Beantwoord

Wegvallende verbinding KPN Box 12 in combinatie met Unifi access points

  • 1 July 2022
  • 1 reactie
  • 267 keer bekeken

Beste,

Sinds afgelopen maandag 27 juni ben ik van Vodafone/Ziggo overgestapt naar KPN Glasvezel en is mijn meterkast voorzien van een KPN Box 12. Op de box maak ik gebruik gebruik van 3 van de 4 ethernet poorten. Deze UTP kabels gaan via de loze leidingen naar de begane grond, eerste verdieping en tweede verdieping van mijn huis. Zie onderaan een plattegrond getekend hoe dit bij mij thuis is ingericht.

Momenteel loopt ik tegen het vreemde fenomeen aan dat op een willekeurig moment mijn verbinding wegvalt. De KPN Box en mijn Access Points (Unifi) delen dan nog wel d.m.v. DHCP de IP adressen uit, maar ik heb op dat moment geen internet.

Op de KPN Box branden alle lampjes groen en op het glasvezelkastje zie ik dat er ook verbinding is met Ethernet en glasvezel.

Om dit probleem voor mijzelf tijdelijk op te lossen ontkoppel ik op de KPN Box de UTP kabels van de begane grond en de eerste verdieping. Zodra ik dan naar mijn vaste PC op de tweede verdieping loop dan zie ik dat de verbinding zich dan heeft herstelt. 

Door de KPN Box 12 daarna te resetten en vervolgens weer de UTP kabels van de begane grond en eerste verdieping weer aan te sluiten dan heb ik weer even herstel. Echter heb ik dan op een willekeurig moment er plotseling weer last van en moet ik weer de eerdere beschreven acties opnieuw uitvoeren om het te herstellen.

Hebben jullie enig idee waar dit probleem mogelijk in zit?

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 4 July 2022, 21:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MartensM89, welkom op ons forum! Jouw eigen apparatuur heb ik helaas niet zoveel verstand van maar er was wel een issue waar de box12 soms vaak wegviel. Dat moet nu met een update opgelost zijn. Meer informatie daarover kun je vinden in het onderstaande topic:

Als je al softwareversie SGEJ10000528 hebt en de verbinding valt nog steeds weg is er wellicht iets anders aan de hand.
Heb je misschien iets aan het onderstaande topic? 

Â