Beantwoord

Weet niet welke ik moet kiezen....

• 30 april 2017
  • 29 reacties
  • 614 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 1
Op deze manier is domeinnaam.nl gewoon je website en is thuis.domeinnaam.nl je synology.

Top dat snap ik, maar het is dus niet mogelijk om domeinnaam.nl dan naar de NAS webserver te sturen, dan kom ik weer in de knel met mijn NAS inlogscherm neem ik aan....
Reputatie 1
Nog even wat andere praktische zaken:

- Welke app gebruiken jullie op de mobiel om gemaakte foto's automatisch te uploaden naar de NAS. Ik vindt die standaard Synology apps niet prettig
- Wat gebruiken jullie qua app/programma om bestanden op de NAS te bewerken met bv Office en dan na bewerking weer automatisch uploaden en vervangen
- Hebben jullie nog meer bruikbare apps/progjes ed wat ik echt zou moeten gebruiken?

Thnx!
Reputatie 7
Badge +30
Op deze manier is domeinnaam.nl gewoon je website en is thuis.domeinnaam.nl je synology. Ja!
Top dat snap ik, maar het is dus niet mogelijk om domeinnaam.nl dan naar de NAS webserver te sturen, dan kom ik weer in de knel met mijn NAS inlogscherm neem ik aan....Als jij domeinnaam.nl naar de Synology Webserver wilt hebben en thuis.domeinnaam.nl naar DSM dan moet je lastige dingen doen met reverse proxies waarop je de HTTP Header inspecteert.
Alhoewel dat een leuk project is, en heel handig kan zijn als je weet hoe en waarom het werkt is het handiger om gewoon thuis.domeinnaam.nl (zonder poort; 80 dus) naar de Synology Webserver te forwarden en thuis.domeinnaam.nl:5000 naar DSM te forwarden. Andere poortnummers kunnen natuurlijk ook, wanneer je de webserver een beetje wil verbergen (80 is standaard)
- Welke app gebruiken jullie op de mobiel om gemaakte foto's automatisch te uploaden naar de NAS. Ik vindt die standaard Synology apps niet prettigIk gebruik zelf geen Synology 😃 maar ik heb voorheen FolderSync (android) gebruikt om van alles te synchroniseren naar WebDAV, FTP etc. Tegenwoordig gebruik ik dat niet meer omdat ik praktisch niets backup van mijn telefoon. En instellingen etc gaan automatisch via m'n Google Accounts.
- Wat gebruiken jullie qua app/programma om bestanden op de NAS te bewerken met bv Office en dan na bewerking weer automatisch uploaden en vervangenGaat dit om een PC? Want je kan toch een Netwerk Share (via SMB/CIFS bijvoorbeeld) maken en die mounten onder Windows? Dan is het net alsof het een hardeschijf is in je PC.
- Hebben jullie nog meer bruikbare apps/progjes ed wat ik echt zou moeten gebruiken?Zelf gebruikte ik Transmission + SickBeard om (legale, natuurlijk) video's te downloaden en te hernoemen+verplaatsen. Op die map had ik dan Plex draaien maar ik weet niet of die Synology dat aankan.
Badge
Nog even wat andere praktische zaken:

- Welke app gebruiken jullie op de mobiel om gemaakte foto's automatisch te uploaden naar de NAS. Ik vindt die standaard Synology apps niet prettig
- Wat gebruiken jullie qua app/programma om bestanden op de NAS te bewerken met bv Office en dan na bewerking weer automatisch uploaden en vervangen
- Hebben jullie nog meer bruikbare apps/progjes ed wat ik echt zou moeten gebruiken?

Thnx!

- Voor uploaden van foto's en video's kan je tegenwoordig de standaard app van Synology gebruiken (DS File). Daar zit een optie in om automatisch je foto's te laten uploaden zodra je de app gebruikt.
- Op pc is indd een share aanmaken. Op smartphone weet ik zo niet. Is mij nog niet gelukt. (of het is er niet, of ik heb me niet genoeg verdiept 😛 )
- Ik gebruik de standaard apps van Synology: DS Get voor download, DS Note voor notities, DS Audio voor muziek. Werkt allen perfect

Mvg Jaap

Reageer