Beantwoord

vraag mbt Experia Wifi

• 10 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 302 keer bekeken

Reputatie 1
Ik had een vraag over die nieuwe versterkers, heb ze overigens ook net aangesloten.
Voor de V10 MOET je 2 Experia WiFi versterkers aansluiten, waarom?

MOET de 1e Experia WiFi als vaste plek bij de V10 aangesloten blijven staan? Of kan ik NADAT e.e.a. geconfigureerd is de 1e versterker op een andere plek in huis bekabeld aansluiten?
icon

Beste antwoord door Jordy_9393 12 oktober 2018, 21:54

De WiFi op je ExperiaBox zelf wordt uitgeschakeld, als je dan één versterker op de 1e verdieping zet, dan kan je net zo goed je hele router daarnaartoe verplaatsen. Als je er één op de 1e verdieping zet en bijvoorbeeld één op de zolder heb je op de begane grond amper tot geen wifi meer. Daarom altijd 1 dichtbij je router op de begane grond en de 2e op de plek waar je slecht wifi hebt.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +6
De WiFi op je ExperiaBox zelf wordt uitgeschakeld, als je dan één versterker op de 1e verdieping zet, dan kan je net zo goed je hele router daarnaartoe verplaatsen. Als je er één op de 1e verdieping zet en bijvoorbeeld één op de zolder heb je op de begane grond amper tot geen wifi meer. Daarom altijd 1 dichtbij je router op de begane grond en de 2e op de plek waar je slecht wifi hebt.
Dus kom je met een 3 laagste woning nog niet goed uit begrijp ik.

Bij mij is het mis gegaan bij de order of verzending. Mij was gezegd dat ik er 2 nodig had en heb er helaas maar 1 ontvangen.

Deze heb ik wel alvast geïnstalleerd om de werking te bekijken. Wat mij alleen opvalt is dat er een enorm snelheidsverschil zit tussen de V10 en de experia wifi, met de V10 haal ik snelheden tegen de 500mbit terwijl de experia wifi niet verder komt dan 65mbit.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

dit is via de experia

deze via de V10
Reputatie 6
Badge +10
Probeer eens een andere server om te testen. Heb je de Experia Wifi rechtstreeks aangesloten op de EB en met wat voor een kabel? Op welke band test je? De 5Ghz band geeft namelijk veel hogere snelheden.
Probeer eens een andere server om te testen. Heb je de Experia Wifi rechtstreeks aangesloten op de EB en met wat voor een kabel? Op welke band test je? De 5Ghz band geeft namelijk veel hogere snelheden.

Inderdaad rechtstreeks op de EB met de bijgeleverde kabel . Beide keren op de 5Ghz band. Alleen de server is verschillend. Ik kan alleen nergens meer vinden waar ik die kan veranderen. Overigens geeft hij bij speedtest en de speedtest in de KPN thuis app de zelfde resultaten met als server KPN zelf
Reputatie 6
Badge +10
Ik zie aan de afbeeldingen dat je draadloos test. Zou je eens bekabeld willen testen?
Kan ook zijn dat er wat frequenties/kanalen elkaar in de weg zitten. Als je bekabeld test en het is dan goed dan moet je het in ieder geval in het draadloze gedeelte zoeken (van je device of van de experia wifi). Ik haal hier op beide de maximale snelheden. Waar heb je de V10 staan en waar de Experia Wifi? Kan het zijn dat je device verbonden blijft met de V10 en door de grotere afstand een lagere snelheid haalt?
Ik zie aan de afbeeldingen dat je draadloos test. Zou je eens bekabeld willen testen?
Kan ook zijn dat er wat frequenties/kanalen elkaar in de weg zitten. Als je bekabeld test en het is dan goed dan moet je het in ieder geval in het draadloze gedeelte zoeken (van je device of van de experia wifi). Ik haal hier op beide de maximale snelheden. Waar heb je de V10 staan en waar de Experia Wifi? Kan het zijn dat je device verbonden blijft met de V10 en door de grotere afstand een lagere snelheid haalt?

Beide staan op de zelfde plek aangezien je de eerste bij de V10 moet zetten omdat de experia het volledige wifi gedeelte overneemt van de V10. Je ziet ook dat de wifi op de V10 uitgeschakeld wordt en zo dus alleen de experia wifi nog een signaal uit stuurt. Bedraad haal ik overal gewoon mijn maximum snelheid van 500mbit. Het zit voor mij gevoel ook in de experia wifi box aangezien de V10 (als ik de wifi aan schakel en de experia box uitschakel) gewoon weer snelheden haalt van tegen de 490mbit op mijn S9
Reputatie 6
Badge +10
Op welk kanaal staan de V10 en de EW ingesteld? Probeer eens de wifi-analyzer van Android en kijk eens hoe druk de kanalen zijn.
Op welk kanaal staan de V10 en de EW ingesteld? Probeer eens de wifi-analyzer van Android en kijk eens hoe druk de kanalen zijn.

Hoi Edwin, bedankt voor je hulp maar ik ben er hier helemaal uit.

ben er vandaag even voor gaan zitten en ben uiteindelijk in het menu gekomen van de experia Wifi. daar ben ik er achter gekomen dat hij op ethernet 2 zoals het in het menu genoemd wordt, op 100mbps stond. toen ik de kabel uiteindelijk na veel proberen in ethernet 1 heb gestopt, sprong hij met de zelfde kabel dus naar 1GB. wat blijkt dus, het apparaat werkt met 2 verschillende ethernet poorten of er zit een fabrieksfout in. Dit ga ik testen zodra ik morgen het 2de kastje binnen krijg, maar voor wat het lijkt is het dus zo dat de poort die aan de buitenkant van het kastje zit ethernet 1 is en die meer naar binnen zit ethernet 2 is. Het verschil lijkt nu dus dat de 2de poort op 100mbit beperkt is en als je daar net je kabel op aan sluit je dus geen hogere snelheden kan halen.

voor mij is het probleem dus nu opgelost en voor de mensen die een abonnement hebben tot 100mbit zal dit dus ook geen probleem zijn. echter de mensen die dus wel een 500mbit aansluiting hebben zouden hem dus wel juist aan moeten sluiten.

Fijne avond
Reputatie 6
Badge +10

Hoi Edwin, bedankt voor je hulp maar ik ben er hier helemaal uit.

ben er vandaag even voor gaan zitten en ben uiteindelijk in het menu gekomen van de experia Wifi. daar ben ik er achter gekomen dat hij op ethernet 2 zoals het in het menu genoemd wordt, op 100mbps stond. toen ik de kabel uiteindelijk na veel proberen in ethernet 1 heb gestopt, sprong hij met de zelfde kabel dus naar 1GB. wat blijkt dus, het apparaat werkt met 2 verschillende ethernet poorten of er zit een fabrieksfout in. Dit ga ik testen zodra ik morgen het 2de kastje binnen krijg, maar voor wat het lijkt is het dus zo dat de poort die aan de buitenkant van het kastje zit ethernet 1 is en die meer naar binnen zit ethernet 2 is. Het verschil lijkt nu dus dat de 2de poort op 100mbit beperkt is en als je daar net je kabel op aan sluit je dus geen hogere snelheden kan halen.

voor mij is het probleem dus nu opgelost en voor de mensen die een abonnement hebben tot 100mbit zal dit dus ook geen probleem zijn. echter de mensen die dus wel een 500mbit aansluiting hebben zouden hem dus wel juist aan moeten sluiten.

Fijne avond

Ik denk dan toch aan een fabrieksfout. Ik heb er bij eentje poort 1 in gebruik en bij de andere poort 2. (puur toeval). Beide geven aan 1 gbps/full duplex. Dit is ookniet in te stellen.
Hmmmz, toch raar inderdaad. Vandaar ook dat ik zeg dat ik morgen met de 2de box het uit zou moeten proberen.

Maar welke kabel ik ook gebruik of hoe ik hem ook aansluit, bij ethernet 1 geeft hij idd 1 gbps/full duplex en bij de ander blijft hij op 100Mbps staan ook al gebruik ik de zelfde aansluiting/kabel. Dit valt idd niet in te stellen, hij heeft gewoon aan wat voor verbinding het is. Ik heb hem nu door verbonden naar het tv kastje dus kan het verder geen kwaad meer maar toch

Misschien inderdaad een aansluit fout in het kastje. Maar wel erg raar.
Goedenavond kicker106,
Je schreef het vlg in een van je reacties: voor mij is het probleem dus nu opgelost en voor de mensen die een abonnement hebben tot 100mbit zal dit dus ook geen probleem zijn.
Het kan erger met dat spul van kpn:

Goedenavond kicker106,
Je schreef het vlg in een van je reacties: voor mij is het probleem dus nu opgelost en voor de mensen die een abonnement hebben tot 100mbit zal dit dus ook geen probleem zijn.
Het kan erger met dat spul van kpn:

Hoi CdeV1961,

Dit zijn inderdaad snelheden waarmee je niet zo veel kan.
Wat gebeurt er bij jou als je de 2 kabels omdraait?

Gr kicker
Niet zo veel . snelheden blijven hetzelfde alleen doet de wifi het nu beter maar aangesloten ethernet 10 Mbps

Grt Cees
Reputatie 7
Badge +31
De eerste experia wifi hoeft niet persé bij de V10 te staan als dat op zich geen gunstige plek is. Bv net bij de voordeur. Een groot deel van het signaal gaat dan naar buiten. Het signaal om de experia wifi moet je zien als een ballon met de experia wifi in het midden. A.d.h. daarvan deze apparaten plaatsen.

Bij goede omstandigheden (weinig gewapend beton enzo) is wifi bereik tot zo'n 25 meter v.a. het wifi punt.

Als er één op de grond op zolder staat is (een groot deel) van de etage daaronder ook al gedekt.
Of andersom, één in de buurt van het plafond op de eerste verdieping.

Reageer