Vraag

VPN werkt niet meer op Experiabox V8

  • 11 September 2019
  • 10 reacties
  • 211 keer bekeken

Sinds 2 weken ofzo heb ik problemen met het gebruik van mijn VPN verbinding. Ik heb alles qua instellingen op mijn computer uitgeprobeerd om het te fixen maar ik vermoed afgaande op andere forummeldingen dat dit met mijn Eperiabox te maken heeft.

Is er een oplossing in de maak voor de V8? Ik kan namelijk hierdoor niet thuiswerken.

Grtz,
Tenice

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Er zijn problemen met VPN op de Experiabox v10a. Op eerdere versies werkt VPN gewoon.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Tenice, welkom! Het klopt wat Nick zegt: er zijn geen algemene problemen met de VPN i.c.m. de V8. Kan je iets meer toelichten wat er speelt, welke melding je krijgt en/of wat er gebeurt en welke VPN je gebruikt? Wellicht kunnen we je dan verder helpen.
Hi @Marcia_ , Ik heb een SSL/TLS VPN verbinding. De verbinding komt tot stand maar ik zie niet of nauwelijks verkeer. Af en toe heb ik wel een goede verbinding maar kan 'm ook zo weer kwijt zijn.
Ik heb al geprobeerd of het uitmaakt als ik mijn MTU omlaag doe. Ook dat heeft niet geholpen.
Suggesties zijn welkom.
Dank
Reputatie 7
Badge +30
Wat vreemd! Wellicht kan @wjb eens met je meekijken en je verder op weg helpen!
Dank je @Marcia_ Ik heb nog een tip gekregen van een collega om 'TUN' uit mijn VPN-configuratie te halen. Ben nu niet thuis aan het werk maar misschien is dit al de oplossing.
Reputatie 7
Badge +30
Laat het maar even weten als je wilt! Hopelijk is dat inderdaad de oplossing voor je probleem!
Reputatie 7
Badge +24
Betreft het OpenVPN?
Hi @Nick83, ik gebruik Shimo. Het weghalen van de -tun in de config helpt vooralsnog. 🤞🏽
Reputatie 7
Wordt alles door die tunnel gestuurd of alleen verkeer naar een specifiek subnet.
Dit laatste wordt ook wel split-tunneling genoemd.
@wjb nee, niet al het verkeer gaat via de tunnel, alleen een specifiek subnet wordt aangesproken.