Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V9

  • 9 April 2019
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken kan ik geen VPN verbinding meer maken naar mijn huis.
Ik heb een Xperia V9 en een Huwai 4G modem.

Er is volgens mij iets bij de automatisch upgrade door jullie veranderd.

Ik begrijp dat er voor de V10 ook al een correctie wordt toegestuurd.

Kunnen jullie mij ook helpen?


Groeten,
Peter
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 April 2019, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Geelen . Wat vervelend dat je geen VPN meer kunt opzetten. Ik zit nog wel met een hoop vragen.
Draai jij een eigen VPN server? Ik vraag dit omdat je aangeeft dat je naar huis toe verbinding wilt opzetten. Maak jij tevens gebruik van internet buitengebied? Want daar zijn de afgelopen maand veranderingen in geweest waardoor portforwarding niet meer werkt.
Alle info is welkom! Zodat ik een goede analyse kan doen!
M.b.t. die Huawei / 4G Buitengebied, zie
https://forum.kpn.com/internet-9/storing-port-forwarding-op-4g-buitengebied-470529
Ok. bedankt voor jullie antwoorden. Wel zeel apart dat gewoon de dienst van mijn abonnement wordt ingeperkt. Ik ben 1,5 jaar geleden overgestapt van XS4All naar KPN en toen waren deze diensten voor mij cruciaal bij deze beslissing. Dit wordt nu eenzijdig gewijzigd zonder communicatie.
Ik ben benieuwd wat een gewijzigd abonnement dan gaat inhouden? Maar ik ga vandaag bellen.
Wat dat inhoud kan je zelf ook lezen/samenstellen uit de informatie uit de genoemde forumdraad. Daar kan je rustig de tijd voor nemen. Dan heb je misschien wel een beter beeld dan de partij bellen die je nou juist niet of onvolledig voorlicht. En dat nu dan in een aantal minuten wel zou moeten kunnen of doen in een gesprek. En als je iets gaat 'kopen' is het altijd verstandig om ook bij een concurrent een aanbod te vragen of dat tenminste te aanschouwen.
@Geelen : Allereerst ben ik het volmondig met je eens dat dit veel beter gecommuniceerd had moeten worden. Gelukkig kregen we van onze forumgebruikers al vrij snel de eerste signalen en zoals je kunt lezen proberen we in dat topic naar passende oplossingen te zoeken. Gelukkig vinden we die in de meeste gevallen ook. Je kunt mij als aanspreekpunt gebruiken, hoor! 🙂 Ik denk dat je de meeste informatie uit die link van @tmoesel kunt halen en mocht je daarna meer info of een aanpassing willen, help ik je graag verder! Laat maar weten!
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nu via de vaste lijn verbinding in de "oude" modem een VPN inbel optie gemaakt. De iPad's laptops en spelcomputers werken wel gewoon via 4G.
Geen optimale oplossing maar ik kan vooruit.