Beantwoord

Webshop niet bereikbaar via eigen Wifi-netwerk?

  • 20 March 2023
  • 43 reacties
  • 482 keer bekeken

Wellicht een voor jullie bekende vraag!  

 

Heb zelf een webshop: organicpeople.nl 

De website is over bereikbaar, behalve op mijn eigen wifi thuis. 

 

Heb al met KPN gebeld, zij geven aan dat de DNS-verbinding is geblokkeerd. Vreemd, want dit was van de een op andere dag. 

 

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen? 

 

Hoor het graag! :D

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 March 2023, 19:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Als je die webshop thuis host, op een nas of server, dan heet volgens mij loopback protection. 
je kunt niet vanaf je eigen modem teruggaan in je eigen modem. 
om dat te testen is het best om een VPN verbinding te starten (nordvpn of goosevpn bijv), dan denkt je router dat je van buiten komt. 
 

uit jouw antwoord beneden blijkt dat je extern host, dan moet er aan de host kant gekeken worden. 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People Hoe wordt je site gehost? 

Via Cloud86

via wordpress

 

 

 

Dit krijg ik terug van Cloud86, weten jullie waar en hoe IPv4 in te schakelen?

 

Hoor het graag! 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People 

Iedereen gebruikt IPv4, jij dus ook. Anders zou je bijna niks kunnen bereiken op internet. Het kan zijn dat IPv6 niet goed in je DNS ingesteld staat.

Edit: Via IPv6 werkt die wel. En via IPv4 werkt die ook, dat had ik wel verwacht.
Ik denk eerder dat je beveiligingssoftware hebt draaien die een beetje gespannen reageert… 😉

Reputatie 7
Badge +24

Even voor de duidelijkheid... de website staat dus bij Cloud86. Niet op uw eigen pc toch?

Welke foutmelding krijgt u?

Reputatie 7
Badge +8

Cloud86 is inderdaad een webhosting-provider. Voor zover ik kan zien is het geen website op een huis-aansluiting.


Ik ben benieuwd wat je precies ziet?

Heeft @Organic People ervaring met traceroutes en ping commando's vanaf een computer op zijn/haar netwerk, waar de site niet laadt?


Dit is de melding.

 

geen ervaring met traceroutes.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed eigenlijk... dat u een paar keer met een verkeerd wachtwoord heeft proberen in te loggen en nu geblokkeerd bent. Het ip adres van uw thuis aansluiting dus.

Wachtwoord van? Website / wordpress? 
 

want het wachtwoord van de wifi/modem heb ik niet meer ingevuld sinds vorig jaar. 
 

Maar kan altijd iets proberen, wat stel je voor? 

Als je wifi uitzet, en je logt in via gsm lukt het wel?

Reputatie 7
Badge +8

Ik vermoed eigenlijk... dat u een paar keer met een verkeerd wachtwoord heeft proberen in te loggen en nu geblokkeerd bent. Het ip adres van uw thuis aansluiting dus.

Het zou dan de eerste keer dat ik hoor dat Wordpress zorgt voor een IP-ban op een server. 😆

Ik denk dat @Organic People even een traceroute moet doen op één van de computers waar de site niet op wilt werken:

  1.  Druk op Windowstoets + R
  2. Vul in: cmd (enter)
  3. Je ziet een console-scherm. Type in:  tracert organicpeople.nl (enter)
  4. Wacht even tot je trace complete ziet staan…

Wat zie je vervolgens voor uitvoer?

Ik zie zelf dit, waarvan het laatste, en hier vetgedrukte, regeltje de server is waar je site op staat, die reageert.

  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     8 ms     8 ms     6 ms  195-190-228-100.fixed.kpn.net [195.190.228.100]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    12 ms    12 ms    11 ms  ae1-20g.er.er-r23.tcn.as31477.net [89.188.4.70]
  6    14 ms    11 ms    11 ms  shared59.cloud86-host.nl [45.82.188.228]

 

Zie zelf een andere fixed kpn en modem IP staan.

 

Vreemd. 

 

Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

 

Hoor het graag @AriënC 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Organic People 
Website werkt goed hoor:

 

@huistijger 

 

gaat om mijn eigen modem thuis. 
 

Fijn dat je meedenkt ☺️

@Organic People Misschien heb je hier ook iets aan:

Zelf was ik een keer zo druk bezig met een Wordpress site dat de systemen bij de hosting provider dachten dat de activiteit verdacht was.

Automatisch werd daarom het publieke IPv4 adres van mijn modem geblokkeerd en kon ik er vanuit mijn huis niet meer bij. Verder was de site van overal toegankelijk, ook voor mijzelf via de internet connectie van een mobiele telefoon (die heeft een ander publiek ip adres).

Telefoontje naar de helpdesk van de provider gepleegd. Zij haalden de blokkade er af, probleem opgelost.

Reputatie 7
Badge +8

 

Zie zelf een andere fixed kpn en modem IP staan.

 

Vreemd. 

 

Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

 

Hoor het graag @AriënC 

 

@Organic People

Niks vreemds aan. Net zoals met wegen zijn routes en woonadressen per persoon anders. ;-)

De server is gewoon bereikbaar. Dus aan KPN ligt het niet.

Wat zie je als je naar http://45.82.188.228 en http://shared59.cloud86-host.nl surft?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Organic People, welkom hier. 

Wat zegt Cloud86 als je deze vraag bij hun neerlegt? Vooral de vraag of ze jouw externe IP-adres op een black list hebben staan. Dit heb ik een aantal keer meegemaakt bij externe hosts wanneer ze vanaf een bepaald adres vaak op de site komen of inloggen, wat best logisch is als je de site vaak update en/of bezoekt. Ik ben hier benieuwd naar. 

@Alex_P Herkenbaar, dat komt overeen met wat ik beschreef. Het kan te maken hebben met vaak inloggen, maar ook met het verzenden van grote hoeveelheden data, zoals het in een keer uploaden van een elders ontwikkelde site die bij de hosting provider in productie moet.

Zal dit uitzetten! 
 

bedankt @Alex_P & @Stronk 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_PHerkenbaar, dat komt overeen met wat ik beschreef. Het kan te maken hebben met vaak inloggen, maar ook met het verzenden van grote hoeveelheden data, zoals het in een keer uploaden van een elders ontwikkelde site die bij de hosting provider in productie moet.

Dank voor deze toevoeging. 

Zal dit uitzetten! 
 

bedankt @Alex_P & @Stronk 

Laat het ons weten. 

Hierbij het antwoord van Cloud86


Het probleem blijkt toch bij KPN te liggen. Gezien de website prima bereikbaar is vanaf andere servers. 
 

wat te doen? 

Reputatie 7
Badge +8

@Organic People 

Jouw eerdere traceroute geeft aan dat de server bereikbaar is. Ik weet niet wat je precies gemaild hebt naar Cloud86, maar ik denk zelf dat je op een blacklist staat bij je provider.

Ik heb ook KPN, en het werkt het prima.

Wat zie je als je naar http://45.82.188.228 en http://shared59.cloud86-host.nl surft?

Cloud86 geeft aan dat zij de website niet op de blacklist hebben staan. Dat hebben we getest. 
 

alleen kpn kan hier ook niks mee wordt er gezegd… 

 

dus dan is het een groot mysterie 🤔

Reputatie 7
Badge +8

Wat heb je precies aan hun gemaild? Hoe is dat getest? En heb je de traceroute al aan hun overhandigd? 

En zou je mijn vraag over die twee url's alsnog willen beantwoorden?