Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

• 22 februari 2019
  • 1023 reacties
  • 55616 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik_ 2 december 2019, 10:18

Hallo allen! Ik heb nieuws.

Zoals jullie wel gemerkt hebben gaat het pushen van de tussentijdse firmware de laatste maand niet zo vloeiend als daarvoor. Dit vinden we zelf ook heel vervelend en we zijn achter de schermen druk bezig geweest om dit op te lossen. Echter is nu bekend geworden dat we in de komende twee weken nieuwe, algemene, firmware voor de V10A gaan uitrollen. Deze gaat naar alle klanten, en bevat ook de oplossing voor het VPN probleem.

Dat betekent dat we dan ook, per direct, niet meer de tussentijdse firmware gaan pushen omdat we dan alleen maar dubbel werk aan het doen zijn. Ik heb een topic gemaakt voor de nieuwe firmware. Zoals ik daar ook benoem, ik heb de vraag uitstaan of je deze update kunt forceren door je Experia Box te resetten. Zodra ik dat weet kom ik dat hier (en in het hoofdtopic over de update) vermelden. 

Toevoeging: de update is inderdaad te forceren door een reset :)

Concreet: Reset je Experia Box, en het probleem is verholpen.

Bekijk origineel

1023 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goed nieuws! We hebben een tussentijdse firmware update beschikbaar speciaal voor dit probleem. Deze wordt niet algemeen uitgerold, we gaan degenen die last hebben van het VPN probleem actief overzetten hier naar toe. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!

@MartdM, jouw profiel is al ingevuld zie ik.
Ook bij mij werkt VPN sinds 2 weken niet meer op mijn V10A, waardoor ik niet kan thuiswerken. De enige oplossing is om via een hotspot op mijn Vodafone mobiel te werken, maar daar ben ik niet erg blij mee. Kost veel privé data.
Helaas heb ik juist vorige week het oude V10 modem teruggestuurd omdat de doos in de weg stond. Daar heb ik nu wel spijt van!
Kom op KPN doe hier iets aan!! Er worden nu veel thuiswerkers gedupeerd door een gebrekkige firmware update. Dat kan toch niet?!
Reputatie 7
@Erik_ Fijn dat er duidelijkheid is. Teleurstellend dat er geen tijdspad gegeven wordt.
En ondertussen heb ik wel een dienst die niet 100% functioneert. Hoe gaat KPN daarmee om?

Gewoon voor elke dag dat dit probleem niet verholpen is een claim voor deze storing indienen.
Dit kan en mag niet lang gaan duren en als dat wel het geval dreigt te worden, dan wordt het hoog tijd dat KPN ook maar eens de consequenties voor dergelijke "fouten" gaat voelen.
Reputatie 7
mijn vpn doet het niet sinds ik de experia v10a modem gebruik.

ik lees hier dat ik iets in mijn forum profiel moet invullen welke info moet daar ingevuld

Minimaal naam, postcode huisnummer en klantnummer.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Marcia,

Ik heb mijn postcode en huisnr toegevoegd.
V10A kan ik vanavond thuis controleren maar volgens mij wel.

graag ontvang ik de update.

bedankt!
Peter

Ik zie dat je een V9 hebt! Je kunt het beste een eigen topic voor je probleem aanmaken, dat heeft dus niets hier mee te maken. Dan word je daar verder geholpen.

@EtV en @Mike Lammers we gaan de update voor jullie aanvragen!
Reputatie 7
Badge +28
Excuses, @Martinus74, met twee Martinussen in het topic was jij er even tussendoor geglipt. Voor jou, en voor @JSLB, @Reini, en @MC1993 is de nieuwe firmware aangevraagd. Dit wordt vandaag bij jullie geïnstalleerd, je Experia Box zal dan even opnieuw opstarten.
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen! Voor @dhengelberts, @Robin12, @Peter_r, @Polka én voor jou @Samson8265 is de update zojuist gestart. Je Experia Box zal een keer herstarten en daarna heb je de nieuwe firmware binnen 🙂
Firmware version updated to 193, Now i can able to connect VPN. Thanks
Reputatie 7
Badge +28
@SjB58, @GVO, @SuzanneEhv, en @WLos: welkom! Ik heb zojuist voor jullie alle vier de update aangevraagd. Je Experia Box zal herstarten zodra de update uitgevoerd is :)

Edit: Update is gestart
Reputatie 7
Badge +28
@Brandon K: Sorry, mijn fout. Ik had je losse topic niet moeten samenvoegen. Ik heb het weer ongedaan gemaakt: Nog steeds VPN problemen na V10A update

@MxM: Later dit jaar volgt een firmwareupdate waar deze oplossing in is verwerkt.Heb je nu last van een probleem met de VPN? De tijdelijke firmware bevat alleen een fix voor dit VPN probleem. Als je geen storing hebt kun je beter wachten op de volgende officiële uitrol.

@KarinVdV @RichyE : Ik ga zorgen dat jullie de update krijgen maar ik kan jullie Experia Boxen niet op afstand benaderen. Dat heeft niets te maken met dit probleem overigens. We moeten dat wel kunnen om de nieuwe firmware er op te kunnen zetten. Kunnen jullie de Experia Box een fabrieksreset geven en het laten weten als dat is gebeurd? Dan gaan we de update vandaag of morgen uitvoeren.

Een fabrieksreset voer je als volgt uit:
  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.
  • De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet.
@HedyBorreman @Fruity: Ik heb jullie gegevens doorgestuurd, ik ga ervan uit dat het begin deze middag wordt geregeld. Als de Experia Box opnieuw opstart kan het tot een half uur duren voor de update klaar is en de box weer helemaal gereed is. Je hoeft verder niets meer te doen.
Reputatie 7
Badge +19
Wij hebben de gegevens aangevuld
Kan ik ervan uit gaan dat er na de update niets veranderd en wij geen aanpassingen hoeven te verrichten?

@Velthoven1 Nee, het gaat gewoon werken. Zou je nog wel je klantnummer willen vermelden? Die heb ik echt nodig.

Hallo @Erik_ voor mij ook graag een firmware update, ik heb mijn profiel gegevens aangevuld.
Bedankt alvast en hoor het wel!

Yes, ik heb doorgegeven. Zodra dit gedaan is zal het weer werken, @treecamp

Beste KPN,

Kunnen jullie ook de update van de firmware pushen naar mijn Experia 10a? Klantgegevens staan in mijn profiel. Hoor het graag!

Ook voor jou heb ik het doorgegeven, @Royv85

Graag firmware update
Dat laat ik graag voor je doen, @Hetty Varenbrink ,maar dan heb ik wel enkele gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Perfect, we gaan het testen!!!...= Geen bericht, dan goed bericht
Super, ik ben weer met het vpn-netwerk verbonden.
Reputatie 7
Badge +18
@Albert Ruurlo @Wiering @JosvdB3rg @TD17 Ik heb van jullie allemaal de gegevens achterhaalt (dank voor het proactief invullen van jullie profiel) en deze doorgestuurd naar de technische dienst.
Om de slagingskans te vergroten is mijn tip om het modem een reset te geven. Op die manier weten we zeker dat de technische dienst het modem kan updaten.
Ik verwacht dat jullie op korte termijn weer gebruik kunnen maken van de VPN! 🙂

Ik kijk dat graag voor je na, @Velthoven1, maar dan heb ik wel wat gegevens nodig 🙂 Vul je forumprofiel , en laat hier weten als je dit gedaan hebt.Wij hebben de gegevens aangevuld
Kan ik ervan uit gaan dat er na de update niets veranderd en wij geen aanpassingen hoeven te verrichten?
ID staat er nu erbij

Yes. In mijn geval werkt alles nu prima. Geen aanpassingen gedaan.
Ook bij mij is de VPN (PPTP) niet meer werkend sinds twee weken. Heel vervelend dat ik niet thuis kan werken. Heeft echt gevolgen gehad voor mijn werkzaamheden! VPN via SSL werkt wel, maar is tergend traag. Graag een oplossing voor dit probleem.
Bedankt voor de goede service.
De vpn werkt weer.
@Karoi, je Experia Box blijft een probleemkindje. We hebben geen beheer, dat wil zeggen dat we hem op afstand niet kunnen bereiken om de firmware te pushen. Wil je hem nog eens een fabrieksreset geven, en dan even laten weten. Dan proberen we het nog een keer.

@MaartenBul, @Erikvhe, bij jullie is de nieuwe firmware geïnstalleerd.

Dank voor het invullen, @AlexInge, ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd.

Bedankt @Erik_ Mijn VPN connectie werkt nu weer perfect na deze firmware update!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @rvmilaan, dank voor het invullen van je gegevens! We hebben geprobeerd vanmorgen de update door te voeren maar is niet gelukt. Wil je de Experia Box een reset geven en hier laten weten als je dat gedaan hebt. Dan proberen we het opnieuw.

@LindavZ, @Arabel-Inez, @ASJScheffers: voor jullie is de update uitgevoerd 🙂
Goed nieuws! We hebben een tussentijdse firmware update beschikbaar speciaal voor dit probleem. Deze wordt niet algemeen uitgerold, we gaan degenen die last hebben van het VPN probleem actief overzetten hier naar toe. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!

@MartdM, jouw profiel is al ingevuld zie ik.

Hoi @Erik_ ik heb mn profiel ingevuld en ervaar dit probleem ook. Via de de helpdesk kwam ik bij dit forum topic terecht. Zou je me svp toegang kunnen geven tot de firmware update? Alvast bedankt!
De update voor jullie is bezig, @ArjanHenselmans, @Masas67, @Sander.G! Als deze voltooid is zal de Experia Box automatisch herstarten. Daarna kun je weer gebruik maken van de VPN.

Tnx.. werkt weer
@Erik_ Bedankt voor de update!!! De VPN werkt weer!

Gr Erikvhe
@Erik_ Top, bedankt voor de snelle reactie!
Reputatie 4
Badge +4

Ik heb vanochtend mijn V10a een harde reset gegeven en firmware v5.00.31 build420 gekregen. Op het eerste gezicht een aardige verbetering t.o.v. build 190

@Eric_ Net getest en de VPN werkt.

Reageer