Beantwoord

Wegvallende SIP gesprekken door ALG problemen Experia V10

  • 3 July 2019
  • 7 reacties
  • 528 keer bekeken

Met het gebruiken van een "Thirt party" VOIP leverancier vallen uitgaande gesprekken exact na 30 seconden weg. Uit een trace is gebleken dat deze door het modem verbroken worden. SIP ALG lijkt hier een oorzaak van te zijn maar dit is niet uit of in te schakelen. Graag wil ik een Draytek modem gebruiken bij welke dit wel mogelijk is. Waarom heb ik de beperking dat ik geen ander modem op de DSL lijn kan configureren? Met andere woorden .. ik zou graag de PPPoE inlog gegevens hebben om e.e.a op te lossen maar een telefoontje naar de helpdesk resulteerde in een teleurstelling.
icon

Beste antwoord door Lukiepukie 5 July 2019, 13:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lukiepukie, Welkom op het forum. Ik begrijp dat je gesprekken na 30 seconden wegvallen en je hier graag een oplossing voor wilt zien. Je hebt al gebeld met onze klantenservice, maar dit was voor jou een teleurstelling. We helpen je graag, maar wanneer je producten van andere partijen gebruikt i.c.m. onze diensten hebben wij niet altijd de oplossing, omdat we daar de kennis niet over hebben. Hopelijk is er iemand anders op het forum die jou hiermee op weg kan helpen. Een ander modem gebruiken dan de Experiabox kan. Je leest hier meer over in dit topic. Misschien heb je nog iets aan die informatie 🙂
Reputatie 7
Neem je alleen Internet af bij KPN of ook televisie en/of vaste telefonie?
Bij welke provider loopt dat VoIP abonnement?
Alleen KPN internet. De provider is X2com. Ook een andere trunk van een andere provider geeft het zelfde probleem. Het modem breekt inkomende gesprekken af na 30 sec.
Ik heb voor nu DMZ aangemaakt en alles over een andere router gerouteerd. Voor nu lijken de problemen verholpen.🙄
Reputatie 7
Als je alleen Internet afneemt, dan kan je eenvoudig een andere router gebruiken.
Let wel op dat je vlan6 gebruikt voor het opzetten van de pppoe verbinding.
De login gegevens voor de pppoe verbinding zijn:
User: MACADDRESS van router@internet met streepjes tussen de bytes.
Voorbeeld: A1-B2-C3-D4-E5-F6@internet
Password: kpn of ppp
Reputatie 7
Badge +19
@Lukiepukie, Goed om te lezen dat het probleem voor nu verholpen lijkt te zijn. Als je toch nog hulp nodig hebt, kun je altijd weer een bericht plaatsen in dit topic.

Gewoon poort 5090 open zetten bij portforwarding