Beantwoord

Website niet meer bereikbaar na overgang van ISDN2 naar Internet met vastbellen

• 23 februari 2018
  • 38 reacties
  • 324 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat kan gewoon, mits je VLANs toepast op die switch en de PPP sessie vanuit de Fritzbox opbouwt.
Zoals ik al verwacht had, de Fritzbox vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord voor de verbinding met het WAN. En deze heb ik niet en KPN zegt me deze ook niet te kunnen geven.
Ik ga een brief schijven naar KPN en leg hun het probleem voor en vraag hun een oplossing aan te dragen. Indien ze dit niet kunnen, dan rest mij niets anders dan een andere provider te kiezen.
Reputatie 7
Badge +30
De gebruikersnaam kan je gewoon kopieren, en het wachtwoord kan je gewoon iets leuks invullen of "kpn" invullen.
Reputatie 7
Poort 8080 is prima te benaderen en blijkbaar wijst deze nog naar de Qnap.

Robin, wil je dit nog eens proberen? Ik was net een aantal kabels aan het verwisselen.
Ik heb nu weer alles in de oude toestand teruggezet. De fritzbox werkt nu alleen nog maar als telefooncentrale en betreffende poorten zijn weer geforwarded naar de Qnap server.
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Nog wel wat optimalisatie te doen. 😉

Bedankt wjb, het lijkt dus te lukken van buitenaf. Nu van binnen het lan nog voor elkaar krijgen.
Reputatie 7
Bedankt wjb, het lijkt dus te lukken van buitenaf. Nu van binnen het lan nog voor elkaar krijgen.Dat zou geen enkel probleem mogen zijn. Je hebt een V10 en die ondersteunt NAT loopback.
Waarom krijg ik dan nog steeds dit beeld:

Sorry dat was het verkeerde plaatje op de plaats van het ip adres staat de domeinnaam.
Dit is de juiste:

Reputatie 7
Zou het kunnen zijn dat je op jouw Qnap een automatische IP blokkade zet bij bijvoorbeeld foutief inloggen en dat daardoor jouw eigen publieke IP adres geblokkeerd wordt.
Ik doe hetzelfde op mijn Synology NAS en ook mij is het wel eens overkomen dat mijn eigen IP adres geblokkeerd werd.
Zou het kunnen zijn dat je op jouw Qnap een automatische IP blokkade zet bij bijvoorbeeld foutief inloggen en dat daardoor jouw eigen publieke IP adres geblokkeerd wordt.
Ik doe hetzelfde op mijn Synology NAS en ook mij is het wel eens overkomen dat mijn eigen IP adres geblokkeerd werd.
wjb, dat was een lumineus idee. Zo'n lijst wordt inderdaad bijgehouden. En een paar jaar geleden had ik heel veel last van personen uit de 77. groep die bij me binnen wilden komen. Toen heb ik de hele zaak dichtgezet. Ik heb deze uitzondering aangepast en nou doet hij het.
Voorheen had ik een vast ip adres dat begon met 213.
Bedankt!!!!!!!!!!😊
Robin, ook jij bedankt.

Reageer