VPN werkt niet meer op mijn V10

  • 21 March 2019
  • 6 reacties
  • 223 keer bekeken

Ook ik zit al dagen te stoeien met de systeembeheerder van de zaak om mijn VPN thuis weer aan de praat te krijgen. Sinds 5 of 6 maart is dit in eens niet meer mogelijk. VPN via 4G op m'n telefoon werkt prima maar kost teveel data.
Tot ik er achter kwam dat dit forum bestaat.
Het betreft bij mij een V10 router.
Gaarne spoedig een oplossing want dit heeft al veel te veel tijd gekost.

Admin: afgesplitst van VPN werkt niet meer op Experia Box V10A

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Het betreft bij mij een V10 router.
Een V10 zonder A of wellicht toch een V10A.
Met de V10 (zonder A) zou je namelijk geen enkel probleem mogen ervaren.
Het is een V10 zonder (A) en toch dezelfde problemen.
Reputatie 7
Het is een V10 zonder (A) en toch dezelfde problemen.
Welk type VPN verbinding wil je opzetten? (PPTP, L2TP/IPSec, OpenVPN, ...)
Welke VPN cliënt gebruik je?
Op welk OS (Windows, iOS, Android, ...)?
Wat voor een melding krijg je?

Het is een V10 zonder (A) en toch dezelfde problemen.Welk type VPN verbinding wil je opzetten? (PPTP, L2TP/IPSec, OpenVPN, ...)
Welke VPN cliënt gebruik je?
Op welk OS (Windows, iOS, Android, ...)?
Wat voor een melding krijg je?


Het is een L2TP/IPSec verbinding with a pre-shared key
Layer 2 Tunneling protocol with IPSec
De Client is een laptop BTO de Server zijn IPC systemen op de zaak.
OS is Windows-10
Het volgende protocol wordt toegestaan: Microsoft CHAP Version 2 (MS-CHAP v2)

En de foutmelding is als volgt:
The network connection between your computer and the VPN server could not be establised because the remote server is not responding.
This could be because one of the network devices (e.g. firewall, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connection.
Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.

Alvast dank voor de support.
Reputatie 7
Apart, L2TP/IPSec is nooit een probleem geweest op de V10, zelf heb ik dat ook veelvuldig gebruikt. Ik gebruik sinds een aantal maanden geen Experia Box meer, maar ik heb niet vernomen dat er in de tussentijd een firmware update geweest zou zijn op de V10.
Ik zie dan ook nog niet direct een correlatie met de V10.

Heb je samen met jouw systeembeheerder bekeken of er überhaupt een VPN verzoek op de IPC server binnenkomt?
Gebruik je een apart VPN programma of is het de standaard L2TP/IPSec VPN van Microsoft?
Nee, er komt geen enkel verzoek binnen op de server via mijn V10 router thuis.

Bij mijn weten is het de standaard L2TP/IPSec van Microsoft (opstarten gebeurt gewoon via de standaard Microsoft omgeving)
De systeembeheerder heeft de controle van mijn scherm op afstand overgenomen en heeft een voorlopige conclusie getrokken dat het verzoek gewoonweg niet via mijn router naar buiten komt.

Maar.... Ik heb nog even een testje gedaan met m'n zakelijke telefoon:
Mobiele data uitgezet en via hetzelfde wifi kanaal VPN opgestart, resultaat het werkt.
Dit gaat via dezelfde router dus mijn voorzichtige conclusie is dat het dan toch met de laptop of de instellingen op de laptop te maken heeft. Of dat mijn laptop IP wordt geblokt op de router.

Het vreemde is dat een test van de week op de zaak wel werkte (dus buiten mijn eigen V10 om):
Op de zaak wifi op laptop uitgezet en via hotspot op mobiel met 3G connectie gemaakt naar de buitenwereld. Hierna VPN opgestart op de laptop en het werkt. Hierdoor werd de conclusie getrokken dat de instelling op de laptop OK zijn.

Nog suggesties?
Ik zal maandag wederom contact opnemen met de systeembeheerder op de zaak.