Vraag

Wel WiFi maar regelmatig geen internet

  • 10 February 2019
  • 8 reacties
  • 3320 keer bekeken

Badge
Sinds een paar weken heb ik het volgende probleem met het internet in huis:
Mijn apparaten hebben wel een goede WiFi verbinding, maar regelmatig geen internet. En om het lastig te maken is dit soms de laptop, een andere keer de iPad of een iPhone. Soms is er maar 1 apparaat wat internet heeft. Als ik de Experiabox V10 opnieuw opstart dan wordt de verbinding op alle apparaten hersteld. Daarna begint het weer opnieuw.

Ik heb contact gehad met de KPN helpdesk en zij geven aan dat dit niet in de verbinding of de Experiabox zit. Ook de Glasvezel modem zou het probleem niet veroorzaken. (beide doorgemeten door KPN)
Op advies van KPN is het WiFi kanaal aangepast, maar helaas lost dit weinig op...

In het netwerk zijn aanwezig: 1 macbook, 1 PC laptop, 3x iPhone, 1 iPad, 2 TV ontvangers en 1 draadloze verbindingsset.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo Pieter,

ik heb het zelfde probleem. Heb je de V10 of de V10a?
Badge
De V10A...

We zijn niet de enigste als ik een beetje lees op dit forum...
Ja, die heb ik ook, en we zijn inderdaad niet de enigste. Mij is verteld dat het waarschijnlijk wel aan de experiabox ligt en deze uit zichzelf opnieuw opstart, zonder dat je het merkt. Maar lang niet atijd komt de verbinding uit zichzelf terug.

Hoop dat iemand een dezer dagen gaat reageren op ons probleem.
Badge
Heb inmiddels ook in de forum map 'internet' dezelfde vraag gesteld met een update erbij.
(alles terug op fabrieksinstellingen, maar dat mocht ook niet baten.)

Vreemde is dat ik vaak wel nog TV kan kijken en m'n mobiel en iPad nog wel internet hebben, maar de laptop niet.
Daarnaast heb ik wel problemen met de TV, vooral pauzeren en opnames terugkijken en vooruitspoelen gaat vaak fout.

Hopelijk komt er inderdaad iemand met een oplossing...
Ik baal in ieder geval dat ik m'n oude router teruggestuurd heb, want daar heb ik jarenlang plezier van gehad zonder 1 enkel probleem.
Badge
Ja, die heb ik ook, en we zijn inderdaad niet de enigste. Mij is verteld dat het waarschijnlijk wel aan de experiabox ligt en deze uit zichzelf opnieuw opstart, zonder dat je het merkt. Maar lang niet atijd komt de verbinding uit zichzelf terug.

Hoop dat iemand een dezer dagen gaat reageren op ons probleem.


Heb jij toevallig een draadloze verbindingsset in je netwerk hangen?
In een ander topic heb ik gelezen dat hier problemen mee zouden zijn. Nu heb ik zelf een DVS650 set op een tv ontvanger zitten en vanavond heb ik deze als test er tussen uit gehaald. Wat denk je; internet is sinds dat moment stabiel. Laptop krijgt direct een IP adres als deze aangezet wordt, zonder dat deze na 10 sec weer wegvalt.
Ik ga dit de komende dagen uiteraard testen (gelukkig kan ik de tv ontvanger met een kabeltje net bereiken). Maar mocht je een DVS in je netwerk hebben en de mogelijkheid hebben deze er tussenuit te halen, dan zou ik dat eens proberen. Ben benieuwd...
Nee, mijn gehele thuisnetwerk is bedraad. Alleen de wifi komt via een TP-Link router. Maar het probleem was er al voordat ik de router gekocht had.

Ik ga van een collega de V10 lenen, en mijn V10a tijdelijk verwijderen. Ben benieuwd of het daaraan ligt.
Reputatie 7
Ik ga van een collega de V10 lenen, en mijn V10a tijdelijk verwijderen. Ben benieuwd of het daaraan ligt.
Die kans is zeer reëel. Waarschijnlijk verdwijnen al die problemen als sneeuw voor de zon als je die V10A voor een V10 hebt omgeruild.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Pieter, AnJerW, welkom hier! We ervaren inderdaad issues met de V10A. Daar wordt hard aan gewerkt. We verwachten ook deze maand een software update die vooral rondom DHCP en verbinding maken problemen zal oplossen.

Wat je in de tussentijd nog zou kunnen doen (los van een andere Experia Box gebruiken) is met de servicetool voor het wijzigen van je wifinetwerknaam en -wachtwoord de beide frequenties scheiden. Wellicht dat het beter gaat met (een deel van) de apparaten als je verbinding maakt met een specifiek netwerk in plaats van dat hij zelf kiest welke hij wil als ze beide dezelfde naam hebben.