Vraag

Waarom kan ik port 2302 niet forwarden?

  • 26 May 2020
  • 14 reacties
  • 121 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een server gemaakt voor het spel genaamd DayZ. Ik heb de server opgezet en wil het spel graag met vrienden spelen, maar er is één ding wat mij maar niet lukt na 100 tutorials en op dit forum rond de kijken en dat is port forwarden.

Ik heb meerdere malen en meerde porten geprobeerd maar het lukt gewoon niet. De port die normaal voor het spel wordt gebruikt is 2302 en hoe heel veel mensen het op tutorials hebben is 2302-2305 TCP&UDP en dit heb ik ook maar het werkt nog niet.

Ik heb een ZTE H369A router.

Ik ben naar de instellingen gegaan en heb daar op Poort Forwarding - IPv4 geklikt en application configuration aangemaakt genaamd DayZ server met de porten 2302-2305 TCP&UDP. Daarna heb ik mijn IPv4 adres ingevuld en deze applicatie geselecteerd en op toepassen geklikt waardoor het gedaan hoort te zijn, lijkt mij in ieder geval.

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik snap er helemaal niks meer van, of kan het zijn dat KPN poorten geblokkeerd heeft?

groetjes,

Aaron

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


14 reacties

Reputatie 7

Staat de firewall van de machine waar DayZ op draait inkomend open voor die poorten?

Kan je, aangesloten op jouw thuisnetwerk, wel rechtstreeks met het LAN IP adres van de DayZ machine connecten?

Plaats anders ook eens screenshots van de port-forwardings die je ingesteld hebt.

Ja de firewall is ingesteld dat hij deze poorten door laat. 
Bij de firewall heb ik inkomend en uitkomend de poorten 2302-2305 TCP&UDP toegang gegeven.

En ja ik kan naar de DayZ machine connecten via het LAN.

 

Hierbij een screenshot van hoe mijn poorten en dergelijke ingesteld zijn.

Reputatie 7

Ik heb wel vaker gezien dat TCP&UDP port-forwardings niet werken.

Zou je die eens kunnen splitsen in twee aparte port-forwardings, één voor TCP en één voor UDP.

Ik heb het geprobeerd maar helaas werkt dit ook niet.

Reputatie 7

Heb je het subnet van de Experia Box echt op 192.168.4.0/24 staan?

Nee mijn echte IPv4 adres heb ik niet in deze foto staan maar wel goed als ik het toepas om het te poort forwarden.

Reputatie 7

192.168.x.x adressen mag je hier rustig vermelden, daar kan toch niemand wat mee.

Ik neem wel aan dat je jouw publieke IP adres gebruikt als je vanaf een andere locatie met jouw DayZ server wilt verbinden.

allright dan zal ik die gewoon vermelden indien nodig. En ja ik heb het geprobeerd met zowel het publieke IP en mijn 192.168.x.x adres en beide leverde geen resultaat.

Ik heb ook met verschillende port checker sites gekeken naar de port die ik gebruik en elke site gaf aan dat deze niet open was.

Reputatie 7

En ja ik heb het geprobeerd met zowel het publieke IP en mijn 192.168.x.x adres en beide leverde geen resultaat.

Werkte het ook niet als jij op jouw thuisnetwerk verbindt met dat 192.168.x.x adres?

Eerder gaf je aan dat het dan wel werkte.

En ja ik kan naar de DayZ machine connecten via het LAN.

 

excuses, ik zal het beter uitleggen.

Zodra ik via LAN server lijst zoek komt hij op de server lijst te staan (dus hier is het niet nodig om een ip in te typen)

Zodra ik op community server lijst zoek (dus waar port forwarding nodig is) dan kan ik hem niet vinden met geen van beide IP's

ik hoop dat het bij deze wel duidelijk is.

Reputatie 7

Wat is de bron waarop je de te forwarden poorten gebaseerd hebt?

De default port die wordt gebruikt voor dit spel bij een server of iets is 2302 en mijn server runt dan ook op 2302.

Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen.
Ik moest upnp aanzetten en alle porten in het hiervoor gestuurde bericht port forwarden.

Alsnog bedankt voor de hulp.

Reputatie 7

Ik moest upnp aanzetten en alle porten in het hiervoor gestuurde bericht port forwarden.

Dat is heel erg onlogisch. Het is of UPnP of port-forwarding maar niet allebei.

Reageer