Vrijgeven internetpoorten ivm zonnepanelen

  • 9 September 2021
  • 7 reacties
  • 177 keer bekeken

Goedendag, Er zijn bij mij zonnepanelen geinstalleerd. De werking hiervan zou ik middels WIFI via een gedownloade app moeten kunnen volgen. Hiervoor zou volgens de monteur van de zonnepanelen door KPN de internetpoort vrijgegeven moeten worden. Heb gebeld met technische dienst KPN en volgens hem dient een zg. MAC code ( 6 posities ) moeten worden ingevoerd. Bij de leverancier van de zonnepanelen is dit echter NIET bekend. Weet iemand hier een oplossing voor ?

GeSp 2 jaar geleden

Dat beveiligde poorten moeten vrijgeven is dus echt onzin, alle poorten naar buiten toe staan standaard open.

 

Welk merk en type omvormer heb je en is het een aparte module voor je netwerkverbinding, zo ja wat.

En hoe aangesloten, WiFi of netwerkkabel?

Zie je alleen een blauw lampje of kan je ook de netwerkinstellingen ergens aflezen/instellen?

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @GerardvL 

 

Die monteur van de zonnepanelen had zeker geen zin om het in te stellen.

Er hoeven geen poorten vrijgegeven te worden, dus eigenlijk moet je hem laten terugkomen om het alsnog door hem te laten instellen.

 

Hoe zijn je panelen/omvormer verbonden met internet, WiFi of via een UTP netwerkkabel?

Krijgen ze wel een ip-adres?

En wat lukt er preciesniet met instellen van de App?

Welke modem heb je, een zwarte Box 12 of een witte Experiabox en met welk versienummer?

Een witte Experia box type V10

Ik heb nog géén app. Gegevens krijg ik in de loop van volgende week. Probleem is dus dat er een BLAUW lampje op de omvormer van de zonnepanelen moet branden. Monteur zonnepanelen vertelde mij dat ik bij KPN de beveiligde internet poorten dien vrij te geven…….

Reputatie 7
Badge +18

Dat beveiligde poorten moeten vrijgeven is dus echt onzin, alle poorten naar buiten toe staan standaard open.

 

Welk merk en type omvormer heb je en is het een aparte module voor je netwerkverbinding, zo ja wat.

En hoe aangesloten, WiFi of netwerkkabel?

Zie je alleen een blauw lampje of kan je ook de netwerkinstellingen ergens aflezen/instellen?

Reputatie 7
Badge +24

Sowieso gaat KPN echt niets doen. Je zult het zelf moeten doen. Als het überhaupt nodig is. En daar geloof ik net als @GeSp helemaal niets van, dat het nodig is. 

Dat het lampje blauw brand komt mogelijk doordat er helemaal geen WiFi verbinding is. U heeft een Experiabox v10 zonder a? Deze dus?

Heeft u WiFi versterkers? 

Reputatie 7

Ik weet niet welke omvormer er hangt maar ik denk dat het blauwe lampje óp de omvormer wordt bedoelt,…

Deze brandt continu blauw bij een verbinding via kabel of WiFi. 

 

Wanneer er geen verbinding is knippert deze of is geloof ik uit. Iig één van beide.

Continu groen is produceren van energie. 

Knipperend groen is geen energieproductie. 

Rood (bovenste ledje) is systeemfout.

Monteur leverancier zonnepanelen heeft toegezegd binnenkort langs te komen om naar het probleem te kijken, even afwachten dus…..Bedankt voor jullie reacties !!!