Beantwoord

Wegvallen Sonos sub met Experia V10A

  • 12 August 2021
  • 21 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb een Sonos sub die sinds kort weg valt,alsik na het uitzetten van de Experia Box V10 en weer aan zet is die weer terug.

ligt niet aan de Sonos Sub daar heb ik alles mee geprobeerd namelijk.

 

icon

Beste antwoord door Hanna_ 19 August 2021, 19:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hier een aanvulling met bovenstaand probleem met de SONOS SUB , als de Modem opnieuw is opgestart werkt het weer valt dan niet uit de SUB!

Volgende dag is hij wel weer verdwenen heel graag zie ik een oplossing hier voor.

 

Badge +12

V10 of V10a?

Hallo, het is een V10a modem heeft ook al een harde reset gehad maar heeft niet geholpen, bij het Modem van kanalen gewisseld zit nu op kanaal 11, vanmorgen werkte het nog wel maar na verloop tijd weer weg, kanaal 6 en 3 ook al gehad had geen zin.

Modem op nieuw aan en uit gezet vanmiddag en Sonos Sub werkt dan weer, maar zal morgenochtend wel weer weg zijn Pfffff.

 

Badge +12

Dat ligt aan de recente update van de V10a. Volgens mij kun je vragen om terug te gaan naar de vorige firmware.

Bedankt voor de snelle info top!!

Maar dat betekend dus dat Kpn hier geen rekening mee heeft gehouden dus , en teruggang is ook niet altijd de beste he.

Misschien moet ik mijn oude sonos switch maar weer aansluiten lekker hoor KPN updates.

Badge +12

Bedankt voor de snelle info top!!

Maar dat betekend dus dat Kpn hier geen rekening mee heeft gehouden dus , en teruggang is ook niet altijd de beste he.

Misschien moet ik mijn oude sonos switch maar weer aansluiten lekker hoor KPN updates.

Dat heeft bij enkele gebruikers geholpen inderdaad. Ik gebruik hier ook SonosNet (WM:0). Nooit problemen maar ik heb ook geen Experiabox. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Gerard van der Roest, welkom!

We denken graag met je mee, maar de oplossing die @SledgehammerNL aanbied is helaas niet helemaal de juiste. Het klopt dat een aantal klanten met een Netfit thermostaat nu tijdelijk terug hebben gezet op de oude firmware omdat anders de Thermostaat niet werk. Dit is echter een tijdelijke fix, geen structurele oplossing. Zodra de problemen met de Netfit zijn opgelost krijgt ook deze groep klanten weer dezelfde update. Alle klanten gaan uiteindelijk over op de nieuwe firmware die er voor zorgt dat de V10A over Mesh-technologie beschikt. Als we jou nu tijdelijk terug zetten, dan heb je over een aantal weken waarschijnlijk weer hetzelfde probleem.

Zou je ons eens iets meer kunnen vertellen over hoe jouw internet set-up in huis eruit ziet? Gebruik je naast de V10A ook nog Wifi versterkers bijvoorbeeld? En welk type Sonos Sub heb je? En heeft de Sonos Switch geholpen? Ik geef heel eerlijk toe dat ik niet alles af weet van Sonos en hoe deze in te stellen, maar hopelijk komen we er samen met onze community uit. 

 

 

Beste Hanna,

IK heb geen versterkers verder heb ik een playbar en play1 en uiteraard een SUB, het rare is als ik het modem opnieuw aan en uit, werkt de SUB weer he.Sub: 

Volgende ochtend is die weer weg en kan ik weer hetzelfde doen.

SUB =


Sonos OS: S2
Versie: 13.2 (build 64319080)
Hardwareversie: 1.8.2.4-2.0
Serie-ID: A100
WM: 2
OTP: 

 

Hallo @Gerard van der Roest, welkom!

We denken graag met je mee, maar de oplossing die @SledgehammerNL aanbied is helaas niet helemaal de juiste. Het klopt dat een aantal klanten met een Netfit thermostaat nu tijdelijk terug hebben gezet op de oude firmware omdat anders de Thermostaat niet werk. Dit is echter een tijdelijke fix, geen structurele oplossing. Zodra de problemen met de Netfit zijn opgelost krijgt ook deze groep klanten weer dezelfde update. Alle klanten gaan uiteindelijk over op de nieuwe firmware die er voor zorgt dat de V10A over Mesh-technologie beschikt. Als we jou nu tijdelijk terug zetten, dan heb je over een aantal weken waarschijnlijk weer hetzelfde probleem.

Zou je ons eens iets meer kunnen vertellen over hoe jouw internet set-up in huis eruit ziet? Gebruik je naast de V10A ook nog Wifi versterkers bijvoorbeeld? En welk type Sonos Sub heb je? En heeft de Sonos Switch geholpen? Ik geef heel eerlijk toe dat ik niet alles af weet van Sonos en hoe deze in te stellen, maar hopelijk komen we er samen met onze community uit. 

 

Over een aantal weken weer hetzelfde probleem …?? KPN moet gewoon met een oplossing komen, niet de klant de dupe laten worden 

Reputatie 7

We denken graag met je mee, maar de oplossing die @SledgehammerNL aanbied is helaas niet helemaal de juiste. Het klopt dat een aantal klanten met een Netfit thermostaat nu tijdelijk terug hebben gezet op de oude firmware omdat anders de Thermostaat niet werk. Dit is echter een tijdelijke fix, geen structurele oplossing. Zodra de problemen met de Netfit zijn opgelost krijgt ook deze groep klanten weer dezelfde update.

@Hanna_, Ook ik denk dat de enig juiste oplossing is dat de vorige firmware teruggeplaatst wordt bij Nefit, Honeywell en Sonos gebruikers. Ik denk dat de problematiek bij al die apparaten 100% hetzelfde is. Het is ook niet voor niets dat al die merken sinds de laatste firmware update problemen hebben met de wifi van de Experia Box.

Helaas

Als ik de sonos Switch wi gebruiken moet ik terug naar de Software Sonos S1 en dat ik alles weer moet aanmelden dit kan toch nooit de bedoeling zijn omdat Kpn nieuwe updates draait op de V10A modem??

Misschien toch maar eens een keer over stappen naar een andere Provider cq aanbieder?

Of heeft Kpn een oplossing op korte termijn? Iedere dag je modem aan en uit zetten wordt je ook niet vrolijk van pffffff.

Of helpt het ip adressen vast te zetten ? en hoe doe ik dat? op het modem?

wat een ellende dit!!!!!!!!!!

HELPHELPHELPHELP

Vervolg Sonos Sub is weg volgende ochtend::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Wat een ellende en KPN komt niet met een oplossing , alles met de Sonos geprobeerd opnieuw opgezet uiteraard met de laatste software stand!!!!!!!!!!!!

alle kanalen geprobeerd die Sonos suggereert, ook dat helpt niet wat nu ? 

Is KPN hier mee bezig? Ik lees in het Forum dat er meer problemen zijn met de laatste software stand!

Het kan toch niet zo zijn dat een Sonos van 899,- euro gewoon niet meer werkt, en dat je iedere je modem iedere ochtend moet resetten? Of vergis ik mij?

 :disappointed::disappointed:

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Gerard van der Roest

Ik heb met collega's overlegd en we hebben besloten om toch voor Sonos gebruikers ook de update terug te draaien. Vul je profiel aan met jouw postcode/huisnummer en klantnummer en meld je in dit verzameltopic: 

Dan zorgen mijn collega's voor de rest. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Gerard van der Roest,

Ik heb jouw reactie verwijderd, ik wil je nogmaals vragen om jouw gegevens in jouw profiel te zetten. Als je een reactie plaatst in het topic dat ik in het vorige bericht heb gelinkt, dan kunnen wij jou meenemen in de volgende batch downgrades.

OKe ik heb mijn profile bijgewerkt hoor (:-

 

Wanneer in de morgen modem is gereset werkt het weer de hele dag en avond ook als ik een dag weg bent maar volgende ochtend weer weg! 
kan het modem terug gezet worden! Naar vorige versie ?

 

Reputatie 7
Badge +8

Oplossing die al eerder is behandeld is die software op de v10A laten terugdraaien. Ik zag ergens

een overzichtje van de sonos voorkomen waar stond WM:2. Dit is een indicatie bij de sonos dat speakers in een home theater of surround setup staan met wireless verbonden speakers.

Precies deze groep kwam bovendrijven met verbindingsproblemen met de laatste v10A update. Behalve software terugdraaien zijn er nog 4 alternatieven mogelijk totdat KPN het probleem in de software op lost.

  1. Als er een surround opstelling in sonos actief is de speakers hier uithalen en als individuele speakers gebruiken.
  2. Alle wireless werkende speakers moeten van WM:2 WM:1 mode af en via sonosnet gaan werken. Dat gaat via de sonos app. Dan de playbar via ethernetkabel aansluiten op het modem sonosnet wordt dan geactiveerd en er is dan geen oude sonos bridge nodig die alleen met S1 app werkt. 
  3. Alle speakers via een ethernet kabel aansluiten.
  4. Nog langer wachten tot het probleem in het modem gefixt wordt

Probleem wat hier speelt is dat door een softwarefout in de v10a bepaald cruciaal verkeer niet over de v10A wifi gaat vandaar de bij 1,2,3 geschetste oplossingen die eigenlijk allemaal tot resultaat hebben dat sonosverkeer niet meer van de v10A wifi afhankelijk is.

sinds vanmorgen is de Sonos Sub zichtbaar weet iemand toevallig of het probleem is opgelost bij Kpn?

zou mooi zijn want iedereochtend je modem aan en uit zetten is ook niet alles.

Reputatie 7

sinds vanmorgen is de Sonos Sub zichtbaar weet iemand toevallig of het probleem is opgelost bij Kpn?

zou mooi zijn want iedereochtend je modem aan en uit zetten is ook niet alles.

Welke versie van de firmware staat nu op jouw V10a?

En is deze firmware toevallig afgelopen nacht op jouw V10a geplaatst?

Kijk anders even hoe lang jouw V10a on-line is.

V.500.52

Alles werkt weer TOP, heeft even geduurd maar storing met SUB is opgelost :sunglasses: , bedankt KPN..