Vraag

WD My Cloud niet te benaderen via .local maar enkel via webinterface

  • 7 September 2021
  • 6 reacties
  • 625 keer bekeken

Hoi,

Sinds het plaatsen van een nieuwe experia box is mijn WD My Cloud niet meer te openen via .local of IP. Het dashboard krijg ik niet geopend met de 403 foutmelding.

Iemand een idee hoe ik het modem moet configureren om hem wel te kunnen benaderen?r


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Daar kun je niets aan configureren. In de titel zegt u dat de webinterface wel werkt? Hoe bereikt u die dan?

Via de portal van mycloud.com, de site van WD. 

Extern is hij dus wel benaderbaar maar via het lokale netwerk kan ik hem wel zien op mijn mac maar dus niet via het lokale ip adres benaderen. En juist dat is van belang om bij het dashboard te komen om te updaten enzovoort.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien is het ip nu anders, maar staat op uw mac nog iets wat werkt met het het oude op adres. Heeft u al eens ingelogd op de nieuwe Experiabox? Ziet u hem daar staan tussen de aangesloten apparaten? 

jazeker, hij staat er. Vanaf een ander apparaat (windows) kan ik hem overigens ook niet benaderen via het ip adres

Reputatie 7

jazeker, hij staat er. Vanaf een ander apparaat (windows) kan ik hem overigens ook niet benaderen via het ip adres

Bedoel je dan het LAN IP adres van de My Cloud (192.168.x.x) of jouw WAN IP adres?

Sorry, het LAN IP adres