Beantwoord

waar vind ik mijn beheerderswachtwoord voor de KPN thuis app?

  • 4 January 2021
  • 17 reacties
  • 4255 keer bekeken

Beheerderswachtwoord heb ik nooit van gehoord, wel van ID en Wifiwachtwoord en webmailwachtwoord en daar werkt alles perfect mee. Maar met de thuisapp, waarmee ik dus testen wil uitvoeren en die dus het beheerderswachtwoord vraagt werkt dus niets omdat ik eenvoudig niet weet wat dit is. Is het ID wachtwoord dan niet voldoende ? Waarom zo moeilijk doen ? In principe zou ik met een ID wachtwoord alles moeten kunnen, maar dat blijkt dus niet te kloppen. Een admin wachtwoord, hoe verzinnen ze het ! KPN moet op dat gebied de consument beter voorlichten. Aan de commentaren die hierover reeds gegeven zijn heb ik niet zoveel, als alleen de thuisapp niet werkt ga ik mijn Experiabox niet resetten, want dan ben ik bang dat er straks niets meer werkt.

*admin: topic afgesplitst

icon

Beste antwoord door Riesie 6 January 2021, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Beheerderswachtwoord heb ik nooit van gehoord, wel van ID en Wifiwachtwoord en webmailwachtwoord en daar werkt alles perfect mee. Maar met de thuisapp, waarmee ik dus testen wil uitvoeren en die dus het beheerderswachtwoord vraagt werkt dus niets omdat ik eenvoudig niet weet wat dit is.

Welke versterkers heeft u? Wit of zwart?  Rond of vierkante? En welke Experiabox? 

 

Hallo @Shantysong , het beheerderswachtwoord is het wachtwoord waarmee je inlogt in je modem en/of in je Experia wifi's of Super wifi's.

 

 

Begrijp er nog steeds niet van: Bij het inloggen krijg je de mededeling: Let op,  dit is niet het wachtwoord van je wifinetwerk. Inloggen in je modem is dat dan anders?  Als hier iemand binnenkomt en vraagt naar het wachtwoord van mijn wifinetwerk,  dan logt hij toch in op mijn modem? Als dat niet zo is dan begrijp ik er dus nog steeds niets van.  Wanneer heb ik dat beheerderswachtwoord nog meer nodig? Alles werkt verder prima alleen die thuisapp niet!  Het vreemde is dat ik daar een tijd geleden wel mee kon werken,  er werd niet naar een wachtwoord gevraagd en kon ik automatisch inloggen.  In die tijd is er niets veranderd,  alles is hetzelfde gebleven, dus ook alle wachtwoorden. Ik heb een wifiversterker vierkant wit model Expedia. Experiabox v10. Er staat bij het inloggen ook nog vermeld: ook wel bekend als administratie of wachtwoord. 

Hallo @Shantysong , een wifi wachtwoord gebruik je om van de wifi gebruik te kunnen maken.

Een beheerderswachtwoord gebruik je om in het modem of wifipunt instellingen aan te kunnen passen.

 

Ik ben vrij nieuw bij KPN, gisteren geprobeerd in te loggen, op thuis kpn mijn modem met mijn laptop,

is vrij makkelijk, ga na de website 192.168.2.254 , log in met het wachtwoord wat achter op de modem staat, is een vrij moeilijk wachtwoord met allemaal moeilijke leestekens, bv. $5@{67KP%&KrTV$3,

inlognaam is altijd ADMIN, niet veranderen. Dan kom je op de website, en als eerste moet je dan dat moeilijke wachtwoord veranderen is een je eigen gekozen wachtwoord ( lees goed de voorwaarden voor dat wachtwoord).  Dan ben je dus ingelogd, en kan je alles zien wat met Uw modem e.d. te maken heeft. 

Ter controle kunt U weer uitloggen, en daarna weer inloggen met Uw nieuw gekozen wachtwoord.

Ik moet zeggen, als je eenmaal bent ingelogd, dan is alles zeer makkelijk terug te vinden, mooie website. 

Succes. 

Het beheerderswachtwoord is niet het wachtwoord wat achter op de modem staat want dat heb ik ook geprobeerd en werkt niet. Het wachtwoord van de modem, na inlog, aangepast en werkt nog steeds niet als “Beheerderswachtwoord”.

Ik heb mijn Experia V10A gereset en wil mijn zwarte extenders resetten om weer via dezelfde verbinding te connecten maar dat gaat niet vanzelf met de resetknop dus dacht ik, laat ik de thuis app gebruiken. Helaas...

Hier hetzelfde probleem.

En jammer dar er totaal GEEN reactie is van #KPN

Reputatie 7
Badge +24

Je moet he Web password hebben wat op het voetje staat van de zwarte versterker. 

Als het Web password van de ene niet werkt, probeer dan dat van de andere. 

Hallo Nick83,

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb de wachtwoorden van alle 3 de wifi pinten geprobeerd maar geen reactie. 

Ik heb dus in mijn Experiabox een ander wachtwoord staan dan in de 3 wifi punten. Enorm vervelend. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick83,

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb de wachtwoorden van alle 3 de wifi pinten geprobeerd maar geen reactie. 

Ik heb dus in mijn Experiabox een ander wachtwoord staan dan in de 3 wifi punten. Enorm vervelend. 

 

Ok. Kun je http://192.168.2.150 bereiken? 

 

Jazeker want daar heb ik het wachtwoord van de Experiabox veranderd.

Reputatie 7
Badge +24

Jazeker want daar heb ik het wachtwoord van de Experiabox veranderd.

De Experiabox is http://192.168.2.254. Dat is een andere site. Het zijn 2 aparte systemen, de Experiabox of de versterkers. 

Excuses, dan moet ik nee zeggen en ga ik weer aan de slag.

Ik laat het weten. Dank voor de tip.

http://192.168.2.150  geprobeerd maar dan krijg ik de melding:

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.2.150 reageert.

Probeer dit eens:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

 

Daarna gebeld met 1200. Daar kreeg ik de melding dat ik niet http://192.168.2.150 maar http://192.168.2.149 moet gebruiken maar daar krijg ik dezelfde melding.

Ik heb nu afgesproken dat ik nog eenmaal een reset ga doen van de Experia box maar dan de extenders los koppel. Na de gewenste 30 minuten wachttijd de extenders er aan en deze ook resetten stuk voor stuk dan zou het goed moeten gaan.

 

Zoals gezegd zou ik nog 1 maal de Experia box resetten en dan de Experia wifi punten loskoppelen. 

Dit gedaan. 

Toen als eerste de Experia wifi  extender op zolder weer aangezet. Op laten starten en toen een reset.

Leek toch echt te lukken met het nieuwe wachtwoord. Zoon kwam net binnen en ja hoor. Toen naar de Exerpia wifi extender op de 1e verdieping, zelfde verhaal. Helaas, deze blijft op het ode wachtwoord. In de tuin precies hetzelfde. Later zei mijn zoon dat hij ook weer op het oude wachtwoord moest inloggen om wifi te kunnen hebben.

 

Wat een teleurstelling in de apparatuur van #KPN. :-(

Il kom er ook niet in dan verwijder ik de app en dan soms wel weer , en later weer de zelfde melding voer beheerder wachtwoord in ,alles wat ik in vul is fout ,vind dit waardeloos