Beantwoord

Wegvallend internet via Wifi van de Experia Box V10 en Devolo Magic Wifi

  • 23 June 2021
  • 6 reacties
  • 214 keer bekeken

We hebben (te) regelmatig dat het signaal via wifi volledig wegvalt. Met name ‘s avonds. De wifisignaalsterkte lijkt wel goed (voldoende streepjes) maar er is geen enkele uitwisseling. Ook de smart TV apps werken dan niet. We hebben een Experia V10 box met Devolo Magic wifi versterker. Internet op de laptop via een kabelconnectie met de Experia box werkt dan wel

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 24 June 2021, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Boze dochters, welkom op ons forum!
Slecht wifi wordt niemand vrolijk van!
Hoe je Devolo Magic Wifi versterkers werken kan ik je helaas niet echt mee helpen maar misschien wil de community daarover wel met je meedenken.
De volgende twee dingen kan ik je wel aanraden in ieder geval te proberen.

  • Het Wifi van je experiabox uitschakelen en alleen je Devolo Magic wifi te gebruiken. Als deze niet goed ingesteld zijn zitten ze elkaar namelijk alleen maar in de weg!
  • Als dit je probleem niet oplost wil ik je aanraden zonder de Devolo Magic Wifi adapters eens onze online wifimanager te doorlopen. Hiermee moet je in je hele huis goed wifi kunnen krijgen!

Verder kun je in het onderstaande topic nog een hoop tips vinden om problemen met je wifi op te lossen!

 

Beste Thomas, dank voor je reactie.

Mijn Experiabox zit in de kelderkast, en ontvangst op zolder was zwak zonder versterker. De wifi van de Experiabox is al uitgeschakeld. Het probleem deed zich ook voor, voordat ik de Devolo's had geïnstalleerd. De online wifimanager heb ik al geraadpleegd. Deze tool helpt helaas niet. Het probleem is niet een zwak signaal, maar een volledig wegvallen van internet. Er is nog wel een wifisignaal, maar geen dataverkeer. Bij een Ookla speed test wordt er geen provider gevonden. Optimaliseren van een wifisignaal helpt dan ook niet.

Badge +19

Zonder bekabelde Wi-Fi versterkers gaat het nooit perfect worden. Trek kabels naar iedere verdieping en zet op iedere verdieping een Wi-Fi versterker.  Die krijg je gratis via de Wi-Fi manager.  Doe die zorgvuldig en zorg ervoor dat je de verbinding niet verliest.  Doe de wifimanager zonder dat er iets op het modem is aangesloten en verwijder zeker de Devolo's. 

Reputatie 7
Badge +20

Valt je verbinding ook weg op een bekabelde computer? Of hoe branden de lampjes op je experiabox als de verbinding wegvalt?
Wat is precies de uitkomst van de wifimanager? Op het laatste scherm?(zonder Devolo's)

 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

@Boze dochters heb je nog naar bovenstaande kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!