Beantwoord

Wegvallend internet

• 16 juni 2017
  • 14 reacties
  • 606 keer bekeken

Hallo forum,

Het begint mij inmiddels steeds meer te irriteren, Het internet bij mij thuis valt regelmatig steeds weg. Hiervoor zijn er al 3 monteuren langs geweest en alle keren is het niet gelukt om dit probleem op te lossen. Volgens KPN is er helemaal niks te zien in de logs dat de verbinding is verbroken of wegvalt etc, maar hier valt het internet weg.
Misschien dat het kan komen door een upgrade van de internetsnelheid van 8mbit in een keer naar 100mbit.

Inmiddels is kabel vervangen in de ISRA door een monteur maar dat heeft niets geholpen!

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door thejakerrr 17 juni 2017, 21:13

Sinds ik de router van het netwerk heb verwijderd (UTP kabel eruit en uitgezet) heeft dit waarschijnlijk het probleem verholpen. Het internet deed het niet en wanneer ik de router uit deed, deed het internet het gelijk weer! Bedankt voor jullie reacties!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Dag thejakerrr, top om te lezen dat je de oorzaak van het probleem hebt kunnen achterhalen met de hulp van Robin en wjb! 🙂 Ik vermoed dat er sprake is van conflicterende configuratie in de Sitecom die het probleem veroorzaakt. Mogelijk hebben wjb of Robin hier nog ideeën over. Omdat we nu weten dat de oorzaak de Sitecom is heb ik het topic naar de categorie Thuisnetwerk verplaatst.
Reputatie 7
Welk type Sitecom is die router?
Reputatie 7
Badge +30
Maar DNS is ook de eerste stap bij het bereiken van een website. Als er dus geen internet is zal je die stap ook al snel wat langer zien.

Je kan dit uitsluiten door een andere DNS server in te stellen op je computer. Als het dan zo blijft weten we in iedergeval dat het niet DNS is.

Heb je nog andere netwerk apparatuur aangesloten (routers, switches, repeaters noem maar op)

Welke Experiabox heb je? Had je die voorheen ook?
Reputatie 7
Het is een Sitecom router. Die is aangesloten met een UTP kabel. Als de verbinding weg is, heb ik op beide netwerken geen internet. Sitecom netwerk geeft dan aan 'Geen internettoegang' en V10 modum geeft aan aan dat er internet is maar laadt niks en kan niks op internet openenHeb je dezelfde problemen ook als je die Sitecom hebt losgekoppeld (uit gezet)? (Zie vraag van Robin.)
Welke poort van de Sitecom is gebruikt om de Sitecom met de Experia Box te verbinden?
Reputatie 7
Klopt het dat de Sitecom via één van zijn LAN poorten met een LAN poort van de Experia Box verbonden was?
Reputatie 7
Badge +30
Dan je beschrijven wat je ervaart? Zie je ook iets aan de lampjes op de Experiabox? Is het WiFi signaal dan ook weg?
Neem je ook TV en/of Telefonie af?
Reputatie 7
Badge +30
Wat is die andere router en hoe is die aangesloten? Als test zou je die eventueel los kunnen koppelen om te testen of die iets doet wat niet moet.

Maakt het verschil op welke "router" je bent aangesloten?
Zowel bedraad als wifi heeft dan geen internet meer. Alle lampjes blijven groen op de modum en dat is het rare. Telefoon blijft het wel gewoon bereikbaar en TV hebben wij apart. Wat wel opvalt als je naar een website wilt gaan staat er links onderin de browser 'Resolving host' waar ik heletijd aan denk dat er iets mis is met DNS (kan het ook helemaal verkeerd hebben)
Bedankt voor je snelle reactie Robin! Internet is ook weg als ik een andere DNS server gebruik bijv. 8.8.8.8 van Google. Verder heb ik hier een een Experiabox V10 en een router om de verbinding uit te breiden aangezien het netwerk niet overal sterk genoeg is.
Het is een Sitecom router. Die is aangesloten met een UTP kabel. Als de verbinding weg is, heb ik op beide netwerken geen internet. Sitecom netwerk geeft dan aan 'Geen internettoegang' en V10 modum geeft aan aan dat er internet is maar laadt niks en kan niks op internet openen
Sinds ik de router van het netwerk heb verwijderd (UTP kabel eruit en uitgezet) heeft dit waarschijnlijk het probleem verholpen. Het internet deed het niet en wanneer ik de router uit deed, deed het internet het gelijk weer! Bedankt voor jullie reacties!
Nee dat niet, op de Sitecom router was die verbonden op het poortje 'Line'. In het modum zat die wel een een lan poortje
Een Sitecom WL303
Start de expiriabox opnieuw op dat werkt meestal

Reageer