Beantwoord

Wachtwoord voor KPN wifi versterker?

• 24 januari 2017
  • 12 reacties
  • 6700 keer bekeken

Ik wil graag in de wifi versterker komen om instellingen te wijzigen.
Dit zou normaal kunnen via IP http://192.168.2.149/ waar je dan een wachtwoord in moet vullen.
Probleem is dat ik het wachtwoord niet weet (zou op de onderkant staan, maar heb de voet niet meer waarop waarschijnlijk de sticker met wachtwoord zat.
Dus heb ik de wifi versterker gereset. Helaas blijft de versterker om een wachtwoord vragen, die niet bekend is.
Iemand suggesties?

*Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter te vinden is
icon

Beste antwoord door Mikenzo 2 februari 2017, 20:18

@Henk2304:
Tja, er wordt veel weggegooid heden ten dage.
Als ik een apparaat bestel (TV, monitor, TV ontvanger, router, AP, switch etc), worden deze tot mijn vreugde regelmatig geleverd met veel kabels. Zo heb ik inmiddels een overvloed (gehad) aan power kabels, scartkabels, HDMI kabels, UTP kabels, DC voedingen, maar ook monitor/TV voeten/standaards.
De meeste mensen hangen hun TV echter aan de muur. Die monitor-voet heb je dan niet aan, en bewaren zou betekenen dat die voet jaren opgeslagen moet worden.

Deze KPN wifi versterker heeft ook een voetje om hem neer te zetten. Maar een dergelijk apparaat wil ik ergens tegenaan bevestigen of neerleggen, maar niet "tentoonstellen" op een voet.
99% van de apparatuur kun je overigens resetten naar een algemeen fabriekswachtwoord. Deze dus niet.

Maar goed, ik heb de voet gevonden in de bak die nog niet geleegd was en de sticker gedigitaliseerd.

Probleem opgelost 😉
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Mikenzo, welkom op het forum!

Het wachtwoord van je WiFi versterker wijzigen kun je zelf doen.

Lukt het niet? Via de Online Wizard kun je dit doen. Deze pagina opent in een apart scherm.

Kom je er zo uit?

Hoi Cindy,

Je eerste linkje verwijst naar de manier om je wifi sleutel (wachtwoord) te wijzigen binnen de Wifi Versterker.
Het tweede linkje beschrijft hoe je via de Online Wizard de Wifi versterker handmatig kunt configureren.
In beide gevallen zul je moeten inloggen op de wifi versterker zelf en een wachtwoord moeten invoeren. Dit wachtwoord staat onderop de wifi versterker, maar die ontbreekt dus.

Ik kom dus niet eens de Wifi versterker in.

Mvg
Mike
Reputatie 7
Badge +24
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Heb je de versterker opgehangen? Grote kans dat de sticker op de achterkant van het apparaat zit. Ik kan het wachtwoord vanaf hier niet achterhalen, dus dat is even lastig en die heb je wel nodig.
Volgens de handleiding zit het wachtwoord aan de onderkant. Waarschijnlijk onder de voet. Deze had ik er echter afgeschroefd en is niet meer in mijn bezit,
Wat ik nog wel heb is de sticker op de doos, waarin de wifi versterker geleverd is. Hierop staat echter enkel het artikelnummer, serienummer, MAC adres en EAN code.
Hoe kom je in de wifi versterker als je dit wachtwoord niet meer hebt?
Een reset zou voldoende moeten zijn, maar dat werkt niet.
Reputatie 7
Badge +30
Een reset is voldoende om hem te resetten naar het wachtwoord op de voet.
dubbel
Ja maar, ik type al een aantal keren dat ik de voet dus niet meer heb.
De voet zat in de weg om deze plat neer te leggen en kan met 2 schroefjes verwijderd worden.
Zonder voet kom je dus nooit meer in deze AP/wifi versterker?
Dat maakt dit apparaat meteen niet goed bruikbaar.

p.s.
De reden dat ik in de settings van de wifi versterker wil, is omdat mijn notebook regelmatig inlogt op het 2.4Ghz signaal van de Experia v9 ipv het 5Ghz netwerk van de wifi versterker.
Ik wil de SSID omschrijving aanpassen naar een andere naam zodat ik het notebook hierop kan laten inloggen.
Reputatie 7
Badge +24
Super rot, maar ik kan je niet aan je wachtwoord helpen 😞. Dat heeft ermee te maken dat ik die niet op afstand kan resetten.
ok. En wat zou een volgende stap kunnen zijn?
Er moet toch een mogelijkheid zijn in de Wifi versterker komen, zelf als het stickertje op de onderkant niet aanwezig?
Zit er niet een default wachtwoord op dat ding?
Reputatie 7
Ja, het default w8woord staat op de onderkant van de voet ... die je niet meer hebt.

Waarom gooien mensen toch direct dingen weg die ze in eerste instantie niet meer nodig denken te hebben. Ook kabels die bij ExperiaBoxen en iTV-ontvangers worden geleverd worden vaak al te makkelijk weggegooid. Niet doen dus! Wellicht ga je ooit nog eens verhuizen of veranderd er om een andere reden iets aan je opstelling en moet je de versteker weer ergens neerzetten zodat je de voet weer nodig hebt.
Maar goed, daar heb je nu niets aan. Ik weet zo ook geen oplossing, anders dan een nieuwe WiFi Versterker aanschaffen, helaas.
@Henk2304:
Tja, er wordt veel weggegooid heden ten dage.
Als ik een apparaat bestel (TV, monitor, TV ontvanger, router, AP, switch etc), worden deze tot mijn vreugde regelmatig geleverd met veel kabels. Zo heb ik inmiddels een overvloed (gehad) aan power kabels, scartkabels, HDMI kabels, UTP kabels, DC voedingen, maar ook monitor/TV voeten/standaards.
De meeste mensen hangen hun TV echter aan de muur. Die monitor-voet heb je dan niet aan, en bewaren zou betekenen dat die voet jaren opgeslagen moet worden.

Deze KPN wifi versterker heeft ook een voetje om hem neer te zetten. Maar een dergelijk apparaat wil ik ergens tegenaan bevestigen of neerleggen, maar niet "tentoonstellen" op een voet.
99% van de apparatuur kun je overigens resetten naar een algemeen fabriekswachtwoord. Deze dus niet.

Maar goed, ik heb de voet gevonden in de bak die nog niet geleegd was en de sticker gedigitaliseerd.

Probleem opgelost 😉
Reputatie 7
Gelukkig. En dat is inderdaad een mooie oplossing!

Reageer