Vraag

Webserver achter V9 Experia

• 14 maart 2018
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Hallo,
Sinds kort heb ik op mijn Synology NAS een webserver waarop een WordPress website draait. Deze page is vanuit mijn LAN of extern via een VPN_tunnel naar mijn NAS gewoon te openen. Het probleem is dat het niet lukt vanaf buiten het netwerk. Op de Experiabox is poort 80 geforward naar de NAS. Nu las ik ergens op het forum dat uitgaand verkeer vanaf poort 80 door een NAT probleem in de V9 wordt geblokkeerd als een bepaalde grootte wordt overschreden. Als dat nog steeds het geval zou zijn dan is het dus niet mogelijk vanaf een eigen webserver een webpage te hosten?? Heeft iemand ervaring met dit probleem? Is het wel mogelijk met een V10? E.v. andere suggesties zijn zeker ook welkom.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Gebruik je wel het externe IP van de V9?
Ja ik gebruik het IP_adres (WAN). Poort 80 is geforward naar poort 80 van de Synology (http).
Bij de domein server (mijndomein.nl) is een doorverwijzing ingesteld naar de desbetreffende webpage in de Synology. (middels ddns ; xxxx.synology.me)
Vanaf mijn eigen netwerk kan ik de webpage openen via mijn www.domeinnnaam.nl, buiten het eigen netwerk niet.
Wat wel lukt vanaf het externe netwerk is het openen van een simpel wit vlak met 1 tekst regel. Grotere files zoals bij Wordpress pages worden blijkbaar geblockt. (time_out??)
Reputatie 7
Badge +30
Maar, eigenlijk werkt alles behalve grotere bestanden vanaf een andere internetverbinding? Of zie ik dat verkeerd?

Dan zou ik zeggen dat je het beste via F12 - Netwerk (in Chrome/Edge) kunt kijken waarom die grotere bestanden mislukken.

Reageer