Vrije modemkeuze bij KPN

  • 25 March 2020
  • 516 reacties
  • 65193 keer bekeken
Vrije modemkeuze bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

516 reacties

@Eric van Uden  Wanneer komt de 7590AX internationale versie  uit? Zit met smacht hierop te wachten.:yum:

Een heel flauw antwoord, als hij klaar is. De reden is meer vraag dan dat de fabrieken aan kunnen op dit moment.

Maar de levertijd van de FRITZ!Box 7590AX is nu toch zo'n 2 à 3 weken tenminste dat is wat in de fritzshop vermeld wordt.

Deze reactie avm gekregen

De internationale versie is nog niet uitgekomen. Het kan zijn dat je deze al in bestelling kunt zetten, maar de levertijd die wordt aangegeven is niet realistisch. Pas nadat de officiele release heeft plaatsgevonden zal de FRITZ!Box 7590 AX een levertijd van 2/3 weken hebben vanwege uitlevering aan onze resellers.

De internationale release zal inderdaad direct de v2 zijn.

Reputatie 7

De internationale versie is nog niet uitgekomen. Het kan zijn dat je deze al in bestelling kunt zetten, maar de levertijd die wordt aangegeven is niet realistisch. 

Kies dan voor de 4060 want dat is eigenlijk de FRITZ!Box die je voor jouw glasvezel aansluiting zou moeten hebben. Het enige is een LAN poortje minder maar dat zou je eenvoudig met een switch kunnen oplossen. 

Thanks @wjb 

Gebruik nu ook al een switch op mijn 7590 dus dat is geen probleem.Op mijn rep 6000 zitten ook 2× 5ghz wifi met dezelfde als op 4060 dus ga ik voor jouw advies.

 

Reputatie 7

Thanks @wjb 

Gebruik nu ook al een switch op mijn 7590 dus dat is geen probleem.Op mijn rep 6000 zitten ook 2× 5ghz wifi met dezelfde als op 4060 dus ga ik voor jouw advies.

Ik denk niet dat je daar spijt van zult krijgen. :slight_smile:

Badge +12

Thanks @wjb 

Gebruik nu ook al een switch op mijn 7590 dus dat is geen probleem.Op mijn rep 6000 zitten ook 2× 5ghz wifi met dezelfde als op 4060 dus ga ik voor jouw advies.

 

Die staat in ieder geval bij mij ook op het verlanglijstje. Voorlopig doe ik het nog even met de 7530AX. 

Is die vrije modem keuze pagina verdwenen? Vroeger kon ik inloggen dan dan werden de VLANs enzovoort weergegeven voor o.a. IPTV.

Nu kan ik alleen zien welke FTU ik heb maar dat kan ik ook wel zien door even in de meterkast te kijken...

Reputatie 7
Badge +19

Je hebt het dan over deze pagina: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm? @bdegier 

Reputatie 7

Je kunt op https://kpn.com/eigenmodem een pdf downloaden met alle benodigde specificaties.

Reputatie 2
Badge

Hartelijk dank wjb ! dat is goede informatie ! mooi in PDF formaat ook nog, om op te slaan, of wanneer nodig makkelijk uit te printen. (booklet optie in adobe)

Ik ben trouwens heel even het Unifi avontuur in gegaan, maar voor mij is het te veel werk, en een deel van het OS van Unifi “sits” op de computer, dat vindt ik onhandig, dat hoord alleen in de modem/router te zitten vindt ik, en je wordt ook nog gedwongen alleen Unifi spul te gebruiken, om alles goed onder controle te hebben.

Thanks @wjb 

Gebruik nu ook al een switch op mijn 7590 dus dat is geen probleem.Op mijn rep 6000 zitten ook 2× 5ghz wifi met dezelfde als op 4060 dus ga ik voor jouw advies.

Ik denk niet dat je daar spijt van zult krijgen. :slight_smile:

Heb dit modem aangeschaft maar heb een vraag

Ben overgestapt naar iptv en de arris de deur uitgedaan en heb een iptv abo met daarbij een formuler z10 pro max

Telkens slaat het geluid over en heb al vele geraadpleegd maar geen soelaas.

Miss dat jij wjb mij kunt helpen daarbij heb al vanalles gedaan maar probleem blijft.

Ligt het aan de 4060?

@spike11 , Lees regelmatig over problemen met dat ding icm een (il)(niet zo)legaal iptv abonnement.

Dus de vraag, je hebt van alles gedaan, wat is dat allemaal geweest?

Hoe is die verbonden met de router?

Staat die in/op een kast, naast onder of boven de TV?

Welk IPtv abbo heb je? Illegaal? Dan houd het op want daarmee mogen we je openbaar niet helpen.😭😭

 

@spike11, Lees regelmatig over problemen met dat ding icm een (il)(niet zo)legaal iptv abonnement.

Dus de vraag, je hebt van alles gedaan, wat is dat allemaal geweest?

Hoe is die verbonden met de router?

Staat die in/op een kast, naast onder of boven de TV?

Welk IPtv abbo heb je? Illegaal? Dan houd het op want daarmee mogen we je openbaar niet helpen.😭😭

 

Dhcp zowel op statisch 

Andere utp kabel

ander lan aansluitingen op 4060

hdmi kabels verschillende

zowel lan als wifi

andere media zoals amazon fire stick 4k max en xsarius avant 2+

staat in kastje  ( open ) 40 cm onder tv lg oled van 2021

Legaal abo ipdarktv ook daar hebben ze alles al gedaan maar probl blijft

heb 1000/1000 kpn internet

Sonos arc 

 

 

Het is mij gelukt om mijn Deco X50 direct op de glasvezel aansluiten aan te sluiten, KPN modem er dus tussenuit. 
VLAN 6 aangezet en internet werkt prima, echter lukt het mij niet om de TV box werkend te krijgen. Heb IPTV VLAN 4 ook aangezet, maar dit heeft geen effect.

Heeft iemand een oplossing?

Reputatie 7

Heeft iemand een oplossing?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met een Deco X50. Zie ook 

 

Heeft iemand een oplossing?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met een Deco X50. Zie ook 

 

295 pagina’s, heb er wel doorheen gekeken, maar specifiek deco x50 gemist.
Kan jij aangeven waarom het niet lukt?

Reputatie 7

Heeft iemand een oplossing?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met een Deco X50. Zie ook 

 

295 pagina’s, heb er wel doorheen gekeken, maar specifiek deco x50 gemist.
Kan jij aangeven waarom het niet lukt?

Omdat de firmware van de Deco X50 geen ingebouwde IGMP proxy server heeft die de IGMP multicast TV streams van vlan 4 betrekt.

De Deco X50 is dus ongeschikt.

Heeft iemand een oplossing?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met een Deco X50. Zie ook 

 

295 pagina’s, heb er wel doorheen gekeken, maar specifiek deco x50 gemist.
Kan jij aangeven waarom het niet lukt?

Omdat de firmware van de Deco X50 geen ingebouwde IGMP proxy server heeft die de IGMP multicast TV streams van vlan 4 betrekt.

De Deco X50 is dus ongeschikt.


 

Volgens de site wel IGMP Proxy, of is dat wat anders dan IGMP Proxy server?

 

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/deco/deco-x50/

Reputatie 7

Heeft iemand een oplossing?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met een Deco X50. Zie ook 

 

295 pagina’s, heb er wel doorheen gekeken, maar specifiek deco x50 gemist.
Kan jij aangeven waarom het niet lukt?

Omdat de firmware van de Deco X50 geen ingebouwde IGMP proxy server heeft die de IGMP multicast TV streams van vlan 4 betrekt.

De Deco X50 is dus ongeschikt.


 

Volgens de site wel IGMP Proxy, of is dat wat anders dan IGMP Proxy server?

 

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/deco/deco-x50/

Omdat de firmware van de Deco X50 geen ingebouwde IGMP proxy server heeft die de IGMP multicast TV streams van vlan 4 betrekt.

 

Heeft iemand een oplossing?

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken met een Deco X50. Zie ook 

 

295 pagina’s, heb er wel doorheen gekeken, maar specifiek deco x50 gemist.
Kan jij aangeven waarom het niet lukt?

Omdat de firmware van de Deco X50 geen ingebouwde IGMP proxy server heeft die de IGMP multicast TV streams van vlan 4 betrekt.

De Deco X50 is dus ongeschikt.


 

Volgens de site wel IGMP Proxy, of is dat wat anders dan IGMP Proxy server?

 

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/deco/deco-x50/

Omdat de firmware van de Deco X50 geen ingebouwde IGMP proxy server heeft die de IGMP multicast TV streams van vlan 4 betrekt.

 

Helder, dank voor je reacties en dat je het wil uitleggen 🙂.

Heb jij toevallig ook de tip welke mesh systemen wel goed werken?

Of toch maar overstappen op ziggo of Tmobile om dit te kunnen.

Reputatie 3

Vrije modemkeuze. Mooi!, maar betekent dit dat voip poort 5060 ook vrij voor gebruik is voor eigen voipnummers als ik alleen internet glasvezel afneem en een eigen Fritz Box 7590 gebruik? Ik wil dat mijn analoge telefoontoestellen met de voipnummers wel sip registraties kunnen doen en blijven werken op de FON1 en FON2 poorten van deze Fritz modem. Voip nummers van Voipbuster en Cheapconnect nl.

Reputatie 7

Vrije modemkeuze. Mooi!, maar betekent dit dat voip poort 5060 ook vrij voor gebruik is voor eigen voipnummers als ik alleen internet glasvezel afneem en een eigen Fritz Box 7590 gebruik? Ik wil dat mijn analoge telefoontoestellen met de voipnummers wel sip registraties kunnen doen en blijven werken op de FON1 en FON2 poorten van deze Fritz modem. Voip nummers van Voipbuster en Cheapconnect nl.

Uiteraard kan je bij KPN gewoon poort 5060 gebruiken op jouw eigen VoIP telefoon.

Onderstaand de instellingen op mijn Gigaset N300A IP voor het KPN nummer.

Maar dan moet de SIP/VoIP functionaliteit op de router wel uitgezet kunnen worden er daar zou met die FRITZ!Box wel eens een probleem kunnen ontstaan.

Zelf gebruik ik een EdgeRouter en daarmee is dit al jaren geen enkel probleem.

Overigens kan je bij CheapConnect ook andere poorten gebruiken.

Reputatie 3

Ik wil dus geen KPN telefoonnummer afnemen en ook niet het voip poort wijzigen want dat kan niet in de Fritz webinterface, tenzij ik ga hacken. Poort 5060 is standaard voor voip dus dat moet gewoon vrij zijn in gebruik voor de consument. Cheapconnect heeft misschien wel alternatieve poorten maar Voipbuster dus niet. Als ik non-standaard poorten ga gebruiken, kan het misschien op den duur niet meer werken als de voip provider wat wijzigt. Voordeel van Voipbuster is dat je gratis minuten krijgt en daar kan ik wel 4+ maanden mee doen voor die €12,50

Reputatie 7

Poort 5060 is standaard voor voip dus dat moet gewoon vrij zijn in gebruik voor de consument.

Die is ook vrij voor gebruik door de consument.

Reputatie 3

Poort 5060 is standaard voor voip dus dat moet gewoon vrij zijn in gebruik voor de consument.

Die is ook vrij voor gebruik door de consument.

Is dit zeker of pas vrij omdat je een kpn nummer hebt afgenomen? Ik hoor het graag met zekerheid voordat ik me weer op een glasvezel abo stort.

Reputatie 7

Poort 5060 is standaard voor voip dus dat moet gewoon vrij zijn in gebruik voor de consument.

Die is ook vrij voor gebruik door de consument.

Is dit zeker of pas vrij omdat je een kpn nummer hebt afgenomen? Ik hoor het graag met zekerheid voordat ik me weer op een glasvezel abo stort.

Nee, poort 5060 is al sinds jaren vrij te gebruiken.

De Experia Boxen "claimde" poort 5060 en deden dat zelfs als je geen telefonie van KPN had. Gebruikte je echter een eigen router (FRITZ!Box incluis) dan was (en is) het geen enkel probleem om poort 5060 aan een andere VoIP provider te koppelen.

Met de KPN Box V12 is het ook geen enkel probleem immers daarop kan je de SIP/VoIP functionaliteit gewoon uit zetten.