Beantwoord

Waarom geeft de Experiabox aan bij DSL Link Status "Link down"?

  • 13 May 2020
  • 3 reacties
  • 938 keer bekeken

Gisteren is de monteur van KPN langsgeweest zodat we konden overstappen naar het KPN glasvezel netwerk, voorheen hadden we ook glasvezel bij Online.nl. Zelf hebben we een Asus RT-AX88U aangeschaft. Op advies van de monteur heb ik tot vandaag gewacht met het instellen van de nieuwe router. De Asus router gebruiken we nu al wel voor wifi, dat gaat nog via de Experiabox V10A. Nu probeer ik de verbindingsinformatie vanuit de experiabox te krijgen maar de pagina laat geen informatie zien.

Ook heb ik geprobeerd om de KPN-ID Service Tool te gebruiken om de informatie te krijgen maar dan geeft de pagina een foutmelding.

Als het goed is zou dit geen probleem moeten zijn omdat ik al weet dat het een glasvezel verbinding is maar nu vraag ik me af of dit een probleem kan zijn? TV en internet werkt op het moment ook maar ik wil toch voorzichtig zijn voordat ik verder ga. 

icon

Beste antwoord door Nick83 13 May 2020, 18:04

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo @zilverreiger , als de KPN-monteur je omgezet heeft naar glasvezel kun je ook geen werkende DSL-verbinding meer hebben.

Als het goed is loopt er nu een LAN-kabel van het glasvezelmodem naar de V10a en is de LAN-kabel bij de V10a aangesloten op de WAN-poort van het modem, de meest rechtse gele poort op het modem.

In de DSL-poort op het modem, de meest linkse behoort nu geen kabel (meer) te zitten.

 

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox heeft een inwendig DSL modem. Dat word gebruikt als die aangesloten zit op de telefoonlijn. Dat DSL modem is echter niet geschikt voor glasvezel, daarom heb je bij glasvezel een apart glasvezelmodem. Deze is dan met een kabel verbonden met de WAN poort van de Experiabox. Het DSL modem in de Experiabox word dan niet gebruikt.

Hallo @zilverreiger en @Nick83 , de V10a wordt dan een (eenvoudige)  (Wi-Fi)-router/switch

Reageer