Beantwoord

Wel wifi teken op scherm, maar langzaam of geen internet iPhone 7

Beste,

Via mijn iPhone 7 heb ik verbinding met de Experiabox v10, althans er staat een wifi teken bovenin mijn scherm. Vrijwel altijd is de verbinding zo traag, dat ik geen internet pagina's kan laden en of uberhaupt een speedtest kan uitvoeren. Op sommige momenten (zeer zeldzaam), werkt het internet wel.

Wanneer ik met mijn iPhone verbinding maak op andere netwerken, werkt het simpelweg wel. Wellicht ligt het aan de router (v10)?

Ik heb mijn iPhone al hersteld, de router een harde reset gegeven en het netwerk meerdere keren vergeten. Kan iemand mij hierbij helpen?
icon

Beste antwoord door Julian1989 4 mei 2017, 14:47

Goede suggestie @Roko!

Ik durf niet te zeggen waar het euvel vandaan komt, Julian. Wat voor snelheid haal je met je iPhone op goede en slechtere momenten? Ik ben benieuwd hoeveel verschil er tussen zit. Met andere WiFi netwerken heb je wel altijd een goede en stabiele verbinding?

Op goede dagen haal ik 70 Mbps download en 27 upload. Wanneer het niet goed werkt, kan ik überhaupt geen speedtest doen, want dan werkt het niet. Afgelopen week functioneert het internet weer naar behoren, gek genoeg...

Dank voor uw hulp!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je dit ook op andere apparaten?
Heb je dit ook op andere apparaten?

Nee, alleen op mijn iPhone.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Julian, welkom op het forum! Dit is niet een probleem wat ik zo direct herken. Met andere apparaten heb je wel snellere verbinding met de V10? Sinds wanneer is je WiFi ineens trager? En hoeveel snelheid krijg je ongeveer binnen?
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Julian, heb je nog problemen met je WiFI?
Hoi Julian, welkom op het forum! Dit is niet een probleem wat ik zo direct herken. Met andere apparaten heb je wel snellere verbinding met de V10? Sinds wanneer is je WiFi ineens trager? En hoeveel snelheid krijg je ongeveer binnen?

De afgelopen dagen functioneert de WiFi weer naar behoren. Echter gebeurd dit vaker en vervolgens wordt het weer trager. Dit gebeurt uitsluitend op mijn iPhone. Andere apparaten functioneren prima!

Wanneer de snelheid traag is, kan ik geen webpagina's en of filmpjes streamen.
Reputatie 5
Switched je iPhone niet onbedoeld over naar een gast wifi netwerk? Mocht je die erin hebben staan dan moet je de iPhone die laten vergeten. Let er op dat als je een iPhone op een Mac aansluit/verbind dat hij alle bekende wifi netwerken van je iPhone synct met je Mac, dus ook daar moet je in de wifi instellingen ongewenste wifi netwerken verwijderen anders staan ze na elke sync weer op je iPhone en vice versa
Switched je iPhone niet onbedoeld over naar een gast wifi netwerk? Mocht je die erin hebben staan dan moet je de iPhone die laten vergeten. Let er op dat als je een iPhone op een Mac aansluit/verbind dat hij alle bekende wifi netwerken van je iPhone synct met je Mac, dus ook daar moet je in de wifi instellingen ongewenste wifi netwerken verwijderen anders staan ze na elke sync weer op je iPhone en vice versa

Dank voor je reactie! Dat is niet van toepassing 🙂?
Reputatie 7
Badge +23
Goede suggestie @Roko!

Ik durf niet te zeggen waar het euvel vandaan komt, Julian. Wat voor snelheid haal je met je iPhone op goede en slechtere momenten? Ik ben benieuwd hoeveel verschil er tussen zit. Met andere WiFi netwerken heb je wel altijd een goede en stabiele verbinding?
Goede suggestie @Roko!

Op goede dagen haal ik 70 Mbps download en 27 upload. Wanneer het niet goed werkt, kan ik überhaupt geen speedtest doen, want dan werkt het niet. Afgelopen week functioneert het internet weer naar behoren, gek genoeg...

Dank voor uw hulp!
Reputatie 7
Badge +23
De 70 Mbps is netjes, echt een heel verschil met de slechtere dagen dan. Mocht je wel weer problemen ervaren, trek dan even aan de bel! Ik denk graag met je mee hierin 🙂.
Reputatie 5
Badge +5
Kan nog zijn dat je af en toe een dubbel ip nummer hebt in je netwerk,
Zou je eens moeten kijken welk ip nummer de andere devices hebben als het optreed.
Wifi=> en dan de i bij het netwerk => ip adres, dat mag maar 1 keer voorkomen op je thuis
netwerk

Anders kan je nog op de iphone een netwerk reset doen: algemeen=>stel opnieuw in=>
herstel netwerk instellingen.

Reageer