Vrije modemkeuze bij KPN

  • 25 March 2020
  • 516 reacties
  • 65224 keer bekeken
Vrije modemkeuze bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

516 reacties

Reputatie 7

Erik Schreef: “We werken aan verbeteringen hierin zodat het gebruik van een STUN server in de toekomst wellicht niet meer nodig is. Als het zover is laten we dat hier natuurlijk weten.”

Is een STUN server nog nodig? 

Zie dit bericht.

De leverancier en TP-link geven het volgende antwoord

‘’De R605 ondersteunt, zoals de voorganger TL-R600 VPN, de Routed-IPTV mode van het KPN platform (KPN, XS4All, Telfort, Tweak, e.a.).

Kan je dan de leverancier ook vragen om samen met jou die TL-R605 in te richten?

Je zou de abonnees van KPN een enorme dienst bewijzen om hier dan ook te publiceren hoe de leverancier jouw TL-R605 heeft ingericht, het is immers nog niemand gelukt.

Ik ben ook bang dat het niet gaat lukken om de Experia Box te vervangen door een TL-R605.

Heb de TL-R605 achter de Experiabox 12 proberen te installeren. Vast IP en DMZ gegeven, maar constant valt de internetverbinding weg over zowel WiFi (via TP-Link AP’s) als bekabelde verbindingen. Iemand een idee?

Reputatie 7

Heb de TL-R605 achter de Experiabox 12 proberen te installeren. Vast IP en DMZ gegeven, maar constant valt de internetverbinding weg over zowel WiFi (via TP-Link AP’s) als bekabelde verbindingen. Iemand een idee?

Als je die TL-R605 hebt aangesloten zoals beschreven in dit topic dan zou je geen problemen mogen hebben.

Vraagje

ik probeer Cisco SPA112 te configureren voor mijn KPN Voip i.c.m. eigen router en dat is ook wel gelukt, alleen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Als ik door een extern nummer gebeld word kan deze persoon mij niet horen.
Bel ik dit nummer terug kunnen we wel elkaar horen en een normaal gesprek hebben.

Iemand de gouden tip?

Reputatie 7

Welke codecs heb jij ingesteld staan op die SPA112?

Van welk merk en type is jouw router?

Welke codecs heb jij ingesteld staan op die SPA112?

Van welk merk en type is jouw router?

Ik heb de volgende Codecs waaruit ik kan kiezen, alles geprobeerd zonder succes

G711u
G711a
G726-32
G729a

Router > PFSense

Reputatie 7

G726-32 en G729a worden niet ondersteund. Die kan je beter verwijderen.

Ondersteunt die SPA112 ook G722?

Heb je de laatste firmware draaien?

 

G726-32 en G729a worden niet ondersteund. Die kan je beter verwijderen.

Ondersteunt die SPA112 ook G722?

Heb je de laatste firmware draaien?

 

Bedankt voor het meedenken, ik ben er eindelijk uit :sweat_smile:

Na het aanpassen van de onderstaande instellingen:

VOICE > SIP > RTP Parameters
RTP Packet Site aanpassen van 0.030 naar 0.020 bron
Hierna kan de externe beller mij ook horen

_____________________________________________________________________

Volledig werkende instellingen voor de Cisco SPA112

Netwerk Setup>Basic Setup>Time setup

  • GMT: +1
  • Time server: 0.nl.pool.ntp.org

VOICE > SIP > RTP Parameters

  • RTP Packet Site : 0.020

Voice> Line 1 > Proxy and Registration

  • Proxy: ims.imscore.net
  • Outbound Proxy: voip1-ext.kpn.net
  • Use Outbound Proxy: yes
  • Register: yes

Voice> Line 1 > Subscriber Information

  • Display name:         +3100000000
  • User ID:            +3100000000
  • password:            Yourpassword
  • Auth ID:            a000000000@ims.imscore.net
  • Use Auth ID:        yes

Even een vraag waarvan ik zo gauw niet kan zien of deze al gesteld is.
Ik lees dat je de servicetool moet gebruiken om een (nieuw?) sip wachtwoord aan te maken om in je eigen router of sipadapter te gebruiken.

Betekent dit dat je daarna de voiplijn van de Experiabox niet meer kan gebruiken als je de Experiabox weer aansluit?

Reputatie 7

De Experia Box zal gewoon blijven werken.

Nog een vraag over het aanmaken dat sip wachtwoord via de servicetool.

Ik heb alle opties bekeken bij Mijn KPN (na ingelogd te hebben uiteraard), maar ik kan nergens iets vinden over de sip username en het sip wachtwoord. Ik kijk er misschien over heen maar waar staat dat precies? Voor de duidelijkheid: Ik heb internet, tv en telefoon (voip), alles van KPN.

Reputatie 7

De SIP servicetool vind je ook niet in mijnKPN maar op de pagina voor het gebruik van een eigen modem.

Ik heb hier ook even een directe link opgenomen.

 

Note: Alleen als je een eigen router gebruikt is het instellen van een SIP wachtwoord vereist.

De SIP servicetool vind je ook niet in mijnKPN maar op de pagina voor het gebruik van een eigen modem.

Ik heb hier ook even een directe link opgenomen.

 

Note: Alleen als je een eigen router gebruikt is het instellen van een SIP wachtwoord vereist.

 

Ah…, vandaar dat ik het niet kon vinden. 

Bedankt!

Een vriendin heeft sinds kort een KPN abo, maar vindt die foeilelijke zwarte V12 met die felle kerstboomverlichting (niet mijn woorden, haha) maar niks.

Kan ik deze omwisselen met een V8 die ik nog heb liggen? Wat moet ik dan eventueel zelf instellen om het te laten werken?

 

 

Reputatie 7

Als die V8 op een KPN aansluiting gebruikt is dan kan dat inderdaad.

Of het verstandig is, is een tweede. 

Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een Experia Box die echt aan het einde van zijn lifecycle is. 

Een zwart stukje tape over die veel te felle ledjes en uit zicht plaatsen van die V12 zou mijns inziens een veel betere keuze zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Een vriendin heeft sinds kort een KPN abo, maar vindt die foeilelijke zwarte V12 met die felle kerstboomverlichting (niet mijn woorden, haha) maar niks.

Kan ik deze omwisselen met een V8 die ik nog heb liggen? Wat moet ik dan eventueel zelf instellen om het te laten werken?

 

 

Kan wel. Je hoeft niets in te stellen want je kan er niets op instellen 🤭 het moet wel een model zijn die ook echt daadwerkelijk bij een KPN abonnement hoorde. Niet bij Telfort of andere provider. 

Ok, Tnx! Ik ga het binnenkort eens omwisselen.

@wjb:
Dat uit het zicht plaatsen en tape er over is inderdaad de huidige situatie :wink: .

Beste,

 

Ik ben zojuist vandaag aangesloten op het glasvezel netwerk met een 500/500 verbinding. Voorheen was ik klant van Ziggo en had ik hun modem in bridge modus staan en hierachter mijn eigen TPlink Deco M4 als router. Ik heb dit gedaan omdat ik uit ervaring merkte dat als het modem van de provider fungeert als router ik toch stabiliteitsproblemen kreeg in mijn internetverbinding. 

Graag zou ik dan ook deze situatie blijven behouden en niet de provider modem gebruiken als router. Nou heb ik begrepen dat dit niet kan met de KPN modem, maar dat je wel je eigen modem kan gebruiken. Ik heb de supportpagina hiervan ook wel gevonden, echter krijg ik de instellingen niet correct in mijn deco. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

P.S. Ik maak geen gebruik van TV of vaste telefonie van KPN, dus dat dit hierdoor niet meer zou werken is geen enkel probleem.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +9

Voor wie het nog niet wist of gemerkt had: voor de Fritz!Box 7490 is sinds enkele dagen softwareversie 7.26 beschikbaar.

Piet.

Reputatie 7

@Catvlek2, Je moet de pppoe verbinding op vlan 6 opzetten. Kan je dat instellen op jouw Deco?

@Catvlek2, Je moet de pppoe verbinding op vlan 6 opzetten. Kan je dat instellen op jouw Deco?

Hartstikke bedankt! Ik had de PPPOE instelling over het hoofd gezien. Dat samen met VLAN6 ingeschakeld en het werkte direct!

Badge

Ik zag dat er al reacties waren m.b.t. de TP-Link TL-R605 maar ik vroeg mij af of iemand dit al aan de praat had gekregen zonder de experia box V12 bij KPN? Zo ja is hierover ergens gedocumenteerd wat de instellingen zijn die ik moet maken via de Omada controller?

Reputatie 7

Heb je ook televisie van KPN?

Badge

Heb je ook televisie van KPN?

Hey WJB nee dat heb ik niet, (nog wel bij de instap maar ben niet van plan die kast ooit aan te gaan sluiten) in plaats daarvan wil ik op de LG tv (is compatible) de KPN iTV app gaan proberen en als die niet bevalt ga ik over naar NLZiet op de Chromecast met Google TV (die ik nu ook al gebruik dagelijks voor ziggo's android tv app).

Reputatie 7

Heb je ook televisie van KPN?

Hey WJB nee dat heb ik niet, (nog wel bij de instap maar ben niet van plan die kast ooit aan te gaan sluiten) in plaats daarvan wil ik op de LG tv (is compatible) de KPN iTV app gaan proberen en als die niet bevalt ga ik over naar NLZiet op de Chromecast met Google TV (die ik nu ook al gebruik dagelijks voor ziggo's android tv app).

Je doet je ogen echt te kort door die apps te gebruiken, de beeldkwaliteit via een TV ontvanger is beduidend beter dan via de app. Maar goed, dat is jouw keuze.

Als je geen TV ontvangers aansluit dan kan je de Experia Box er eenvoudig tussenuit halen door de TP-Link een pppoe verbinding op vlan 6 op te laten zetten.

Als je geen glas maar een VDSL aansluiting hebt dan zal je er een Zyxel VMG4005-B50A in full-bridge mode voor moeten zetten. Deze gedraagt zich dan puur als transparant modem.