Beantwoord

Wachtwoord wifi

• 3 maart 2018
  • 3 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb sinds vorige week een iTV met internet. Op het modem staat het wachtwoord. Ik heb dit bij mijn iPhone en pc ingevoerd geen probleem.
Mijn vriend heeft dit wachtwoord ook op zijn iPhone ingevoerd en tv-werk, geen probleem.
Nu een paar dagen later wil hij ook zijn MacBook gebruiken op mijn WiFi. Ik geef hem t wachtwoord maar wat blijkt: invoeren wachtwoord is niet nodig er wordt automatisch verbinding gemaakt met mijn WiFi. Hoe kan dit en kunnen de buren ook zo maar inloggen? Er staat een slotje achter de aansluiting bij t netwerk.
icon

Beste antwoord door huistijger 3 maart 2018, 17:31

Nog even dit, je buren kunnen dit niet krijgen want je moet toestemming geven om dit wachtwoord toe te kennen aan de andere computer of iPhone.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
hallo @Margah
Dat klopt
Als de Mac of de iPhone een ander Apple apparaat in hetzelfde netwerk ziet dan vraagt het apparaat waar het wachtwoord al op staat: Wilt u dat ik het wachtwoord van de wifi ook op de macbook zet?
(misschien in iets andere bewoordingen)
En als je dat bevestigd dan wordt het wachtwoord overgezet zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Ik vind het reuze makkelijk.
Dank je wel
Reputatie 7
Badge +19
Nog even dit, je buren kunnen dit niet krijgen want je moet toestemming geven om dit wachtwoord toe te kennen aan de andere computer of iPhone.

Reageer