Beantwoord

Waarom werkt KPN tv-ontvanger niet in combinatie met Orbi?

  • 3 February 2022
  • 5 reacties
  • 1552 keer bekeken

Huidige situatie
Juiste situatie?

Hallo, 

Sinds kort heb ik mijn nieuwe router (Netgear Orbi) aangesloten. Sinds dit moment ervaar ik problemen met het tv kijken. De zender doet het voor ongeveer 2 seconden, maar daarna valt die weg. 

Als ik het goed begrijp, ligt dit probleem in mijn verbinding. Voor de duidelijkheid heb ik mijn huidige situatie uitgelegd in de bovenste afbeelding. Nu werkt mijn wifi goed en heb ik de wifi op de experiabox uitgeschakeld.

Maar het probleem met de tv ontvanger blijft. Nu ik een hoop heb doorgelezen, denk ik dat ik de oplossing weet. Deze heb ik in de tweede afbeelding weergeven. Graag hoor ik of dit klopt, of dat ik beter iets anders kan proberen. Op dit moment heb ik geen extra switch liggen. Mocht deze nodig zijn, dan verneem ik dit graag. 

Het liefst laat ik de router in de woonkamer staan. Is hier ook een mogelijkheid voor? Er loopt maar één utp kabel naar de meterkast. 

Alvast bedankt :) 

 

Hoi, ik heb identiek hetzelfde.
kan iemand mij uitleggen waarom de tv ontvanger niet werkt via de orbi?

Thomas

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Vulpen 3 February 2022, 20:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Ha thomas, Welkom op het forum.

de Orbi ondersteunt geen IGMP Snooping wat wel noodzakelijk is op alle apparaten tussen de experiabox en de tv ontvanger

Volgens mij is deze informatie verouderd. In de nieuwe firmware kan je IGMP snooping gewoon uitzetten in de ORBI. Dan zou het wel moeten werken. Zie daarvoor deze tutorial: 

 

Reputatie 7
Badge +10

De "nieuwe" firmware?   Je laat een filmpje zien uit 2017
Overigens is de werking in het filmpje wel goed uitgelegd waar het om gaat.
 

In de nieuwe firmware kan je IGMP snooping gewoon uitzetten in de ORBI….

Het gaat er bij KPN IPTV nu juist om, dat IGMP snooping  is  ingeschakeld.

Een belangrijk deel in de uitleg van het filmpje gaat overigens over IGMP Proxy.
IGMP Proxy  en   IGMP Snooping  zijn twee verschillende dingen.
Afhankelijk van de wijze waarop je de Orbi gebruikt, het basis station ingesteld...

  • in router mode -→ dan ook IGMP Proxy inschakelen   (+ IGMP Snooping ingeschakeld).
  • in Access Point mode   dan IGMP Proxy uitschakelen  (+ IGMP Snooping ingeschakeld).

Bij mij werkt het wel via de Orbi RBR50 door deze niet als router achter de experiabox te zetten, maar als accespoint. Geen verdere instellingen aangepast en de KPN tv ontvanger bedraad aangesloten op een satelliet 

> Verbind met WiFi van Orbi (Standaard wifi, staat op label)  > Orbilogin.net  > Ga door setup heen > na de setup, ga naar Geavanceerd > setup > wan setup >
disable IGMP proxying > uncheck


Als dit niet werkt (tv werkt niet na deze handeling) volg dan de volgende stappen:

Orbilogin.net > geavanceerd > geavanceerde installatie > Router / AP mode > Kies AP/Access point modus. 

 

Bij  AP mode  werkt   armor  bitdefender  security niet meer  in je router  en  satelliet"en