ben nog steeds, bezig om dit weer goed op de rails te krijgen. Dit lijkt alleen iets lastiger dan eerder gedacht. 

 

Ik heb alle gegevens van@Willem vD,@Patrick_220,@KSIV,@Dennieku,@jnnl  en@arniestam verzameld en doorgegeven. Ik kom er hier op terug zodra de update is uitgevoerd. 

Specifiek nog wel even voor jou, Dennieku: ik zie dat ik je Experia Box niet volledig kan uitlezen. Dit betekent ook vaak dat we dan geen beheer hebben om de update te pushen. Ik wil de dan ook voor de zekerheid vragen om een reset te doen.

 

@MK22, vul je profiel in, dan pak ik dit ook voor jou op. 

Badge

@Erik_ ik heb zojuist een reset gedaan. Kan je nu de Experia Box wel volledig uitlezen?

Na overstap naar KPN heb ik de Experiabox v10a ontvangen. Alles werkt alleen de VPN verbinding met kantoor werkt niet meer. Ik heb begrepen dat dit aan de firmware van de Experiabox ligt. Hoe kan ik deze updaten zodat mijn VPN verbinding weer werkt?

Hallo Erik, ik heb mijn profiel ingevuld, dus verneem graag wanneer jullie ook voor mij de update kunnen doen.

Ik ben onlangs klant geworden bij KPN, maar nu werkt mijn VPN verbinding niet meer. Ik heb m'n forumprofiel al ingevuld. Zouden jullie bij mij ook de nieuwe firmware update willen pushen. Hopelijk doet de vpn verbinding het daarna weer. Het zou fijn zijn als ik een seintje kan ontvangen wanneer dit gebeurd is. Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen!

 

Dank voor het invullen van je profiel,@MK22! Ik zie dat jij een V10 hebt. Daarop is deze bug en update niet van toepassing.  Sinds wanneer ervaar jij issues met je VPN? Controleer voor de zekerheid of je instellingen allemaal goed staan.

 

@MP0001, we hebben je vraag even samengevoegd met dit topic. Vul je forumprofiel even in, en laat hier weten als je dit gedaan hebt.

 

@Pieter20-A, ook dank voor het invullen van je profiel. Jij hebt wel een V10A, dus ik heb je gegevens genoteerd.

Verder, voor iedereen: er gloort licht in de duisternis. We zijn nu een nieuwe methode om de firmware gepusht te krijgen aan het testen. Dit doen we met de Experia Box van@Willem vD. Ik hou de voortgang in de gaten, maar je kunt dit zelf ook bijhouden. Na update zal je Experia Box namelijk uit zichzelf herstarten en daarna heb je de nieuwe firmware (versie 193). Als dit werkt gaan we het daarna ook voor de anderen doen (@Patrick_220, @KSIV, @Dennieku, @jnnl en @arniestam)

Goedemiddag,

 

ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven staat; ik kan geen VPN verbinding maken terwijl ik de v10a experiabox gebruik. De klantenservice geeft als enige optie dat ze de v10 kunnen opsturen en dat het modem dus vervangen moet worden, maar een firmwareupdate zoals hierboven beschreven staat, lijkt me handiger. Zou ik de firmwareupdate ook kunnen krijgen?

 

mvg Tessa

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws! De update is uitgevoerd voor @Willem vD! 

Morgen gaan we aan de slag met de overigen, en dat is inclusief jouw Experia Box, @Tessaxvm :slight_smile:

Beste Erik, heb al ca. 6 weken geen toegang tot de VPN jouw collega’s waren mij aan het helpen en zouden mij terugbellen, echter ik heb nu al 3 weken niks gehoord. Dus kun je dan ajb vragen dat ze z.s.m. contact opnemen, een van de contactpersonen was Clayton *** en daarnaast Jeroen…

Begint namelijk wel erg vervelend te worden dat ik van links naar rechts wordt gestuurd en niemand mij kan helpen! Hoor het graag.

Wat fijn @Erik_! Moet ik hiervoor zelf iets doen of gebeurt dit automatisch?

Beste Erik

 

Bij mij is gisteren een nieuwe KPN glasvezel internetverbinding geinstalleerd.

 

Alles werkt prima behalve de VPN verbinding met mijn werk.

Ik heb ook een v10a, dus ik zou graag een update ontvangen

 

mvgn Hans

Hallo @Erik_,

 

Wij hebben recentelijk ook een v10A gekregen en ik ben nu niet meer instaat mijn OpenVPN (achter de v10A) te bereiken.

Graag zou ik ook een update ontvangen, hopelijk lost dat het probleem op.

 

Alvast dank!

 

Groet,

Koen

ik heb mijn profiel ingevuld

​​​​​Wij hebben recentelijk ook een v10A gekregen en ik ben nu niet meer instaat mijn OpenVPN (achter de v10A) te bereiken.

Graag zou ik ook een update ontvangen, hopelijk lost dat het probleem op.

Dit lijkt een ander probleem dan waar dit topic over gaat. Een inkomende OpenVPN verbinding die niet werkt lijkt eerder een probleem met een portforward op de V10A die niet doet wat er van verwacht wordt.

Kun je iets aan een logbestand van je OpenVPN server zien?

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen! Voor @Patrick_220, @arniestam, @KSIV  en @jnnl is de update inmiddels uitgevoerd.

Ik zie dat het voor @Pieter20-A en @Tessaxvm nog niet is gebeurd, daar ga ik even achteraan. De update wordt dan automatisch gepusht. 

@Hans We,  @MP0001, jullie nemen we daarin ook mee.  

 

@Dennieku, we kunnen jouw Experia Box nog steeds niet bereiken. Wil je hem nogmaals resetten en het hier laten weten als je dat gedaan hebt? Bij voorkeur via de knop in de webinterface.  Dan kunnen we het opnieuw proberen.

 

@K0en, dit klinkt inderdaad niet als het VPN probleem waar het hier om gaat. Als je een V10A hebt wil ik je best meenemen in de update (vul dan even je forumprofiel in), maar ik verwacht niet dat het de oplossing is.  

 

Goedemorgen! Voor @Patrick_220, @arniestam, @KSIV  en @jnnl is de update inmiddels uitgevoerd.

Ik zie dat het voor @Pieter20-A en @Tessaxvm nog niet is gebeurd, daar ga ik even achteraan. De update wordt dan automatisch gepusht. 

@Hans We,  @MP0001, jullie nemen we daarin ook mee.  

 

@Dennieku, we kunnen jouw Experia Box nog steeds niet bereiken. Wil je hem nogmaals resetten en het hier laten weten als je dat gedaan hebt? Bij voorkeur via de knop in de webinterface.  Dan kunnen we het opnieuw proberen.

 

@K0en, dit klinkt inderdaad niet als het VPN probleem waar het hier om gaat. Als je een V10A hebt wil ik je best meenemen in de update (vul dan even je forumprofiel in), maar ik verwacht niet dat het de oplossing is.  

 

@Erik

 

Mijn VPN verbinding werkt weer naar behoren.

Badge

@Erik_ ik ga de Box niet opnieuw resetten. Het is duidelijk dat er meer aan de hand is:

Deze problemen had ik ook al bij de vorige Expreria Box (v9), dus moet er gewoon iets anders aan de hand zijn.

 

Hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +30

@Dennieku, dit houdt met elkaar verband. De servicetools werken vanuit hetzelfde beheersysteem dat wij gebruiken om de firmware te pushen. Je krijgt de foutmeldingen omdat de connectie tussen jouw Experia Box en het beheersysteem niet helemaal goed zit. Een reset lost dat over het algemeen op. Je kunt de servicetool hier dan niet voor gebruiken, maar je kunt wel handmatig resetten of de knop in de webinterface gebruiken (inloggen via 192.168.2.254 , kies dan links voor Administration en aan de bovenkant voor Restore).

 

 @MK22, ik heb hier even in de geschiedenis gekeken naar aanleiding van je eerdere bericht en ik zie inderdaad dat je al even bezig bent. Er wordt op dit moment gekeken wat er nou eigenlijk aan de hand is. Zodat we vervolgens kunnen bepalen wat er aan gedaan kan worden. Er wordt hiervoor nog contact met je opgenomen, maar wanneer precies kan ik nog niet zeggen. 

Ik ben een nieuwe klant bij kpn. Ik vraag me af of ik al spijt moet hebben. Vandaag wilde ik vanuit thuiswerken en dit lukt niet met bon verbinding. Aub help mij. Dit kost me een vrije dag!!! Dit kan toch niet

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @Diane81, ik heb je bericht even samengevoegd met dit verzameltopic. We kunnen hiervoor nieuwe firmware op je Experia Box zetten. Fijn dat je jouw gegevens al ingevuld hebt. Ik heb dan ook het verzoek om de update gedaan. Ik kan niet met zekerheid zeggen wanneer dit zal gebeuren. Met een portie geluk vanavond nog, of morgen. Anders wordt het maandag.  

Goedemorgen! Voor @Patrick_220, @arniestam, @KSIV  en @jnnl is de update inmiddels uitgevoerd.

Ik zie dat het voor @Pieter20-A en @Tessaxvm nog niet is gebeurd, daar ga ik even achteraan. De update wordt dan automatisch gepusht. 

@Hans We,  @MP0001, jullie nemen we daarin ook mee.  

 

@Dennieku, we kunnen jouw Experia Box nog steeds niet bereiken. Wil je hem nogmaals resetten en het hier laten weten als je dat gedaan hebt? Bij voorkeur via de knop in de webinterface.  Dan kunnen we het opnieuw proberen.

 

@K0en, dit klinkt inderdaad niet als het VPN probleem waar het hier om gaat. Als je een V10A hebt wil ik je best meenemen in de update (vul dan even je forumprofiel in), maar ik verwacht niet dat het de oplossing is.  

 

@Erik_ Graag worden we meegenomen in de update, ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Wie niet waagt, wie niet wint :-)

Badge

@Erik_ ik heb de Experiabox weer gereset, maar ben bang dat er toch ecth meer aan de hand is. Ik hoor graag of het nu wel lukt!

Ik heb sinds 2 maanden de experiabox V10a en telkens wordt mijn internet eruit gegooid wanneer ik mijn VPN aanzet.

Is hier een oplossing voor?

 

 

Badge

Beste,

ik kan geen vpn verbinding maken met mijn nieuwe experia box. Mij is verteld hier bericht op achter te zodat jullie dit kunnen oplossen?

met vriendelijke groet,

nikita van zonneveld