Beantwoord

Webcambeelden extern bekijken, poort 8080 forwarden lukt niet

  • 21 August 2019
  • 7 reacties
  • 262 keer bekeken

Ik heb een webcam draaien met moonware netcamstudio. Om ook de webcam extern te kunnen zien moet ik poort 8080 forwarden. Ik heb alle parameters goed ingesteld, maar de poort wil niet openen. Het vreemde is dat een andere webcam, die poort 8100 gebruikt wel opent. Als ik de instellingen vergelijk dan klopt alles, maar 8080 blijft dicht. Wie heeft hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door cultuurvogel 28 August 2019, 19:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Hallo @cultuurvogel, je zou verwachten dat het daarmee wel werkt inderdaad. Ik heb hier zelf niet zoveel kaas van gegeten, maar een aantal andere gebruikers wel (zoals @wjb). Om hen te helpen zou je alvast aan kunnen geven welk type Experia Box je hebt en screenshots van de instellingen kunnen plaatsen. Dat maakt het meedenken wat makkelijker 🙂
Reputatie 7
Kan je eens screenshots plaatsen van alle instellingen die je op de Experia Box doorgevoerd hebt voor deze port-forwardings (ook voor de werkende camera).
Kan je ook screenshots posten van de instellingen op de camera's zelf waaruit blijkt op welke poort de camera ingesteld is?

Kan je de camera wel op het LAN benaderen op zijn LAN IP adres (192.168.2.x) met die poort?
zo zijn de instellingen

Reputatie 7
En de rest?
Ook identiek

Reputatie 7
En daar gaat hij fout?
Wat is het IP adres van die camera die naar poort 8080 luistert?
wjb bedankt voor het meedenken. Ik ben er achter wat is fout gaat. De interne server gebruikt alleen poort 8100 en een andere poort benoemen is niet mogelijk. Het onderscheid tussen de verschillende webcams wordt in het script geregeld en er worden geen verschillende poorten gebruikt. Dat poort 8080, hoewel correct geforward, dicht staat is omdat er geen service op draait. Nogmaals bedankt.