Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63429 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Hallo medewerker van KPN,

 

Via mijn modem V10a kan ik geen verbinding maken met VPN naar kantoor. Kan ik een update krijgen?

 

Groeten,

Esther Kats

Kan ik ook een update krijgen naar mijn Experiabox V10a wegens hetzelfde probleem? ik heb nu build 190; het zou build 193 moeten zijn.

Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +30

Update:

Voor @MP0001 en @Diane81 is de nieuwe firmware geïnstalleerd. 

@Hans We, we kunnen jouw Experia Box hiervoor niet bereiken. Wil je hem resetten en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Je kunt handmatig resetten of de knop in de webinterface gebruiken (inloggen via 192.168.2.254 , kies dan links voor Administration en aan de bovenkant voor Restore). 

@Pieter20-A, voor jou staat de aanvraag nog open, ik kan alleen niet achterhalen of dat is omdat we jouw Box ook niet kunnen benaderen of dat het aan onze kant even niet lekker loopt. Wil je voor de zekerheid je Experia Box ook even resetten?

@Tessaxvm, ik zie dat vanuit de back office naar jou een ander type Experia Box is opgestuurd. Heb je die inmiddels kunnen ophalen van het servicepunt en kunnen aansluiten? 

 

Voor @BCBV54, @Leo Bolus en @ECM heb ik de nieuwe firmware aangevraagd.

 

@K0en, ik zie hier dat jij een abonnement hebt bij Telfort. Dat betekent dat ik je niet kan helpen. Je mag je melden op het Telfortforum in dit topic. 

Hoi @Erik_ 

ik heb de nieuwe experiabox niet opgehaald, omdat ik nog steeds aan het wachten ben op de nieuwe firmware. Deze zou bijna een week geleden gepusht worden, vandaar. Ik gaf al eerder aan dat ik de experiabox vervangen voor een oudere versie niet de juiste oplossing vindt, als het probleem mogelijk gewoon opgelost kan worden door een firmwareupdate. 

Badge

@Erik_ hebben jullie mijn Experiabox al kunnen bereiken?

Reputatie 7
Badge +30

@Nikita van Zonneveld, ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic. Vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik dit voor je oppakken.

 

@Tessaxvm, omdat er een andere Experia Box naar je is opgestuurd, gaan we op dit moment geen firmware pushen. De V10 is net zo goed, en in sommige opzichten zelfs beter dan de V10A. Ik raad je dan ook aan om die op te halen en aan te sluiten.   

 

Excuses, @Dennieku, ik dacht dat ik in mijn eerdere bericht ook aan jou al getypt had. Ik heb doorgegeven dat je opnieuw gereset hebt en of ze het opnieuw willen proberen. Daar is nog geen update op.

 

Hoi @Erik_ , dank voor de snelle reactie. Ik zal binnenkort naar het servicepunt gaan om het v10 modem terug te sturen. Ik ben nu al maanden op verschillende manieren bezig om de VPN verbinding te krijgen en het schiet totaal niet op; op deze manier begin ik zelfs te twijfelen of ik destijds wel een goede keuze heb gemaakt om naar KPN te gaan of dat ik beter bij Ziggo had kunnen blijven. Ik ga zelf niet een heel nieuw modem installeren als het probleem waarschijnlijk gewoon verholpen kan worden met een firmwareupdate. Daarnaast heeft uw collega mij telefonisch verteld dat v10a het nieuwste modem is en dat de v10 inderdaad een ‘achteruitgang’ is ten opzichte van de v10a. Jammer dat jullie als kpn zijnde niet een eenduidig antwoord kunnen geven, maar ik neem aan dat u wel begrijpt dat ik na het antwoord van uw collega de v10 niet wil. Ik vertrouw erop dat u de firmware zsm naar mij kunt pushen.

 

Hoi Erik

Ik heb de factory reset gedaan. 

Badge

Hoi Erik,

ik heb sinds vorige week een nieuw modem

gekregen van KPN. Sinds dit nieuwe modem werkt mijn VPN niet meer en kan ik niet thuis werken. Ik heb de Experia Box v10A.

Daarnaast werkt mijn Philips Hue ook niet meer sinds ik dit nieuwe modem heb. 

Ik heb gebeld met KPN en zij verwijzen mij hierin. Kan dit zo spoedig mogelijk opgelost worden?

Gr, nikita 

Badge

@Erik_  Heey Erik.

Zojuist me forumprofiel ingevuld.

 

Met vriendelijke groet,

 

Nikita van Zonneveld

@Erik_  zie jouw onderstaande bericht. Ik heb de experia box inmiddels gereset, alleen de VPN verbinding doet het nog steeds niet. Ik hoop dan ook dat het bij jullie even ‘niet lekker loopt’. Zou je een seintje kunnen geven als het gelukt is? 

@Pieter20-A, voor jou staat de aanvraag nog open, ik kan alleen niet achterhalen of dat is omdat we jouw Box ook niet kunnen benaderen of dat het aan onze kant even niet lekker loopt. Wil je voor de zekerheid je Experia Box ook even resetten?

Beste Erwin,

heb net 1 dag een KPN abonnement wat prima werkt op de VPN verbinding na. Ik zie iets over firmware updaten. Kunnen jullie daar wat me voor me?

 

Groet,

 

Kees

Badge

@Erik_

Ook ik kan sinds de installatie van de nieuwe V10a modem (na overstap van Telfort naar KPN) geen verbinding maken met VPN op kantoor. Kan ik een update krijgen? Abonnement staat trouwens op naam van Roolvink.

 

Groeten,

Desiree

Badge

Ik ben nog steeds niet geholpen met het probleem dat ik geen VPN verbinding kan maken en dat mijn Philips hue niet meer werkt.

Ik vind het nog al vreemd dat ik alleen op deze manier geholpen kan worden en tot nu toe nog amper geholpen ben. 

Kan ik aub geholpen worden?

Reputatie 7
Badge +30

@Tessaxvm: dan hoef je er niet heen te gaan, dan wordt hij vanzelf teruggestuurd. Scheelt je weer een tripje. Jammer dat dit zo gezegd is door de collega, het is zeker niet waar. Het is verder ook een apparaat dat we bij bepaalde aansluitingen ook nog actief uitleveren. Maar goed, ik begrijp jouw standpunt ook. Het is jammer dat je niet al maanden eerder hier terecht bent gekomen, dan was het al opgelost. Ik ga het voor jou opnieuw aanvragen.

 

Dank je, @Hans We. Ik heb dit doorgegeven zodat ze opnieuw kunnen proberen de firmware te pushen.  Hetzelfde geldt voor jou, @Pieter20-A!

 

Dank voor het invullen van je profiel, @Nikita van Zonneveld! Ik heb de firmware voor je aangevraagd.  Dit geldt ook voor jou, @DP_84! 

@KeesJanssen, ik heb je bericht even verplaatst want dit is het verzameltopic waarin we het bijhouden. Ook voor jou heb ik de nieuwe firmware aangevraagd.

 

Hoi @Erik_ dankjewel. Op wat voor termijn kan ik de update verwachten? Inderdaad jammer dat het anders/verkeerd gecommuniceerd wordt. Ook een KPN medewerker die aan huis is gekomen gaf aan dat het niet de bedoeling was dat de v10a vervangen werd door de v10...

Beste Erik,

Dank voor je bericht maar inmiddels weer 6 dagen verder en nog steeds niks gehoord. Wat mij als laatste telefonisch is beloofd is dat er contact met mij op genomen zou worden voor een update van de router.

Inmiddels ben ik ruim 2 maanden aan het wachten! Kunnen jullie z.s.m. contact met mij opnemen om mij verder te helpen anders voel ik mij echt genoodzaakt mijn abonnement bij KPN op te zeggen en te gaan overstappen. Werk namelijk als zelfstandige vanuit huis dus een VPN verbinding is essentieel!!

 

Badge

Hoi Erik,

Bedankt, ik mis alleen nog een indicatie hoe lang dit nog gaat duren? Is die firmware ook de oplossing voor mijn Philips hue?

Gr, Nikita 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen! Ik heb nieuws.

Zoals jullie wel gemerkt hebben gaat het pushen van de tussentijdse firmware de laatste maand niet zo vloeiend als daarvoor. Dit vinden we zelf ook heel vervelend en we zijn achter de schermen druk bezig geweest om dit op te lossen. Echter is nu bekend geworden dat we in de komende twee weken nieuwe, algemene, firmware (versie v5.00.31 build420) voor de V10A gaan uitrollen. Deze gaat naar alle klanten, en bevat ook de oplossing voor het VPN probleem.

 

Dat betekent dat we dan ook, per direct, niet meer de tussentijdse firmware gaan pushen omdat we dan alleen maar dubbel werk aan het doen zijn. Ik heb een topic gemaakt voor de nieuwe firmware. Zoals ik daar ook benoem, ik heb de vraag uitstaan of je deze update kunt forceren door je Experia Box te resetten. Zodra ik dat weet kom ik dat hier (en in het hoofdtopic over de update) vermelden. 

Toevoeging: de update is inderdaad te forceren door een reset :)

 

Concreet: Reset je Experia Box, en het probleem is verholpen.

 

______________________________

Dit topic is gesloten voor nieuwe replies. Er is géén structureel probleem meer met de V10A. Heb je problemen met VPN dan is het een individueel probleem dat over het algemeen op te lossen is door je instellingen na te kijken en contact op te nemen met je VPN provider/IT afdeling. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.

Dat is wel leuk maar 2 weken is best lang als je iets nodig hebt.

Ik heb mijn router al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen zodat de nieuwe build 193 er op kan worden gezet.

 

Hoe moeilijk kan het zijn om een upgrade uit te voeren?  Jammer ook dat ik het zelf niet kan.

 

Ik vind de terugkoppeling langs deze weg ook veel te lang duren. Misschien dat bellen wel helpt.

mvgn Hans

@Erik_ zie mijn bericht van 5 dagen geleden. Ik heb mijn experiabox  toen gelijk gereset, maar nog geen gewenst resultaat. Ik heb 't idee dat we er ‘bijna’ zijn. Ik wacht al 4 weken, kan je bij mij die firmware niet alsnog pushen. Om nu alsnog 2 weken te wachten is te gek voor woorden! Ik vertrouw op je begrip en medewerking in deze….

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb vanochtend mijn V10a een harde reset gegeven en firmware v5.00.31 build420 gekregen. Op het eerste gezicht een aardige verbetering t.o.v. build 190

Reputatie 7
Badge +30

Om het ook nog even als losse reactie te doen: eerder vanmiddag heb ik ook bevestigd gekregen dat deze update te forceren is door je Experia Box te resetten. Doe dit dan ook, dan krijg je de build420 firmware gepusht :)

 

Toevoeging: dit topic is gesloten voor nieuwe replies. Er is géén structureel probleem meer met de V10A. Heb je problemen met VPN dan is het een individueel probleem dat over het algemeen op te lossen is door je instellingen na te kijken en contact op te nemen met je VPN provider/IT afdeling. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan