Beantwoord

Wegvallende Internet connectiviteit

  • 11 August 2019
  • 9 reacties
  • 166 keer bekeken

Ik heb een all-in-one pakket van KPN, met Experiabox V10, range extenders van KPN, en 2 KPN mediaboxen tbv iTV op twee televisies. Binnen het netwerk 2 PC's bekabeld aangesloten en diverse mobiles en iPads. Verder nog een Sonos netwerk. Op zich niet heel bijzonder lijkt me. Eigenlijk zolang ik al gebruik maak van dit netwerk en KPN all-in-one heb ik het probleem dat regelmatig de Internet connectiviteit wegvalt! Diverse testen tonen dan aan dat Internet naar de Experiabox prima is (en blijft), dat het probleem ná de Experiabox optreedt, binnen het eigen netwerk. Het Wifi signaal blijft bestaan, alleen levert het geen verbinding met Internet. De bekabelde PC's geven aan 'no Internet'. Na verloop van tijd, vaak binnen een paar minuten, komt verbinding vanzelf weer tot stand. Een reset van de Experiabox werkt soms ook, vaak sneller, maar voorkomt niet dat het probleem zich zomaar een paar minuten later weer voordoet.
Soms is het meerdere keren per dag, soms dagenlang niet.
Ik heb er eigenlijk een beetje mee leren leven maar ben er ondertussen wel klaar mee.
Het bedraad netwerk in-house is professioneel aangelegd, eerdere range extenders van Cisco speciaal vervangen door versies van KPN (op advies); maakt niets uit. Experiabox ook al eens laten vervangen. KPN monteurs aan huis gehad. Probleem is niet reproduceerbaar, er lijkt geen logica of verband te zijn met iets wat aan of uit gaat. Wat zou de veroorzaker kunnen zijn?? Iemand enig idee? Ik sta op het punt om het hele zwikkie er uit te doen en gewoon terug te gaan naar apart Internet, apart TV, met 3rd party equipment.
icon

Beste antwoord door Nick83 15 August 2019, 00:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Stroming, welkom op het forum.

Even dat ik het goed voor me heb. Je hebt meerdere pc's rechtstreeks met een kabel op de Experiabox aangesloten (zonder andere routers, switches en versterkers ertussen) waarbij je geen verbinding kunt maken met de melding geen internet?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Alex, profiel aangevuld.
Vwb. netwerk; 1 pc is rechtstreeks verbonden met de Experiabox, de andere is via switch gekoppeld. Op die switch staat ook de TV, en Sonos, en AppleTV. Vlgs KPN monteur zou dat geen probleem moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Alex, profiel aangevuld.
Vwb. netwerk; 1 pc is rechtstreeks verbonden met de Experiabox, de andere is via switch gekoppeld. Op die switch staat ook de TV, en Sonos, en AppleTV. Vlgs KPN monteur zou dat geen probleem moeten zijn.


Dat snap ik, maar heb je dit probleem ook op de pc die rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten? Dat zou namelijk zonder problemen moeten werken. Ik vraag dit zodat ik weet waar ik het moet zoeken. Welke switch is dat trouwens? Ik mis overigens nog je huisnummer, zie alleen je postcode.
Reputatie 7
Badge +24
Probeer eens andere kabels. Je zegt dat het netwerk professioneel is aangelegd, wat houd dat in? Wat is er aangelegd?
Betreft een Netgear switch. Met professioneel aangelegd bedoel ik oa. die switches en Cisco range extenders (vervangen door KPN versies) overal vaste CAT5 bekabeling met goede aansluitputjes. Netwerk getest en doorgemeten, daarin zitten geen storingen. De PC die rechtstreeks op de Experiabox zit verliest ook zijn connectiviteit, maakt niet uit du sof hetvia switch danwel rechtstreeks is aangesloten.
Profiel verder aangevuld.
Dank voor jullie meedenken.
Reputatie 7
Badge +24
De PC die rechtstreeks op de Experiabox zit verliest ook zijn connectiviteit, maakt niet uit du sof hetvia switch danwel rechtstreeks is aangesloten.

En onder rechtstreeks aan gesloten bedoelt u?

Echt rechtstreeks aangesloten via 1 kabel waarvan de utp stekkertjes er aangesmolten zitten? ("fabriekskabel")

Of via die "aansluitputjes"?
Klopt, in dir zin niet ‘rechtstreeks’ maar via het netwerk in huis, via de aansluitputjes, maar zonder dat daar apparatuur tussen zit.
Reputatie 7
Badge +24
Probeer het eens met een echte rechtstreekse kabel. Dus niet via die "aansluitputjes".
Reputatie 7
Badge +24
Probeer het eens met een echte rechtstreekse kabel. Dus niet via die "aansluitputjes".

Graag!